Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!

Rezultatele unui client care a fost dispus să investească pentru a obține rezultate

205%

Vânzări lunare

185%

Trafic organic pe site

185%

Cereri franciză

Vrei aceleași rezultate?

Acum, poți programa un call cu mine pe zoom (30 minute), în care să discutăm nevoile tale și cum te putem noi ajuta să-ți atingi obiectivele.

Programează un Zoom Call

Gabriel Anuță
Business Manager la Baboon

Used Products. Studiu de caz SEO: dublarea traficului organic în doar 6 luni

1. Cine

Introducerea brandului

Used Products a adus în România un nou concept de reutilizare a electronicelor, deschizând primul magazin, în regim de franciză în 2016, în Cluj-Napoca. Conceptul olandez a prins foarte bine, iar businessul autohton s-a extins cu încă 2 magazine, în Timișoara, respectiv în București.

Au început colaborarea cu noi din prima clipă în care au realizat că una dintre nevoile de bază ale acestui business este să fie prezent în online. Primul pas firesc a fost contractarea serviciilor de creare website, în 2016. La scurt timp după realizarea magazinului online, colaborarea noastră s-a extins atât spre servicii de mentenanță și dezvoltare web, cât și de promovare online, prin campanii PPC și Social Media Content.

Am avut ocazia să asistăm și să fim parte din creșterea acestui brand, la nivel național, în decursul acestor ani, iar încrederea clienților în serviciile noastre ne-au permis să testăm cele mai noi soluții de pe piață și să aducem imputul creativ în fiecare task realizat.

Creșterea acestei francize nu s-a oprit la deschiderea unor noi magazine în orașele mari din România, ci a transgresat spre achiziționarea francizei din Ungaria, în 2023, unde se pregătesc să intre în curând pe piața produselor preutilizate, promovând conceptul sustenabilității.


2. Context

Situația inițială în 2022

La final de 2022, franciza s-a maturizat din punct de vedere al vizibilității și stabilității pe piața românească, vânzările și lead-urile crescând proporțional de la an la an, atât în magazinele fizice din țară, cât și online. Prin urmare, clientul a venit spre noi cu cerința unei analize avansate de marketing, fiind pregătit să investească noi resurse în ceea ce privește creșterea brandului lor. Used Products a înțeles că investind în brand acum, investește în evoluția și succesul afacerii.

Propunerea noastră: Mixul perfect între SEO, PPC și Content Marketing

Analiza de marketing pe care am realizat-o pentru Used Products a venit cu propunerea avansării pe mai multe „câmpuri de luptă”, simultan. Nevoile lor de promovare au fost acoperite de activarea unui Pachet Premium, Resort PRO la Baboon. Ceea ce a însemnat un Manager de cont care a preluat organizarea și implementarea tuturor acțiunilor de marketing, completate de o strategie SEO, implementată de SEO Specialistul echipei noastre. Aici poți vedea și studiul de caz al creșterii vizibilității Used Products.

3. KPI's

Obiectivul strategiei SEO: dublarea traficului organic în doar 6 luni

Perioada de analiză a acestui studiu de caz:

01.04.2022 – 30.09-2022 vs. 01.10.2022 -15.03.2023

Pentru a ilustra creșterea organică pe care au înregistrat-o odată cu activarea serviciilor de SEO, din octombrie 2022, am atașat mai jos câteva grafice preluate din contul lor de Google Search Console*, respectiv din Ahrefs**, cu explicațiile aferente fiecăruia.

*Toate rapoartele din Google Search Control ilustrează comparativ perioada Octombrie 2022 - Martie 2023 (perioada de implementare a strategiei SEO) vs. perioada Aprilie – Septembrie 2022.
**Toate graficele din Ahrefs cuprind 6 luni calendaristice: Octombrie 2022 – Martie 2023.



Citirea graficului:
* Liniile punctate reprezintă evoluția traficului organic în SERP în perioada 1 Aprilie – 30 Septembrie 2022 (6 luni calendaristice, înainte de implementare strategiei SEO)
* Liniile continue reprezintă evoluția traficului organic în SERP în perioada 1 Octombrie 2022 – 15 martie 2023 (aprox. 6 luni de implementare a strategiei SEO)

Dublarea traficului organic în doar 6 luni cu o strategie SEO bine condusă

Dacă în cele 6 luni calendaristice, înainte de Octombrie 2022, traficul organic cumulat ajungea la aprox. 96.000 de click-uri, după începerea strategiei SEO, numărul de click-uri s-a dublat, în doar 5 luni și 2 săptămâni, ajungând la aprox. 200.000.

