Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!

Marketing Online

Ghid practic pentru promovarea online a afacerii tale

Cum ne facem auziți într-o eră digitală în care suntem asaltați de aproximativ 1000 de reclame zilnic, prin marketing online? Cum poți face să-i vinzi produsul tău utilizatorului din ziua de azi care s-a săturat să vadă aceleași reclame tradiționale?

Răspunsul scurt: prin combinarea strategiilor de marketing organic cu cele de marketing plătit.

Răspunsul lung: construind vocea autentică din spatele fiecărui business, care diferențiază o companie față de concurența de pe piață, atât prin strategii organice, cât și plătite.

Comportamentul de cumpărare al cumpărătorului s-a schimbat fundamental în ultimul an, iar campaniile de promovare tradiționale au rezultate din ce în ce mai slabe. În plus, din analizele realizate de Baboon Software în prima parte a anului, Google Ads și-a schimbat algoritmul începând cu Ianuarie 2021, iar costul de conversie a crescut exponențial în toate domeniile.

Dacă în 2020 investeam 4,000 Lei pe lună în Adwords și aveam peste 100 de conversii lunar, în 2021 am investit 7,000 Lei pe lună cu mai puțin de 80 de conversii!

- Ne mărturisește un proprietar de spălătorie de covoare din București

Să începem cu începutul. Despre ce vorbim când vorbim de Marketing Online în 2021?

Prin acest ghid, te vom ajuta să parcurgi cei mai importanți pași pentru promovarea business-ului tău: pornim de la scrisul postărilor pe platformele social media și vom ajunge la setarea contului de Google Analytics și a unei campanii simple pe Facebook. Îți vom dezvălui și cele mai bune practici ale e-mail marketingului, în final. Deci merită să ajungi până acolo.

Această introducere în Marketing Online îți va răspunde la cea mai pregnantă întrebare: Cum îmi promovez afacerea online? Deci, să începem!

anuta gabriel

Cine sunt eu?

Salut, numele meu este Eva Sărășan. Sunt marketing assistant și copywriter la Baboon Software, iar în acest moment mă ocup în special de identitatea Baboon, dar administrez și o parte din portofoliul nostru de clienți.

Pasiunea mea a fost conținutul. Cu asta am început și încă sunt de părere că un conținut potrivit poate face diferența.

Am creat acest ghid împreună cu colegele mele din departamentul de promovare, ca să ajut antreprenorii să înțeleagă mai bine conceptul marketing online și implicit să vadă beneficiile în această practică.

Ce vei afla în acest ghid?

  • 1. Introducere în Marketing Online

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Gândește-te la marketing ca la o pâlnie în care torni informații despre businessul tău și aștepți să curgă rezultatele prin celălalt capăt. E o imagine interesantă? Ei bine, odată ce poți vizualiza stadiile prin care trebuie să treci pentru a convinge oamenii să achiziționeze un produs sau un serviciu de al tău, vei începe să ai așteptări realiste despre performanțele strategiilor tale de marketing și vei învăța cum să le combini pentru a spori rezultatele.

    MERGI LA CAPITOL

  • 2. Content writing și copywriting. Care sunt diferențele?

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Gândește-te puțin la cele mai bune paste Pomodoro pe care le-ai mâncat vreodată. Da, rețeta aceea simplă de paste cu sos de roșii și busuioc proaspăt care te-au făcut clientul fidel al vreunui restaurant local. De ce ți-au plăcut atât de mult? Fiindcă sosul de roșii a fost extraordinar, asezonat atât cât trebuie, și, mai ales, potențat de aroma busuiocului proaspăt.

    MERGI LA CAPITOL

  • 3. Cum scrii postări bune pe Social Media?

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    De câte ori ai achiziționat ceva online de pe un site nou, în ultimii noi 2, fără a verifica vreun cont de social media al businessului respectiv? Postările direcționate strict spre promovare, precum și lipsa lor totală sau inconsistența lor nasc suspiciuni, cel mai adesea, în mintea cumpărătorului.

    MERGI LA CAPITOL

  • 4. Blogging. Trafic organic prin conținut

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Când spui cuiva că scrii un articol pe blog, lumea te întreabă dacă mai există bloguri. Nu te îngrijora, conform experților în marketing, în 2021, 77% dintre utilizatorii de pe internet citesc zilnic un articol de blog.

