Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 25 octombrie, 2021
5 min timp de citire

Business Manager – Introducere în Facebook Ads

Da știm, e complicat de înțeles și mai bine nu, dar poate acest articol te va ajuta să înțelegi puțin mai bine cum funcționează partea cea mai întortocheată și greu de a înțeles a Facebook Business, adică Business Manager. Trebuie să recunoaștem că la un moment dat chiar și nouă ne-a dat dureri de cap până ce am înțeles despre ce este vorba.

Probabil după cum bine știi (iar dacă nu, aflii chiar acum), Business Manager este un tool de la Facebook care ajută antreprenorii, marketerii și orice persoană care rulează publicitate pe această platformă, să își gestioneze toată activitatea de marketing.

Business Manager

Hai să trecem la treabă! Primul pas pe care trebuie să îl faci atunci când vrei să îți lansezi afacere și pe Facebook, este să creezi o pagină pentru businessul tău. După ce ai făcut acest pas, este necesar să creăm un business manager și un ad manager (adică un cont de publicitare) pentru acesta. Așadar pentru crearea acestui Business Manager trebuie să intri pe acest link unde trebuie să se deschidă pagina aceasta, unde vei vrea să apeși pe butonul CREATE ACCOUNT sau CREEAZĂ UN CONT.

După ce ai dat click pe butonul albastru, îți va apărea această fereastră în care trebuie să completezi: numele afacerii, numele tău și foarte important, o adresă de e-mail validă și la care ai acces pentru a putea fi confirmată. Am pățit de multe ori ca Facebook să ne blocheze conturile de publicitate sau să ne restricționeze pentru că afacerea nu era confirmată. Așa că scapă de acest stres viitor și ocupă-te de acest pas care îți va lua mai puțin de 1 minut.

Acum că contul tău este creat și ready to go, te va redirecționa automat în consola de mai jos, de unde se pot observa diverse unelte care ne vor ajuta. Principala unealtă și poate cea mai folosită este Business settings sau Setările afacerii.

Business Settings/Setările Afacerii

După ce ai creat acest Business Manager, este necesar să mergem la setările afacerii pentru a seta cele mai importante lucruri, cum ar fi Informațiile Afacerii, Persoanele, Contul de publicitate și Metoda de plată. Această unealtă, Business Settings, va fi principala pe care o vom folosi și când dăm click pe iconiță ei, vom fi redirecționați către acest meniu.

Cele mai folosite unelte din lista de mai sus sunt: Users – care ne ajuta să adăugam noi persoane colaboratoare în afacerea noastra, care pot să aibă acces fie pe pagină, fie în contul de publicitate, fie în tot Business Manger sau chiar în toate cele 3.

O unealtă de care trebuie să ții cont neapărat atunci când pornești spre promovarea pe Facebook, este Brand Safety – mai exact, reprezintă verificarea domeniului. După efectele pe care le are ios 104 asupra reclamelor, Facebook a găsit o variantă prin care să urmărească corect useri și să ajungă la câți mai mulți. Spunem că este o unealtă de care trebuie să ții cont neapărat, deoarece fără verificarea domeniului, Ads Manager nu îți va permite rularea reclamelor.

Din lista de mai sus, mai trebuie să ții cont și de Accounts, de unde îți vei conecta pagina, contul de publicitate, contul de Instagram sau chiar aplicații la Business Manager. Recomandarea noastră este să îți corelezi pagina cu Business Manager încă de la început, la fel și contul de publicitate dacă ai deja unul existent, dacă nu îl poți creea chiar de acolo.

Payment Methods – îți va permite să adaugi metodele de plată dorite pentru rularea reclamelor

Tot aici avem și Data Sources de unde poți seta pixelul pentru trackuirea comenziilor și a evenimentelor precum Adăugare în coș, Inițiere comandă în cazul campaniilor de tip conversii

Publicitatea și Setările contului de Publicitate în Business Manager

Ca să fie mai ușor de înțeles despre ce vorbim, ne referim la această categorie care este prezentă și ea printer cele menționate anterior. De aici putem accesa setările contului de publicitate, este foarte important să menționăm că aici trebuie introdusă metoda de plată ca să ruleze reclamele din Contul de Publictate/Ads Manager. În cazul în care ai introdus metoda de plată la Payment Methods din categoria Business Settings și te întrebai de ce nu rulează reclama sau încă îți cere o metodă de plată, acesta este motivul.

Aici mai trebuie să ții cont de Audiences/Audiențe pe care le poți creea în funcție de obiectivul tău.

Commerce Manager

Care arată cam așa, dar la ce ne ajută? Dacă tu comercializez produse sau chiar și servicii, le poți adăuga în magazinul de Facebook care îți va apărea pe pagina ta. Ca să poți crea un magazine, trebuie să creezi un Catalog unde să ai toate produsele tale. Cu ajutorul catalogului respective, poți rula și reclama care să ia automat produsele dorite.

Cam aici se încheie scurta noastră prezentare a Business Manager-ului, sperăm ca a fost util acest articol pentru voi și că acum lucrurile sunt puțin mai clare.

P.S: Nu uita! Scurtăturile sunt: www.business.facebook.com și www.facebook.com/adsmanager

Acum că ai înțeles fundamentele Business Manager, e timpul să vezi cum se poate face o campanie Facebook Ads.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project