Content Writing vs Copywriting: Partea a 2-a

Copywriting

Cele 10 reguli de care sa tii cont atunci cand scrii un articol

Cum spuneam si in articolul de Introducere in Content Writing, exista anumite REGULI pe care un content writer va trebui sa le respecte si pe care le va folosi ca punct de reper atunci cand va alcatui un astfel de articol sau un text de prezentare pentru un site sau pentru orice alta entitate, cu dorinta de a se incadra in aria content writing-ului. 

1. Cercetarea este punctul de pornire, in orice situatie!

Inainte sa incepi sa redactezi textul trebuie sa te documentezi asupra domeniului, asupra produsului sau serviciului pe care trebuie sa-l prezinti, asupra concurentei, asupra tendintelor pietei si asupra efectelor socio-culturale din nisa pe care te vei axa si nu in ultimul rand asupra publicului tinta.

In momentul in care ai gasit ideea pe care te vei axa, este momentul sa cercetezi modul de abordare, cuvintele cheie, felul in care vei redacta si ar fi perfect sa incepi sa concepi textul pornind de la normele SEO, pentru a-i asigura indexarea rapida si o pozitie cat mai buna in paginile motorului de cautare.

Incepe sa structurezi textul de la ideea generala la punte si subpuncte principale din ce in ce mai specifice, apoi redacteza descrierea fiecarui subpunct si porneste in redactarea corpului principal de text.

Lucreaza sistematic si succesul acelui articol va fi asigurat!

2. Ia in calcul limitarile nisei in cadrul careia se pozitioneaza elementul despre care scrii, insa redacteaza textul in STIL PROPRIU!

Nu copia pe nimeni, inspira-te! Gaseste content writerii pe care ii adori si carora le cunosti stilul, citeste munca lor, gaseste lucruri comune si chestiuni care ti se potrivesc, selecteaza operele lor reprezentative si citeste-le, apoi incearca sa vezi ce ai schimba in cadrul lor. In ultima instanta te vei angaja in rescrierea acelui material in propriul stil, privind totul prin ochii tai. Asa vei reusi sa iti creezi propriul stil!

Analiza campanie promovare online prin Google Adwords

3. Nu te abate de la subiectul central!

Articolul poate fi structurat in mai multe idei, puncte si subpuncte, insa subiectul central va iesi in evidenta mereu, prin orice mijloace. Concentreaza-te asupra lui!

4. Relevanta, dimensiunea si nivelul de detaliere trebuie sa convearga intr-un tot unitar!

Nu redacta articole de mii de cuvinte fara sa spui nimic si nu incerca sa cuprinzi in 100 de cuvinte un intreg proces tehnic foarte detaliat. Intelege modul in care ar trebui sa arate lucrarea finala si incearca sa armonizezi relevanta informatiei cu dimensiunea si cu detaliile oferite.

5. Petrece atat timp cat este necesar pentru a redacta titlul. O sa vezi cat de mult conteaza!

Gandeste-te ca articolul tau are foarte multe cuvinte si parca tot nu ai spus tot ce trebuia. Cum ai putea cuprinde totul in doar 5 – 10 cuvinte din titlu? E foarte important acest aspect. Redacteaza mereu tinand cont de el!

6. Prima propozitie si LEAD-ul (paragraful de introducere) iti pastreaza sau iti alunga cititorul de pe site!

Ai grija ca in aceste fraze sa spui tot ce ai de spus, intr-un mod cat mai atractiv si cat mai convingator. Fii relevant! Nu uita asta niciodata!

7. Fara minciuni! Fara fraze trase de par! Doar adevarul si numai adevarul!

Vorbim despre content writing si cred ca ai inteles pana acum ca acesta este cel mai sincer si relevant mod de a te prezenta publicului larg, asa incat va trebui sa il mentii asa!

8. Sfarsitul este la fel de important ca inceputul!

Ai grija sa-i reamintesti cititorului de ce se afla pe pagina si pentru ce a citit atatea cuvinte. Totul are un sens si un scop. Ar fi momentul oportun sa il spui cu voce tare, pentru ca cititorul sa-l tina minte. Sfarsitul unui discurs este adevaratul element memorabil!

9. Editeaza, editeaza si cand ai obosit mai editeaza odata!

Oamenii de specialitate spun ca prima idee este cea care o au toti. Renunta la ea! Gaseste alta si transforma textul in ceva unic, apoi editeaza-l si fa-l sa fie perfect. Dupa ce e perfect mai editeaza-l odata si asigura-te ca e ceea ce ai vrut sa faci!

10. New Media e trendul!

Content-ul nu a fost niciodata despre text simplu! Imaginile si video-ul, materialul multimedia sunt toate elemente agreate de specialisti. Foloseste-le cu cap in articolul tau, pentru a crea o imagine perfecta asupra elementului despre care scrii!

Avantaje Content Writing

Abordarea acestui stil de scriere aduce cu sine anumite avantaje:

    • Content Writing-ul incepe sa fie una dintre cele mai eficiente metode de promovare.
    • Articolele cu un target bine definitivat reprezinta o baza mult mai puternica si mult mai usor de indexat, astfel incat pozitia in motoarele de cautare va fi evident mai buna.
    • Relevanta inseamna prestanta pentru Google, iar articolele vor fi mult mai usor de gasit.
    • Originalitatea si unicitatea vinde mult mai usor si asigura promovarea pe termen lung.

In ultima vreme, cat mai multe site-uri incep sa se promoveze prin acest mod, prin redactarea de texte relevante postate pe site, iar content writign-ul devine o metoda din ce in ce mai uzitata de promovare. Astfel, incepe sa apara influenta celuilalt stil, copywriting-ul, stilul de scris care se bazeaza mai mult pe procesul de persuadare a cititorului cu un anumit scop, cel mai des intalnit fiind realizarea de conversii, vanzarea produsului sau serviciului promovat. 

Despre acesta vom discuta mai multe in urmatorul articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *