Slide Optimizare SEO cum pot ajunge între primii în căutările Google?|

Optimizare SEO

Ghid practic pentru optimizarea site-ului pe Google

Vrei ca site-ul tău să ajungă în primele poziții organice Google și nu știi de unde să începi? Optimizarea SEO este cea mai eficientă metodă de promovare pe termen lung și îți poate aduce un trafic lunar considerabil. Practic dacă ajungi în primele poziții pe Google poți avea mii de vizitatori fără să mai plătești pentru fiecare dintre ei!

Comportamentul de cumpărare al cumpărătorului s-a schimbat fundamental în ultimul an, iar campaniile de promovare tradiționale au rezultate din ce în ce mai slabe. În plus, din analizele realizate de Baboon Software în prima parte a anului, Google Ads și schimbat algoritmul începând cu Ianuarie 2021, iar costul de conversie a crescut exponențial în toate domeniile.

Dacă în 2020 investeam 4,000 Lei pe lună în Adwords și aveam peste 100 de conversii lunar, în 2021 am investit 7,000 Lei pe lună cu mai puțin de 80 de conversii!

Ne mărturisește un proprietar de spălătorie de covoare din București

Practic, dacă rulezi campanii de promovare tradiționale există riscul foarte mare să ai costul de conversie mai mare decât marja produsului tău. Nicio afacere nu își dorește să meargă pe pierdere, mai ales pe termen lung. Așadar care este soluția? Cum poți astfel încât pe termen lung costul tău de conversie să scadă cât mai mult?

Soluția? Optimizarea SEO!

În acest ghid poți găsi răspunsuri la toate aceste întrebări și soluții practice pentru ca site-ul tău să aibă cele mai mari șanse să ajungă pe prima pagină în Google, pentru căutările dorite de tine. Acest ghid are la bază 10 ani de expertiză și teste în optimizare SEO, atât pentru site-ul BABOON cât și pentru clienții noștri.

De asemenea vei înțelege mai bine cum poate ajuta optimizarea SEO în afacerea ta și cum poți reduce substanțial costurile cu promovarea. Ghidul este scris pe înțelesul tuturor și am încercat să folosesc cât mai puțini termeni tehnici. În plus conține capturi de ecran și instrumente utile în analizele SEO.

Cine sunt eu?

Salut, numele meu este Anuță Gabriel. Sunt business manager la Baboon Software și în acest moment mă ocup de administrarea și scalarea companiei. Am creat și crescut această companie de la zero împreună cu o echipă de oameni extraordinari.

Dar pasiunea mea a fost SEO. Cu asta am început și datorită SEO a luat viață tot ce înseamnă Baboon Software acum.

Am creat acest ghid ca să ajut antreprenorii să înțeleagă mai bine conceptul de optimizare SEO și implicit să vadă beneficiile în această practică.

Ce vei afla în acest ghid?

Google are un algoritm precis prin care ”alege” ordinea site-urilor pe anumite căutări, în funcție de relevanța lor așa cum este văzută de Google. Principiul care stă la baza indexării este simplu: care sunt site-urile care ajută utilizatorul Google pentru această căutare?

MERGI LA CAPITOL

Atunci când discutăm de autoritatea unui website, optimizarea SEO on-page și cea off-page ar trebui să meargă mână în mână și să se completeze una pe cealaltă.

MERGI LA CAPITOL

Contează să ai un website mai mult decât orice, dar este la fel de important și ce fel de website ai! Este responsive? Intuitiv? E optimizat SEO pentru motoarele de căutare? Toate aceste aspecte contează pentru cumpărătorul tău și implicit pentru afacerea ta online.

MERGI LA CAPITOL

În acest articol voi explica și voi detalia cele mai importante părți din SEO on-page și ce ar trebui să verifici când este gata un website. Încep prin enumerarea unei liste de lucruri care ar trebui făcute, iar apoi voi intra în detalii pe cele mai importante dintre ele.

MERGI LA CAPITOL

Modulul Yoast SEO Premium vine în întâmpinarea utilizatorilor și dezvoltatorilor, tocmai pentru a rezolva această problemă de optimizarea SEO on-page pe WordPress.

MERGI LA CAPITOL

Site-ul tău nu se mișcă extraordinar sau are anumite lacune pe partea de viteză? Acum că site-ul tău este optimizat d.p.d.v. SEO on-page, este timpul să rezolvi și viteza acestuia.

MERGI LA CAPITOL

Vrei să afli ce înseamnă o campanie de link building și cum poate site-ul tău să urce în pozițiile Google până în punctul în care depășești toată competiția? 

MERGI LA CAPITOL

De ce lucruri ar trebui să te ferești atunci când vine vorba de SEO și 7 mituri false legate de acest subiect.

MERGI LA CAPITOL

Ce este SEO și cum “ordonează” Google
pozițiile organice?

Ca să explic cât mai bine ce înseamnă optimizarea SEO și care sunt principiile care stau la baza indexării organice, voi alege să dau un exemplu off-line:

”Georgel are o spălătorie auto în Cluj-Napoca și oferă niște servicii de calitate. Marcel merge să-și spele mașina la noua spălătorie din oraș și la final rămâne plăcut surprins nu numai de calitatea serviciilor, ci și de brăduțul găsit pe bord.

Fiind impresionat, Marcel merge la birou și le spune colegilor despre experiența lui la spălătorie. Colegii încearcă aceste servicii și le recomandă la rândul lor altor cunoștiințe. Astfel, spălătoria lui Georgel devine din ce în ce mai cunoscută în Cluj și primește notorietate.”

