Avem nevoie de un Customer Success Manager! Crezi că ești persoana potrivită?
Avem nevoie de un
Customer Success Manager!
google ads
Scris pe 12 octombrie, 2021
14 min timp de citire

Google Ads: tot ce trebuie să știi despre promovarea pe Google

Dacă în articolele precedente am discutat despre marketing-ul prin conținut, sau organic, aici voi detalia promovarea plătită prin Google Ads.

Te-ai întrebat cum poți să atragi mai mulți utilizatori pe site-ul tău prin Google Ads? Sau mai mult decât atât, cum poți face să atragi mai mulți potențiali cumpărători?

Google Ads

Google Ads este instrumentul de promovare oferit de Google care poate fi util la orice etapă de dezvoltare a proiectului și se integrează ușor în oricare strategie de marketing. Este posibil ca în multe articole să găsești și termenul Google Ads, fiind numele de la care a derivat în formula de astăzi.

Google Ads este una din cele mai bune surse de trafic calitativ. De ce? Fiindcă vine cu anunțuri plătite (rezultate pe paginile Google) pentru ceea ce caută utilizatorii. Mai mult, este potrivit pentru toate tipurile de companii – fie ele holdinguri sau afaceri mici.

În acest ghid te voi ajuta să înțelegi cum cum funcționează platforma Google Ads, ce tipuri de campanii poți seta și cum să ajungi la cele mai bune rezultate, cu o serie de tips&tricks actualizate.

Cum funcționează Google Ads?

Relativ simplu, pe un sistem de licitație (licitezi bani/ click-uri), creezi anunțuri, o listă de cuvinte cheie, apoi optimizezi constant campania, pentru ca Google să îți afișeze reclama în cele mai bune poziții, cu cel mai eficient cost.

Pentru a înțelege mecanismul, imaginează-ți că tu vrei să îți promovezi în campanie mașinile de spălat vase pe care le produci. Creezi o campanie dedicată din anunțuri și un set de cuvinte cheie care să declanșeze apariția reclamei la căutările relevante ale utilizatorului. Licitezi bani pentru click-uri, în funcție de poziția pe care vrei să o ai la căutările relevante, precum și în funcție de cum licitează competiția. Dacă dorești să te menții pe primul loc într-un sector cu concurență mare, atunci e posibil ca acel cost/ click să ajungă foarte scump.

Pentru a oferi o experiență mai bună utilizatorilor săi, Google combină oferta financiară cu scorul de calitate al companiei, adică eficiența reclamei tale anterioare.

Dar Google are soluții multiple. Ce ți-am ilustrat mai sus e o campanie de tip Search. Tu poți apela la oricare alt tip de campanie, în funcție de buget și de ce e mai potrivit nevoilor afacerii tale. Mai jos ți-am enumerat toate tipurile de campanii Google Ads. Dar înainte de asta, să ne oprim puțin asupra obiectivelor de promovare.

Obiectivele campaniilor de promovare

Obiectivele de marketing sunt stabilite de o afacere atunci când își promovează produsele sau serviciile către consumatori. Acestea ar trebui sa fie atinse într-un anumit interval de timp. Un mod bun de a seta obiectivele de marketing este abordarea SMART. Mai exact, la stabilirea obiectivelor este necesar ca acestea sa fie: specifice, măsurabile, realizabile, realiste și specifice din punct de vedere al timpului.

În cazul unei campanii Google Ads obiectivele pot fi: de vânzări, de potențiali clienți, de trafic pe website, de evaluare a produsului și a mărcii, de creștere a gradului de vizibilitate, de promovare a unor aplicații sau vizite în magazin.

 

Tipuri de campanii Google Ads

Google Ads Search

Campaniile de tip Search sunt campaniile cel mai des întâlnite în acest moment. Ele funcționează pe principiul cuvintelor cheie și se afișează ca anunțuri de tip text în rezultatele căutării pe Google, care te ajută să te adresezi utilizatorilor atunci când aceștia caută pe Google produsele sau serviciile pe care le oferi.

În cazul unei campanii de căutare în Google Ads, anunțul tău apare deasupra sau sub rezultatele organice în motorul de căutare și pe alte site-uri din rețeaua Google, în momentul în care cineva caută termeni relevanți pentru cuvintele cheie folosite în campanii Search. Dacă cineva caută, de exemplu “mașină de spălat vase” pe Google, așa cum ți-am ilustrat și mai sus, îi vor fi afișate anunțuri relevante pentru acea căutare.

Este util să folosești campanii Search când dorești ca anunțurile să fie afișate persoanelor care caută produsul sau serviciul oferit de business-ul de care te ocupi. Mai mult decât atât, o campanie de Search e vitală dacă ținem cont de faptul că 93% din experiențele online încep cu o căutare pe motorul de căutare Google. Uite un exemplu de afișare mai jos:

Google Ads Display

Campaniile de tip Display folosesc anunțuri de tip imagine care te ajută să ajungi la utilizatori cu ajutorul unor bannere atractive pe măsură ce aceștia navighează pe milioane de site-uri și aplicații. Rețeaua de display reprezintă o modalitate excelentă de a extinde acoperirea campaniilor din rețeaua de căutare pe web.

Cu ajutorul campaniilor de tip Display le poți afișa clienților noi și existenți reclame de tip Remarketing. Cum funcționează acestea? Strategia e simplă: îți selectezi drept audiență vizitatorii de pe site. Vei avea șanse mari să îi reîntorci pe website-ul tău, să le amintești de un produs anume pe care l-au văzut și l-au dorit sau, pur și simplu, să devii o prezență familiară în vizualul lui internautic, astfel încât, data viitoare când va intra pe site-ul tău, va comanda cu încredere.

Principalul motiv pentru care acest tip de campanie ajută este pentru că vizualul atrage mult mai mult și astfel poți rămâne foarte ușor, cu o campanie atractivă, în mintea utilizatorului.

De asemenea, prin intermediul campaniilor de tip Display se va extinde și rata de acoperire deoarece sunt vizați utilizatori din afara rezultatelor căutării în timp ce aceștia navighează pe site-uri sau diverse aplicații.

Aici poți vedea cum poți crea un anunț grafic adaptabil.

Anunțuri video pe Youtube

Fiind al doilea motor de căutare ca număr de vizitatori la nivel global, Youtube-ul poate să fie canalul de promovare potrivit și pentru business-ul tău, mai ales dacă ceea ce vrei să le arăți utilizatorilor are nevoie de brand awareness.

Prin intermediul acestor anunțuri este mult mai ușor să oferi detalii despre produsul tău, să arăți beneficiile acestuia sau chiar felul în care funcționează.

Campaniile Youtube sunt o experiență bună pentru utilizatori atunci când reușești să îi atragi să îți urmărească video-ul încă din primele secunde. Este important astfel să creezi un video atractiv care să îl facă pe utilizator să rămână cât mai mult atent la el.

În cazul în care vrei să începi să îți promovezi afacerea pe Youtube, poți vedea aici mai multe detalii despre cum să faci asta.

Google Ads Shopping

Google Shopping este o platformă creată de Google, care permite utilizatorilor să caute diverse produse și să compare prețurile de la mai mulți furnizori.

Google Shopping este un produs mai nou de la Google pe piața din România și a avut mare succes încă din momentul în care a fost lansat.

Principalul avantaj al folosirii unui astfel de tip de campanie este că afișează utilizatorilor atât detalii de tip text cu privire la un produs cu fotografia acestuia, cât și prețul. Lucru pe care campaniile de tip Search nu îl permit.

Cum funcționează Shopping Ads?

Pe baza unui feed de produse care trebuie să țină cont în permanență de recomandările Google. Pentru a nu avea produse dezactivate, acest feed de produse trebuie să respecte anumite formate.

Aici poți vedea mai multe detalii despre tipul de campanii potrivit pentru afacerea ta.

Care sunt avantajele promovării prin Google Ads?