    Pare mult, așa este. Dar gândește-te de câte ori pe zi cauți răspunsul unei întrebări pe Google și îl afli într-un articol de blog.

    Scopul principal al unui articol pe blog e să răspundă la întrebări. Acesta este și motivul pentru care oamenii distribuie articole de blog: răspund întrebărilor și educă.

    MERGI LA CAPITOL

  • 5. Introducere în Google Ads: tot ce trebuie să știi despre promovarea pe Google

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Adwords este instrumentul de promovare oferit de Google care poate fi util la orice etapă de dezvoltare a proiectului și se integrează ușor în oricare strategie de marketing. Este posibil ca în multe articole să găsești și termenul Google Ads, fiind numele de la care a derivat în formula de astăzi.

    MERGI LA CAPITOL

  • 6. Ghidul începătorilor în Google Analytics

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Sigur ai dorit cel puțin odată să știi detalii despre traficul de pe website-ul tău. Exact cu asta se ocupă Google Analytics! În cazul în care nu știi ce este Google Analytics, nu l-ai instalat pe site-ul tău sau, poate, l-ai instalat dar niciodată nu ai verificat informațiile de acolo, atunci acest ghid este scris pentru tine.

    MERGI LA CAPITOL

  • 7. Introducere în Business Manager

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Da știm, e complicat de înțeles și mai bine nu, dar poate acest articol te va ajuta să înțelegi puțin mai bine cum funcționează partea cea mai întortocheată și greu de a înțeles a Facebook Business, adică Business Manager. Trebuie să recunoaștem că la un moment dat chiar și nouă ne-a dat dureri de cap până ce am înțeles despre ce este vorba.

    MERGI LA CAPITOL

  • 8. Facebook & Instagram Ads

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Te-ai gândit să îți promovezi afacerea în cadrul rețelelor de socializare Facebook și Instagram și nu ai găsit informația care să te ajute în această direcție? Îți prezentăm noi în conținutul acestui ghid, cele mai esențiale și importante lucruri de care să ții cont atunci când începi promovarea pe Facebook și Instagram.

    MERGI LA CAPITOL

  • 9. Email marketing - Tips & tricks

    intrebari frecvente mai mult intrebari frecvente mai putin

    Dacă primul lucru la care te gândești atunci când primești un newsletter este spam sau e-mailuri la care dai de obicei delete fără să le citești, atunci este timpul să îți schimbăm părerea și să te îndrumăm spre o structură corecta și care îți va genera rezultate.

    MERGI LA CAPITOL

Introducere în Marketing Online

Gândește-te la marketing ca la o pâlnie în care torni informații despre businessul tău și aștepți să curgă rezultatele prin celălalt capăt. E o imagine interesantă? Ei bine, odată ce poți vizualiza stadiile prin care trebuie să treci pentru a convinge oamenii să achiziționeze un produs sau un serviciu de al tău, vei începe să ai așteptări realiste despre performanțele strategiilor tale de marketing și vei învăța cum să le combini pentru a spori rezultatele.

Traseul Clientului

Ceea ce am descris mai sus se numește The Marketing Funnel – pâlnia prin care este descris traseul clientului. Și arată cam așa:

Stadiul de Notorietate (Awareness) – presupune vizibilitatea și popularizarea brandului

  • Imediat după, se poate naște Interesul

Stadiul de Considerare (Consideration) – determină utilizatorii să ia în considerare serviciile sau produsele pe care le oferi

  • Aici va avea loc Intenția cumpărătorului
  • Urmată de Evaluare posibilității achiziției

Stadiul de Achiziționare (Conversions/ Decision) – transformă un potențial client interesat într-un client

Pe scurt, aceste 3 faze ale pâlniei sunt și cele 3 obiective mari pe care trebuie să le ai în vedere când îți promovezi online afacere:

1. să-i faci cunoștință clientului cu produsele sau serviciile tale.
2. să le ia în considerare pentru o viitoare achiziție.
3. în final, să-l convingi că merită, astfel încât să ia decizia achiziționării.

Acum, gândește-te că cineva a ajuns pentru prima data pe site-ul tău. Să te aștepți să cumpere, fără să fi interacționat cu businessul tău înainte nu e foarte realist. E important să ții cont de acest traseu al cumpărătorului.

