Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 2 noiembrie, 2021
9 min timp de citire

Facebook & Instagram Ads – Social Media Marketing

Dacă nu ai citit încă articolul Business Manager – Introducere în Facebook Ads, îți recomand să o faci acum, înainte de a parcurge articolul de mai jos.

Te-ai gândit să îți promovezi afacerea în cadrul rețelelor de socializare Facebook și Instagram și nu ai găsit informația care să te ajute în această direcție? Îți prezentăm noi în conținutul acestui ghid, cele mai esențiale și importante lucruri de care să ții cont atunci când începi promovarea pe Facebook și Instagram.

Facebook & Instagram Ads

Ca să fie mai ușor de înțeles, reclamele pentru Instagram se realizează prin intermediul Facebook-ului, mai exact cu ajutorul Facebook Ads Manager care arată cam așa:

Link-ul prin care ajungem cel mai ușor la această consolă este www.facebook.com/adsmanager, de unde mai apoi selectăm contul de reclame creat pentru afacerea noastră.

Cum funcționează Facebook Ads Manager?

Este o platformă relativ ușoară de folosit și destul de intuitivă, cele mai importante funcții, ilustrate și mai jos, pe care le vei folosi sunt:

CREATE/CREEAZĂ – pentru a crea o nouă campanie

ON/OFF – butonul prin care poți opri sau reporni o campanie care a rulat deja
CALENDAR – prin care poți să selectezi perioada pe care dorești să vezi/interpretezi rezultatele*. De asemenea, tot aici poți compara rezultatele a două perioade diferite.

*Sfatul nostru este să interpretezi rezultatele unei/unor campanii pe o perioadă de minim 7 zile, pentru o mai mare acuratețe, deoarece o campanie are nevoie de minim 3-4 zile ca să ruleze, să iasă din faza de Învățare și să aduce rezultate.

CAMPAIGNS/CAMPANII – de unde putem vedea setările campaniei la nivel general

AD SETS/SET DE RECLAME – setările la nivel de set de reclame, de unde putem modifica rapid bugetul, să vedem în ce stadiu se află reclama noastră: Learning/Învățare, Active/Activă sau Learning Limited/Învățare Limitată.
ADS/RECLAME – unde se regăsește partea creativă: texte și imagini/video.

Cum funcționeaza campaniile Facebook?

Reclamele funcționează după un anumit algoritm și după obiectivul pe care ți-l dorești tu. Mai exact, atunci când vei da click pe butonul CREEAZĂ/CREATE se va deschide acestă fereastră, prin care tu vei alege ce rezultate îți dorești să îți aducă respectiva campanie:

Ca să fie mai ușor de înțeles, în cele ce urmează, le vom explica pe scurt pe fie care:

Prima categorie fiind Awareness/Vizibilitate, unde avem:

  • Brand Awareness/Vizibilitatea mărcii – va afișa reclamele persoanelor care prezintă mai multe șanse de a le ține minte. Mai concret, ai un brand nou și vrei ca lumea să își facă o idee despre afacerea ta și să știe că aceasta există pe piață, vei utiliza un astfel de obiectiv.
  • Reach/Impact – acest tip de obiectiv afișează reclama unui număr maxim de persoane.

A doua categorie, și cea mai stufoasă este Consideration/Considerare, unde avem următoarele tipuri de obiective:

  • Traffic/Trafic – prin acest tip de campanie, algoritmul Facebook va găsi publicul care este cel mai posibil să intre pe website-ul tău, să descarce aplicația ta, să dea click pe un eveniment de pe Facebook sau să inițieze o conversație pe Messenger.
  • Engagement/Interacțiuni – dacă îți dorești mai multe interacțiuni pe pagină, precum like-uri, comentarii sau distrbuiri sau răspunsuri la evenimente, acest tip de campanie este ideal pentru afacerea ta.
  • App Installs/Instalări de aplicații ­– acest tip de campanie, va afișa reclama ta persoanelor care prezintă cele mai multe șanse de a descărca aplicația și de a interacționa cu aceasta.
  • Video Views/Vizualizări de clip video – acest obiectiv are ca scop targetarea persoanelor care sunt cele mai posibil să interacționeze cu reclame de tip video.
  • Lead Generation/Generare de clienți potențiali – acest tip de campanie se folosește atunci când dorești ca clienții tăi să îți ofere mai multe date despre ei printr-un formulare. De exemplu ai o afacere care prestează servicii cu preț care nu este fix, prin acest tip de campanie tu poți atrage potențialii clienți să completeze un formular prin care să ceară o oferă de preț.
  • Messages/Mesaje ­– convingi cât mai multe persoane să trimită mesaje către afacerea ta prin intermediul Messenger sau Instagram Direct

Cea de a treia categoria, și ultima, este cea de Conversion/Conversie care este focusată pe vânzări:

  • Conversions/Conversii – cel mai folosit obiectiv în domeniul e-commerce, acesta afișează reclamele persoanelor care prezintă cele mai multe șanse de a efectua acțiuni de achiziții sau adăugarea informațiilor de plată, pe website-ul tău, în aplicația ta sau în Messenger.
  • Catalouge Sales/Vânzări din catalog – folosește audiența țintă pentru a prezenta reclame cu articole din catalog.
  • Store Traffic/Trafic în magazin – afișează reclama persoanelor care prezintă cele mai multe șanse de a vizita magazinele tale fizice atunci când se află în apropierea acestora

Acum că am învățat partea teoretică, propun să punem în aplicare ceea ce am parcurs până acum și să facem o campanie împreună. Vom face o campanie de Trafic, lucru pe care vi-l recomandăm și noi dacă businessul tău este la început și are nevoie de puțină notorietate și încredere în brand.