Sunt foarte multe motive pentru care să alegi să îți promovezi produsele sau serviciile prin intermediul Google Ads și este o platformă pe care merită să o încerci din mai multe motive. Aceasta este un canal de promovare foarte rapid, care îți arată aproape în timp real rezultatele obținute direct în platformă și mai mult decât atât, Google Ads este recomandat ca fiind cel mai eficient canal de promovare online.

De asemenea, Google inovează în mod constant și dezvoltă produse cât mai eficiente care să te ajute din ce în ce mai mult în tot ceea ce ține de promovarea business-ului tău.

Alegerea obiectivelor afacerii

Nu uita, înainte să alegi tipul de campanie Google, trebuie să îți stabilești obiectivele afacerii. De ce ai nevoie prin aceste campanii?

  1. Brand Awareness – campaniile pe Youtube sunt perfecte, la fel și cele de Display
  2. Trafic și/ sau conversii pe site – Search Ads le pot îndeplini pe ambele, în funcție de obiectivul campaniei
  3. Retargeting (reîntoarcerea vizitatorilor pe site) – de acestea se ocupă campaniile de Display (campaniile de Remakerketing)

Nu îl ultimul rând: optimizare, optimizare, optimizare

Cu un text atractiv, un vizual bun, setările potrivite și un buget pe măsură, poți avea campanii Google Ads din ce în ce mai eficiente. Secretul este să le ții sub atentă observație și să le optimizezi constant.

În următoarea parte, îți prezint câteva sfaturi pentru a seta campanii eficiente Google Ads cu un buget mic.

Cum poți crea campanii Google Ads eficiente cu un buget mic?

Te-ai gândit vreodată cum ar fi să folosești un buget minim și să ai campanii eficiente pe Google Ads care să îți aducă numărul de conversii dorit?

Hai să vezi lista pe care ți-am pregătit-o!

Atunci când vine vorba de business-urile mici, este foarte important felul în care distribuim bugetul pentru promovare încă de la început, astfel încât să avem cele mai bune rezultate într-un termen cât mai scurt. Până la urmă, o strategie bună face aceste campanii sustenabile.

Indiferent de bugetul disponibil, te poți bucura de impactul pe care îl are Google Ads pentru afacerea ta, urmând câteva sfaturi prețioase.

Setează un obiectiv clar

Înainte să începi să lucrezi la campaniile Google Ads gândește-te care este obiectivul tău principal. Care sunt obiectivele de marketing? Am amintit de ele mai sus. Odată ce ai în minte obiective clar delimitate, poți creiona planul de acțiune în ceea ce privește campaniile de promovare.

De menționat este faptul că obiectivul de marketing este diferit față de obiectivul de vânzări.

Obiectivul de vânzări prevede potențialul de convertire, în timp ce obiectivul de marketing se concentrează pe crearea interesului pentru produsele sau serviciile tale. Rolul campaniile de marketing este de a-i aduce pe clienții potriviți în fața produselor potrivite.

 

Realizează setările corecte pentru campanii încă de la început

Fie că este vorba despre identificarea și adăugarea cuvintelor cheie, crearea grupurilor de anunțuri, a anunțurilor sau a extensiilor, setarea ariei geografice sau a tipului de campanie, este foarte important ca toate setările să se realizeze corect încă de la început.

Dedică-ți suficient timp pentru a face toate aceste setări și pentru a le putea optimiza pe parcursul desfășurării lor. Setarea unei campanii presupune research, analiză și implementare, dar timpul pe care îl dedici acestor acțiuni merită cu adevărat.

Fă-ți un plan bun încă de la început și rezultatele campaniei vor fi promițător.

Asigură-te că obții un scor de calitate bun

Atunci când bugetul disponibil nu este foarte mare, un mod eficient prin care poți să te asiguri că toate campaniile tale o să aibă impactul dorit este obținerea unui scor de calitate bun. Aici poți găsi toate detaliile în ceea ce privește scorul de calitate pentru campaniile Google Ads.

Scorul de calitate se calculează ținând cont de trei componente importante: rata de click estimată, relevanța anunțului și experiența legată de pagina de destinație. De aceea, este esențial să te preocupi îndeaproape de toate aceste aspecte pentru ca anunțurile tale să se afișeze cât mai bine posibil.