E nevoie să se informeze (lucru pe care îl face în etapa de Awareness), să devină interesat de produs (în etapa de Consideration), apoi să fie convins pentru a lua o decizie finală (adică să ajungă în faza de Conversion). Această mișcare progresivă a clientului trebuie să se alinieze cu eforturile tale de marketing pentru a ajunge la rezultate. Dacă îl trimiți direct în etapa de achiziționare, șansele sunt să îți consumi bugetul de campanii rapid, fără rezultate.

marketing online

Tipuri de Marketing Online

Câteva dintre cele mai importante tipuri de Marketing Online prin care îți poți promova afacere:

1. Oprimizare SEO
2. Social Media Marketing
3. Content Marketing
4. Paid search Marketing
5. Social Media Marketing
6. Email Marketing

Diferența dintre marketing organic și marketing plătit

Gândește-te că audiența ta se află pe o mulțime de platforme online.

Cum ajungi la ea? Alegând strategia potrivită, poți ajunge la ea organic (fără costuri, dar cu eforturi substanțiale) sau cu ajutorul reclamelor plătite.

Înțelegând ambele abordări, vei ști să prioritizezi anumite practici astfel încât să potențezi plusul pe care îl aduce firma ta pe piață. În fond, scopul nu e să ajungi în fața a cât mai multor persoane, ci să ajungi în fața a cât mai multor persoane relevante – care pot deveni potențiali clienți.

Marketingul Organic

Marketingul organic sau inbound marketing însumează o serie de practici naturale și autentice, care îți definesc vocea brandului și permit interacțiuni autentice cu clienții.

Vorbim aici despre mesajele pe care le transmiți oamenilor prin conținutul creat și felul în care o faci pentru a-ți promova brandul și a educa audiența despre ce oferi nou pe piață.

Cele mai bune strategii pentru marketingul organic sunt postările pe platformele social media și scrierea articolelor pe blog, precum și newsletterele. În acest ghid îți vom explica pe larg cum să scrii o postare bună pe Facebook sau Instagram, un articol promițător pe blog sau un newsletter convingător.

Marketingul organic, pe scurt:

Obiectivul:

1. Creezi conținut relevant și de calitate pentru client (clienții au motive să se reîntoarcă spre site-ul sau paginile tale de social media)
2. Consolidează relația dintre utilizatori și brand, fructificând notorietatea și comunitatea din jurul brandului
3. Generezi un flux loial de trafic organic pe site-ul tău (Optimizarea constantă a conținutului îți asigură o poziție bună în motoarele de căutare)

Tactici:

Conținut, conținut și încă un rând de conținut.

Adică articole de blog, landing pages, studii de caz, postări pe platformele de social media, infografice, conținut optimizat SEO. Totul distribuit online, prin intermediul paginilor de social media despre care menționam mai sus.

Avantajele:

1. Poți distribui informații relevante despre afacerea ta fără niciun cost (însă cu un alt tip de efort, e adevărat)
2. Conținut autentic și natural, care inspiră încredere oamenilor prin simplul fapt că îți dedici interesul pentru creșterea businessului tău. Da. Prin conținut de calitate, arăți că îți pasă de ceea ce faci și că implici pasiune în afacerea ta. Poate nu te-ai gândit la asta, dar clienții se bucură să cumpere de la oamenii din spatele brandului, nu de la un numele brandului.
3. Peste 60% dintre marketeri au declarat în ultimii 2 ani că inbound marketing e cea mai mare sursă de lead-uri.
4. Are efecte pe termen lung.

Dezavantaje:

1. E nevoie de efort considerabil pentru a construi identitatea și autoritatea unui business prin conținut.
2. Content marketingul nu va genera vânzări rapid.

Prin strategiile organice de marketing, care sunt, în principal axate pe conținut și SEO, îți vei construi o comunitate puternică în timp, vei câștiga autoritate și trafic gratuit pe site – cu alte cuvinte, promovare pe termen lung, fără costuri suplimentare.

Marketingul Plătit

Marketingul plătit promite rezultate rapide, venind în întâmpinarea oamenilor. Adică în loc să aștepți să îți descopere cineva blogul sau pagina de Facebook, împingi conținutul în față prin intermediul reclamelor.

Fie că vorbim de reclame pe platformele social media sau Google, acestea se mulează pe același obiective (notorietate, considerare, conversie). Diferența majoră vine din faptul că acest tip de promovare direcționează audiența spre acțiuni specifice pe care le dorești de la oameni.

Așa cum sugerează și numele, marketing plătit, acesta are la bază rulajul de bani. Plătești pentru fiecare click, pentru fiecare afișare a reclamei sau formular completat, calculezi bugete în funcție de rezultatele pe care le dorești și analizezi ce ROI ai la final.

Marketingul plătit, pe scurt:

Obiectivul:

1. Generarea de rezultate. Plătești pentru rezultate, dar scopul final este să obții un ROI bun, mult mai rapid decât s-ar întâmpla prin strategiile organice.
2. Convertirea potențialilor clienți în clienți, îndeplinindu-ți, astfel, obiectivele de vânzări.

Tactici:

Reclame, conținut promovat pe social media și pe platformele de căutare, campanii PPC (Pay-per-click) în care plătești pentru fiecare click.

Beneficiile:

1. Ajungi la o audiență nouă direct și rapid.
2. Poți livra în formate diverse și în locuri specifice reclame.
3. Îți atingi mai repede obiectivele de vânzări.

Dezavantajele:

1. Costuri oscilante (foarte ridicate mai ales în industriile cu competiție mare).

Reclamele ar putea trece neobservate. Vezi Banner Blindness, despre care am menționat chiar în introducere. Utilizatorii dezvoltă mecanisme involuntare de ignorare a reclamelor. Sau, dimpotrivă, pot fi ignorate voluntar fiindcă remarcă ușor că li se vinde ceva.

Așadar, cum ne promovăm afacerea între alte 1000 de reclame zilnice?

E destul de evident că 2021 cere o strategie combinată: organic și reclame.

Cele 2 abordări se completează reciproc și par să fie lozul câștigător pentru majoritatea domeniilor de activitate, în momentul actual. Se potențează reciproc, astfel încât devin mult mai eficiente împreună, decât separat.

De exemplu, un brand poate face content marketing excelent prin blog și postări pe social media, pe care le aduce în fața unei audiențe noi prin promovare plătită.

Majoritatea marketerilor experți sunt de acord totuși cu un aspect: fiecare afacere trebuie să creeze conținut de calitate, chiar dacă e minimul pe care îl face în această direcție.

De ce? Fiindcă cei care nu forează marketingul organic pierd o parte esențială din creșterea și dezvoltarea brandului: conexiunea cu comunitatea de clienți sau urmăritori.

În final, e vorba de o strategie combinată și personalizată

Desigur, fiecare afacere se bucură de o strategie de marketing personalizată, care să livreze rezultatele dorite. Iar înainte, e bine să știi care sunt resursele pe care ești dispus să le investești: timp, efort, resurse financiare? Tu înclini balanța.

Noi suntem aici să îți punem pe foaie avantajele, dezavantajele și mecanismele din spatele fiecărei strategii. Desigur, găsești ajutor și în departamentele noastre specializate.

II. Content writing și copywriting. Care sunt diferențele?

Gândește-te puțin la cele mai bune paste Pomodoro pe care le-ai mâncat vreodată. Da, rețeta aceea simplă de paste cu sos de roșii și busuioc proaspăt care te-au făcut clientul fidel al vreunui restaurant local.

De ce ți-au plăcut atât de mult? Fiindcă sosul de roșii a fost extraordinar, asezonat atât cât trebuie, și, mai ales, potențat de aroma busuiocului proaspăt.

A fost simplu să ți le imaginezi? Cum ar fi fost fără busuioc? În continuare bune, probabil, însă ar fi rămas niște paste anonime. Dar dacă ai fi scos sosul de roșii din rețetă? Ei bine, parcă nu lucrurile nu mai funcționează din acest punct.

Acum, imaginează-ți că sosul de roșii e conținutul pe care îl adaugi pe platformele social media, iar busuiocul e reclama pe care o faci conținutului.

Content marketingul funcționează fără reclame, dar reclamele fără content, nu.

Ei bine, atât de importante sunt postările pe social media pentru fiecare afacere. Iar pentru a-ți construi o identitate și o comunitate în online, Facebook și Instagram le solicită pe ambele.