Principiul care stă la baza indexării organice

Pe același principiu de mai sus cu exemplul spălătoriei lui Georgel funcționează și sistemul de indexare Google:

  1. SEO on-page sau modul în care este contruit site-ul tău (viteză, experiență utilizator și cod) => serviciile lui Georgel
  2. SEO off-page sau cât de prezent este site-ul tău pe alte site-uri (link-uri externe, recomandări, prezență social media, etc.) => recomandarea lui Marcel

Desigur, lucrurile sunt mult mai complicate decât atât și roboții Google se uită la o multitudine de lucruri atunci când indexează o pagină. Dar principiile care stau la bază sunt atât de simple și sunt menite să ajute utilizatorul să găsească conținutul cel mai relevant pentru el! Practic, principiul este mai mult decât simplu: Ai recomandări de pe alte site-uri de profil? Ești relevant!

Optimizarea SEO on-page vs SEO off-page

1. Optimizarea SEO on-page sau optimizarea paginii / site-ului

Este corect să spunem că optimizarea SEO on-page este ”fundația” unui website din punct de vedere indexare organică. Așa cum o casă nu se poate ridica fără o fundație solidă, nici un website nu poate ajunge în primele poziții organice fără o optimizare SEO on-page corectă. Dar să nu uităm: fundația unei case este doar începutul și nu ai cum să trăiești într-o casă care are doar fundația terminată 🙂

Cred că o descriere corectă a optimizării SEO on-page ar fi cea de mai jos:

Robotul Google nu ”vede” pagina așa cum o vedem noi, ci o indexează ca și cod. Optimizarea SEO on-page este instrumentul prin care ajutăm robotul Google să înțeleagă cât mai bine ce se găsește pe acea pagină.

Cât este de importantă optimizarea SEO on-page?

Dacă ne-am dori să facem o pondere în total SEO, aș spune că optimizarea on-page reprezintă 5% din totalul SEO. Așa cum spuneam și mai sus, partea de on-page este irelevantă sau poate chiar inutilă fără campanii SEO off-page. Dar să nu uităm că este ”fundația” și că fără acest 5% nu vom putea face mare lucru pe restul de 95%. Sau dacă vom face, costurile vor fi mult mai mari!

Ce implică mai exact optimizarea on-page?

Voi lăsa mai jos câteva lucruri care ar trebui optimizate pe o pagină, în ordinea importanței lor:

  • meta titlu și meta descriere, las mai jos cum arată meta-urile de la pagina noastră principală, concentrată pe servicii de web design:
  • viteza paginii
  • fișier robots.txt
  • instalare și configurare SSL
  • link-uri SEO friendly
  • sitemap
  • integrare Webmaster Tools
  • integrare Google Analytics
  • redirecționări www și canonical
  • o secțiune de blog poate ajuta la diversificare, dar este utilă doar cu o campanie off-page în paralel

2. Optimizarea SEO off-page sau campanii de promovare SEO

Exceptând situațiile în care business-ul tău este foarte nișat sau ești printre singurii care oferă un anumit produs, optimizarea SEO off-page este absolut esențială dacă vrei să ajungi în prima pagină din Google pe anumite căutări. 

Dacă optimizarea on-page este ”fundația”, atunci este oportun să mergem pe aceeași analogie și să asociem campaniile SEO cu ”pereții, acoperișul, finisajele casei, instalația electrică și chiar mobilierul locuinței”. Off-page este prezența în online a unei pagini sau website cu tot ce implică aceasta: link-uri pe alte site-uri care duc către site-ul tău, activitate social media, reviews, etc

Aici este important să intervină un expert care se ocupă cu optimizarea SEO. Chiar dacă ai știi sau ai putea afla cum se toarnă o fundație, când vine vorba de construirea restului casei și a finisajelor, ai nevoie de experți care știu să facă asta bine. Desigur dacă vrei să iasă o casă în care să vrei să locuiești 🙂

O optimizarea SEO off-page făcută incorect îți poate distruge domeniul pentru totdeauna, de aceea este important să o faci cu un expert!

Cât este de importantă optimizarea SEO off-page?

Cum spuneam mai sus, eu consider că ponderea din total SEO este de 95%. Fără o campanie SEO făcută bine nu ai cum să ajungi în primele poziții Google, sau este aproape imposibil să atingi această performanță. Cumva ele se leagă și nu pot crește una fără alta 🙂

Ce presupune mai exact optimizarea off-page?

Subiectul este destul de complex încât să reușesc să-l structurez în câteva rânduri, deoarece Google analizează o pagină dintr-o multitudine de direcții. Dar voi încerca să sumarizez lucrurile importante mai jos așa cum am făcut în capitolul precedent.

Așadar, consider că cele mai relevante acțiuni care pot avea un efect în pozițiile Google sunt:

  • campanii de link-uri – eu recomand advertoriale pe site-uri autoritare și cât mai apropiate de domeniul tău
  • recenzii Google Business
  • link-uri pe paginile furnizorilor tăi
  • postări și activitate social media
  • comentarii blog și / sau Youtube pentru o diversificare cât mai mare

Concluzie

Atunci când discutăm de autoritatea unui website, optimizarea SEO on-page și cea off-page ar trebui să meargă mână în mână și să se completeze una pe cealaltă. Cel mai important este să ai un buget consistent atunci când vine vorba de SEO și să alegi un expert potrivit pentru aceste optimizări.

În următorul articol voi explica de ce este important site-ul pentru partea de SEO și care sunt lucrurile de care ar trebui să ții cont atunci când dezvolți site-ul pentru afacerea ta.

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)