Alege cu atenție cuvintele cheie din campania ta

Înainte de a adăuga cuvintele cheie potrivite în campania ta Google Ads, este necesar să te gândești cum ar căuta utilizatorii pe Google aspecte legate de produsul sau business-ul tău. Te poți folosi de planificatorul de cuvinte cheie pentru a găsi idei în acest sens. Poți accesa planificatorul de cuvinte cheie chiar aici.

De asemenea,  sunt foarte recomandate cuvintele cheie lungi, mai exact expresiile formate din minim trei cuvinte. Exemple de cuvinte cheie lungi: ce este Social Media sau cât costă promovarea online. Cum te ajută acestea? Fac căutarea mai specifică, astfel încât tu te asigur că aduci audiență relevantă pentru site-ul tău. Dacă reclama ta despre promovare online pe Google se declanșează la cuvinte cheie vagi, precum reclame, atunci poți înregistra pierderi de buget. Ne putem gândi că cel care caută pe Google doar „reclame”, poate să dorească oride ce la reclame TV, reclame în ziare, reclame pe social media sau Google. Poate caută o reclamă anume pe care a văzut-o la TV, dar va intra, aproape intuitiv, pe primul link. Care e reclama ta. Așa se va consuma bugetul pe căutări irelevante.

Asigură-te că pagina de destinație este suficient de bine optimizată

Pagina de destinație este locul în care utilizatorii ajung după ce dau click pe reclama ta. Este pagina pe care ei găsesc informația căutată și totodată ceea ce îi convinge sau nu să facă o acțiune țintită. Dacă utilizatorul găsește produsul sau serviciul pe care și-l dorește, atunci tu ești cel care a câștigat.

O pagină de destinație bine optimizată înseamnă ca aceasta să fie ușor de navigat, să fie adaptată pe orice tip de dispozitiv, să aibă un design curat și conținut pe înțelesul utilizatorului. De asemenea, un lucru foarte important este concordanța reclamei cu conținutul de pe pagina de destinație: conținutul care se găsește în textul reclamei trebuie să coincidă cu ceea ce se găsește și pe pagina de destinație.

De exemplu, dacă în reclamă apare o ofertă de 20% reducere, aceeași ofertă trebuie să apară și pe website acolo unde ajunge utilizatorul.

Și nu uita, acest aspect impactează și scorul de calitate despre care am menționat anterior.

Folosește inteligent extensiile

Atunci când vrei să adaugi mai multă informație anunțului și să îl faci mai atrăgător, te poți folosi de extensiile pentru anunțuri. Printre extensiile pe care le poți folosi se numără extensii de sitelink-uri, extensii de callouts, extensii de telefon, extensii de formular sau extensii de locație.

Extensia de locație este una dintre cele mai accesate extensii deoarece permite afișarea adresei business-ului tău. Utilizatorul îl poate accesa pentru a i se deschide o hartă în Google Maps cu indicații de orientare. Dacă business-ul tău are un punct de lucru fizic unde oamenii pot să vină, atunci acest tip de extensie este perfect pentru tine.

Aici poți găsi mai multe informații despre extensiile pe care este indicat să le folosești.

În loc de concluzie, un sfat: testează, testează, testează

Testează texte, bannere, bugete, audiențe. Verifică îndeaproape reclamele, vezi ce rulează eficient, vezi ce consumă buget fără rezultatele dorite. Nu uita, o campanie Google e influențată și de timpul de maturizare și optimizările pe care i le aduci constant.

Rețetă de succes nu există nici aici, nici în alte domenii. Dar există practici bune care aduc rezultate bune, chiar și în cele mai competitive industrii.

Fiecare business sau produs are specificul lui, motiv pentru care trebuie să te adaptezi astfel încât să îți atingi obiectivele setate. Iar pentru și mai mult impact, putem pune noi la bătaie expertiza în domeniu.

Vrei să vezi cum poți analiza traficul din site-ul tău? Vezi articolul următor în care explic cum se poate folosi și ce face Google Analytics.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project