Înainte să vorbim despre cum scrii postări interesante, vreau să-mi răspunzi la o întrebare. Care e diferența dintre content writing și copywriting?

Dacă nu ești sigur sau vrei să-ți verifici cunoștințele, capitolul următor e scris pentru tine.

Am nevoie de Content writing sau Copywriting?

Content writing (conținutul scris) e cuprins în aproape orice tactică de promovare online, fie că e organică sau plătită. E forța care pune în acțiune mecanismul promovării unei afaceri. Sau, parafrazând exemplul de mai sus, e sosul de roșii din orice mâncare italiană.

Nu tot conținutul scris e la fel. Poate fi content writing sau copywriting. Ambele utilizate în digital marketing, dar cu scopuri diferite.

Care e diferența dintre content writing și copywriting?

Content writing implică conținutul scris de calitate, cu scopul de a educa sau distra audiența, ori chiar de a consolida faza de brand awareness despre care discutam în Introducere.

Exemple: articole de blog, postări pe social media, Newslettere, Ghiduri precum acesta sau cel de SEO, studii de caz etc.

Copywritingul reprezintă conținutul scris cu scopul de a convinge, de a vinde ceva cititorului.

Exemple: PPC landing pages, reclame, pagini de produse, textele pentru un website, newsletterele de tip sales etc.

Am mai scris despre principiile de bază ale copywringului în online și în alte articole pe blogul nostru, dar aici ți-am pregătit o listă succintă de practici de copywriting care aduc rezultate în 2021. 

De ce este important copywritingul în 2021?

Marketingul fără copywriting este precum covrigul fără sare, adică sec. Scopul lui este de a convinge oamenii sau companiile să cunoască branduri, să cumpere, să activeze o subscripție. Cu alte cuvinte, copywritingul este cel care convinge oamenii să facă acțiuni specifice, cu scopul de a-i transforma în potențiali clienți.

Copy-ul bun aduce cititori interesați de produse sau de business, iar audiența interesată se transformă repede în rezultate măsurabile. Știi că ești un copywriter remarkabil dacă observi creșterea unor rezultate precum:

  • Acapararea potențialilor clienți
  • Oferte acceptate
  • Rata conversiilor
  • Engagementul pe Social Media (share, likes, saved posts)
  • Venituri

Dar până acolo este o muncă neîncetată de cercetare, exersare și perfecționare. Mai jos găsești o listă cu principalele practici de copywriting de care să ții cont în 2021, pentru a te face remarcat. 

Așadar, aici ți-am pregătit o listă de bifat:

6 principii de copywriting care îți vor asigura rezultatele dorite în 2021

1. Dedică ¼ din timp pentru research

E obligatoriu să știi totul despre produsul, serviciul sau subiectul despre care scrii. Dar nu este suficient. Contează cum scrii despre toate acestea. 

Avem o vorbă în birou, dacă vrei să îi faci pe ceilalți interesați de ce scrii, trebuie să devii tu interesatPrin copywriting nu încerci să îți educi clienții, ci să le captezi interesul cu minimul de informații. Atunci când stăpânești bine informația, va fi ușor să extragi ceea ce e interesant și relevant pentru cititorii tăi, păstrând textul curat și concis.

2. Introducerea e cheia

Prima propoziție trebuie să fie concisă, memorabilă sau informativă. Trebuie să-l determine pe cititor să o citească pe a doua, iar a doua, pe a treia și așa mai departe. Acesta este principiul redactării știrilor. Informația trebuie să decurgă lin și să devină consistentă pe măsură ce cititorul avansează în text.

Ține minte, propozițiile scurte sunt dinamice și ușor de urmărit. Dacă l-ai prins pe cititor cu introducerea, sunt șanse mari să finalizeze de citit întregul text. De exemplu, poți adresa încă din primele rânduri o situație care e problematică pentru ei, urmând să le oferi soluția.

3. Prezentarea brandului prin storytelling

În 2021, utilizatorii sunt asaltați de diverse forme de conținut online din toate direcțiile. În ultimii ani s-a studiat tot mai mult fenomenul de Banner Blindness – abilitatea noastră de a ignora orice tip de bannere. 

Cum devii atunci relevant în fața oamenilor și a concurenței? Prin povestea brandului despre care scrii. Adică prin elementul personal care va conecta audiența de businessul promovat pe lungă durată. 