Așadar primul pas ar fi să apăsăm pe butonul verde cu Creează, selectăm Trafic și apăsăm Continuă. După ce ai apăsat Continuă, ți se va deschide o fereastră care arată așa:

Îți recomandăm să notez titlul și data în care creezi campania pentru a-ți fi mai ușor de urmărit. În această fereastră avem o scurtă revizuire a campaniei, în cazul în care reclamele tale nu se încadrează în categoria de reclame speciale, vom apăsa butonul Next/Următorul fără a face vreo setare/modificare.

Vei fi automat direcționat spre fereastra de Seturi de Reclame/Ad Set care arată așa, de unde vom face setările dorite.

Prima setare pe care trebuie să facem este să alegem unde ne dorim să direcționăm publicul țintă, spre site-ul nostru, spre aplicație sau spre Messenger, adică să ne contacteze. Noi vom lăsa selectat Website și vom trece mai departe la Buget și Program.

De aici, vei putea să selectezi ce buget dorești să consumi și pe ce perioadă. Ai opțiunea de a seta un buget zilnic, minimul recomandat de Facebook este 40 de RON, dar ai posibilitatea să setezi și un buget mai mic. De asemenea ai opțiunea de a selecta și un Buget Total, pentru toată perioada campaniei, de exemplu îți dorești ca reclama ta să ruleze 5 zile cu un buget total de 100 de RON, de aici poți face aceste setări. Nu este obligatoriu să setezi o dată și oră de sfârșit, poți să o oprești și tu manual atunci când consideri tu.

Mai departe, vei merge la partea de Audiențe, de unde selectezi care să îți fie publicul țintă pentru reclama ta.

Poți selecta să te adresezi doar femeilor sau doar bărbaților, sau amândurora.

Poți selecta intervalul de vârstă care consideri că este interesat de produsul/serviciul tău, poți de asemenea să selectezi interese, locații în care dorești să se afișeze reclama ta.

Spre exemplu ai o spălătorie de covoare care își desfășoară activitatea doar în județul Cluj, la locație vei selecta doar județul Cluj sau doar Cluj-Napoca + două trei localități care sunt în raza ta de acoperire.

Placements/Poziționările

– Sunt următoarele de care trebuie să ții cont, unde ai două opțiuni importante și arată așa:

Poți select opțiunea de Automatic Placements/Poziționări Automate, prin care sistemul de livrare al Facebook va distribui automat în toate locațiile existente precum: Facebook, Instagram, Messenger, Audience Network – incluzând automat fluxurile/feeds și Stories/Reels pentru fiecare dintre acestea.

Dacă optezi pentru pozițonări manuale, vei selecta tu unde mai exact să se afișeze reclama ta. De exemplu dacă îți dorești ca reclama ta să se afișeze doar pe Instagram (feed și stories/reels) vei bifa doar Instagram și reclama ta se va rula doar în cadrul respectivei rețele.

După ce ai făcut toate setările necesare la nivel de Ad Sets/Seturi de reclame, vei apăsa pe Next/Continuă și vom ajunge la ultimul pas, adică la Ads/Reclame, unde te vei ocupa de partea creativă și care arată așa:

Primul pas de care trebuie să ne ocupăm este formatul care își oferă opțiunea de a selecta cum dorești să structurezi reclama din punct de vedere vizual. Ai opțiunea de a folosi O singură imagine sau un singur clip, un Carusel de 2 sau mai multe fotografii sau clipuri video pe care le poți derula sau Colecție, un grup de elemente care se deschide oferind o experiență pentru mobil pe tot ecranul.

După ce ai selectat formatul dorit, vei trece la Componenta creativă a reclamei, de unde vei putea încărca imaginile și nota textul dorit precum mai jos.

În cazul nostru nu am folosit Description/ Descrierea deoarece nu am considerat că mai este necesară, dar dacă dorești să mai aduci încă o informație adițională, acel text va apărea sub Headline/Titlu.

Mai apoi, vei selecta destinația spre care să fie direcționat publicul țintă, opțiunile fiind: Website, Eveniment Facebook sau Apeluri telefonice.

Ultimul pas, înaintea publicării reclamei este selectarea Call to action/Apel la acțiune, adică butonul Learn More care apare în cazul nostru în reclama de mai sus.

Există vaste butoane în funcție de ceea ce îți dorești tu să transmiți către publicul tău țintă. Când ai finalizat și acest ultim pas, este momentul să apeși butonul verde Publish/Publică și să te bucuri de rezultate.

Sperăm că acest ghid ți-a fost de folos și poate lucrurile par puțin mai ușoare acum.

Nu uita că dacă vreodată ai nevoie de ajutorul nostru, poți oricând să apelezi la serviciile noastre de marketing, iar noi te vom ajuta cu drag!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project