În ceea ce privește numărul total de impresii (de câte ori un utilizator a observat link-ul siteului în SERP, adică pagina de rezultate Google), acesta s-a triplat în primele 6 luni de strategie SEO, vs. perioada anterioară de 6 luni: de la aprox. 3 milioane la apox. 9 milioane de vizualizări.



Același trend ascendent al traficului organic în perioada Octombrie 2022 – Martie 2023 se observă și din raportul de trafic obținut în tool-ul Ahrefs.

Un impact important în această creștere organică a traficului l-a avut atât implementarea On-Page, cu optimizările tehnice și crearea de conținut pe website, cât și creșterea profilului de Backlinks, cu link-uri dofollow, pe site-uri relevante domeniului de activitate Used Products și cu autoritate bună.



În ceea ce privește diferența de vizite în site, defalcată pe cuvinte cheie și variațiile lor, am extras tot din contul de GSC, acest raport. Aici se poate observa care dintre keywords au adus cel mai mare trafic în ultimele 6 luni, excluzând cuvintele branded (cele care conțin „used”, „used products”, „products”). Acestea au reprezentat doar o parte dintre cele mai căutate cuvinte cheie de către utilizator.

Prima coloană reprezintă numărul de click-uri din perioada implementărilor SEO (Octombrie 2022 – Martie 2023), iar pe a doua coloană sunt regăsite click-urile din perioada anterioară (Aprilie – Septembrie 2022). Diferența de click-uri este cea mai relevantă, fiind ușor de urmărit pe coloana 3. Deducem de aici că un factor de influență al creșterii click-urilor pe anumite cuvinte cheie poate fi și creșterea volumului de trafic general. Mai specific, creșterea utilizatorilor care sunt interesați de x produs sau serviciu. Desigur, faptul că site-ul este optimizat pentru acele cuvinte cheie de interes pentru utilizatori, cu volum mare de trafic, aduce mai multă vizibilitate în pagina de rezultate Google.

Ne-am dorit pentru Used Products ca în primele 6-9 luni să aducem anunțurile lor pe prima pagină de rezultate Google, punând accentul pe câteva cuvinte cheie importante pentru ei și pe variații ale acestora. Mai jos, sunt atașate câteva ScreenRecordings în care sunt surprinse o parte dintre cuvintele cheie avantajoase pentru ei:



4. Statistici

Câteva statistici din perioada Octombrie 2022 – Martie 2023:

1. Doar 6.7% din traficul organic este branded.
2. 4% din traficul organic merge pe Homepage.
3. 9% din traficul organic a venit de pe dispozitivele mobile.

Ce am făcut în cele 6 luni:

Am început cu un audit SEO inițial și o analiză avansată a competiției, respectiv a pieței în care activează Used Products.

A urmat un Keyword Research amplu, pentru stabilirea tuturor keywordurilor avantajoase pentru ei, precum și a câtorva variații cu potențial de creștere. Am mapat tot procesul și l-am agreat împreună cu clientul:



În ceea ce privește implementarea On-Page și de Technical SEO, cele mai importante aspecte din check-listul inițial au fost finalizate în primele 3-4 luni. De la sitemaps, indexare și optimizarea vitezei generale de încărcare, până la organizarea site-ului sau la crearea de conținut relevant utilizatorului, toate au fost gestionate în funcție de nevoile și limitările website-ului, respectiv oportunitățile ascunse pe care le-am descoperit împreună cu echipa de marketing.

În aceste luni, a fost realizat și un reseach pentru campaniile Off-Page, care a început să fie implementat de la începutul anului 2023, ridicând raitingul domeniului* de la 12 la 15, în doar 3 luni.

*Ca referință pentru scorul de calitate al domeniului a fost luat scorul calculat de Ahrefs, care punctează autoritatea domeniului pe o scară de la 1 la 100.

5. Final

Concluzie

Faptul că ne-am atins obiectivul propus în 6 luni, de dublare a traficului organic pe site, se datorează atât eforturilor implementării SEO, cât și cele complementare venite dinspre strategia complexă de marketing.

În situația în care clientul ar fi ales să pună accent doar pe un tip de promovare online, fie PPC, fie SEO, și așteptările legate de rezultate ar fi trebuit reajustate. Atunci când se lucrează din toate direcțiile pentru creșterea unui brand, iar toate eforturile sunt îndreptate, în principal, spre experiența clientului, rezultatele vor veni mai repede decât sunt previzionate. Și nu o spunem noi, ci Used Products.

Începe Proiectul TăuStart your Project