Storytellingul va face brandul mult mai recognoscibil pe piață, consolidând încrederea celor cu care intră în contact și rămânând memorabil. Da, storytellingul e copywritingul făcut bine.

Cunoaște-ți cititorii și vorbește-le pe limba lor

Copywritingul funcționează pe principii proactive. 

Te-ai încruntat? Exact despre asta este vorba. Am mai spus-o și în articolele trecute: înainte de a face orice, cunoaște-ți audiența căreia i te adresezi și vei ști cum să le vorbești. Dedică oricât de mult timp e nevoie pentru a creiona un profil psihologic și social al cititorului tău (aka potențialul client). Atunci când ai un astfel de profil în minte, vei scrie mai cursiv, fără blocaje.

Fii un copywriter empatic, folosește expresii cunoscute și uzuale domeniului din care vin cititorii tăi. Așa le demonstrezi că au găsit pe cineva care îi înțelege și le vei câștiga simpatia. Cu siguranță își vor aminti asta și se vor întoarce.

Nu începe să vorbești complex despre domeniul tău de expertiză, ci adu-le în față strict ce îi interesează. Acesta e și motivul pentru care au venit, să înțeleagă mai bine un anumit subiect. 

Nu uita, adresarea B2B este diferită de adresare B2C, deși majoritatea principilor de copywriting se pot aplica similar în ambele segmente. Diferența majoră o face tocmai nivelul de experiență al cititorilor asupra unui anumit subiect. B2C se adresează direct clienților, B2B se adresează altor companii, deci antreprenorilor. 

5. Cuprinde esențialul în titluri și subtitluri

8 din 10 oameni citesc titlurile, însă doar 2 din 10 vor citi în întregime tot textul.

Pe scurt, pune ideile principale în titluri și subtitluri. Așa te asiguri că inclusiv utilizatorii care citesc în zig-zag le vor prinde din zbor. Titlurile sunt cele care îi determină pe oameni să dea click. În schimb, subtitlurile structurează informația și îi ghidează pe cititori să citească anumite fragmente, în funcție de ceea ce îi interesează. 

Scopul tău este să le oferi cititorilor exact informația de care au nevoie. Poate fi o propoziție dintr-un articol lung de blog. Dacă o vor găsi în primul minut, vor ști la cine se întorc data viitoare. 

Câteva strategii care duc la titluri de succes:

  • Scrie-le în mai puțin de 7-8 cuvinte
  • Sumarizează în titluri ideile principale
  • Folosește numere
  • Adresează întrebări

Sfat: După ce ai scris prima variantă a unui text, revino la el și taie 25%. Repetă din nou acest proces și o să rămâi cu esențialul. (Nu îți face griji, după mult exercițiu, vei deprinde să scrii tot mai concis.).

6. Ai grijă la greșeli. Sunt detaliile care (chiar) contează

Da, e uman să greșești. Dar repetarea greșelilor gramaticale scade calitatea conținutului și, inclusiv, încrederea cititorilor. Atunci când lucrezi mult timp la un text, nu îți vei observa propriile greșeli sau incoerențe. Dar de la texte neglijent redactate la texte profesioniste sunt doar câțiva pași mici. 

Iată câteva practici simple pe care le poți aplica pentru texte impecabile:

  • Ia distanță 1-2 zile și revino apoi să corectezi textul. Asta înseamnă să îl scrii înainte de deadline :). 
  • Citește textul cu voce tare. Sună altfel decât în scris, trebuie să ne crezi. 
  • Roagă un coleg sau un prieten să citească înainte. Aceasta va fi și o perspectivă nouă și poate reveni cu un feedback constructiv.
  • Citește textul de la coadă la cap.

Majoritatea dintre aceste principii se aplică cu succes și în strategiile de content writing, cu distincția de la început: prin content încerci să educi, nu să vinzi.

Copywritingul curat este copywritingul eficient.

Principii de copywriting în 2021 – Pe scurt

Dacă ai ajuns până la final, înseamnă că ne-am făcut bine treaba și că acum ai o bază și mai bogată în ceea ce privește copywritingul.

Acest scurt ghid te așteaptă aici ori de câte ori te lovești de câte un blocaj. Și nu uita, copywritingul e o practică învățată și exersată încontinuu.