Mai multe despre content writing. Cum scrii postări bune pe Social Media?
De câte ori ai achiziționat ceva online de pe un site nou, în ultimii noi 2, fără a verifica vreun cont de social media al businessului respectiv?
Postările direcționate strict spre promovare, precum și lipsa lor totală sau inconsistența lor nasc suspiciuni, cel mai adesea, în mintea cumpărătorului.
Marketingul pe social media a evoluat odată cu platformele și algoritmii lor, în ultimii ani. Postările organice au un reach tot mai scăzut, chiar și printre urmăritorii conturilor, iar rata de engagement este și ea oscilantă. Dar asta nu trebuie să te descurajeze și să te îndepărteze de aceste platforme, fiindcă acolo sunt clienții tăi.
Am scris în articolul principal care sunt diferențele între content și copy writing. Aici vom discuta despre prima parte și vom trata în special adăugarea de conținut pe blog.
Content Writing
6 motive pentru care vrei să scrii postări pentru paginile social media
ZERO costuri financiare.
Zero costuri financiare, la care se adaugă câteva costuri creative și timpul pe care îl poți dedica creării de conținut pe paginile businessului tău.
Postările pe social media completează reclamele
Odată ce oamenii au interacționat cu o reclamă sau cu site-ul afacerii tale, rămânând interesați de ea, e probabil să îți viziteze și conturile social media. Conturi pentru care tu ai pregătit conținut relevant, cu care oamenii pot interacționa, pe care îl pot urmări și recomanda mai departe. Dacă nu găsesc nimic acolo?
Poți crea campanii de hashtags fără costuri.
Deși nu foarte populare la noi, clienții tăi pot descoperi noi produse de ale tale dacă ai utilizat hashtag-uri în postări. O postare văzută în plus este deja un mic succes în plus.
Construiești o comunitate
Oamenii care se aliniază cu valorile afacerii tale te vor urmări pentru conținutul pe care îl creezi pe social media, însă numai dacă afișezi conținut interesant pentru ei. E o modalitate bună de a interacționa cu ei și a le analiza comportamentul în online.
Spui povestea brandului tău
Consolidezi încrederea în brand printr-o comunicare naturală și empatică cu potențialii tăi clienți. Așa cum am menționat și anterior, oamenii sunt mult mai predispuși să cumpere de la oameni decât de la numele unui brand.
Îți ții la curent audiența
E important ca oamenii să găsească o pagină activă de social media. Nu doar că le oferă încredere că afacerea aceea încă funcționează (dacă e vorba de un business mic), dar le demonstrează că ești implicat în afacerea ta. În plus, se vor simți mai conectați prin simplul fapt că știu că te pot contacta direct, printr-un mesaj acolo.
De ce să ții cont când scrii o postare pe Facebook sau Instagram?
Creează-ți un plan de postări, alături de un ghid de postări. Ce ai vrea să postezi în online, ce i-ar interesa pe oameni, în ce fel vrei să le comunici mesajul – prietenos, profesional, amuzant – o combinație de toate trei?
Trebuie să fii consistent pentru a construi o identitate pentru businessul tău. Iată ce să iei în calcul:
- Stabilește misiunea și viziunea afacerii: de ce faci ce faci și de ce ești online?
- Conturează-ți avatarul clientului: când ai o persoană în minte căreia îi scrii, vei câștiga unitate în adresare
- Definește o voce pentru brandul tău: alege cum ai vrea să transmiți mesajul – natural, profesional, prietenos?
- Oferă-i un ton: poate fi educativ, amuzant, autoritar
- Creează-ți un kit de branding cu elemente vizuale pe care să le folosești mereu
- Selectează tipurile de mesaje (postări) pe care vrei să le creezi: despre produse, despre echipă, despre știri din domeniul tău sau informații educative etc.
Cum scrii postări bune pe plaformele social media?
Folosește un stil direct și natural
Exemplu: postare baboon
O adresare directă e o adresare personală. Până la urmă, profilul unui utilizator e spațiul său personal, așadar, îi va face plăcere să întâlnească adresări personale și va fi predispus să răspundă la ele.
Prioritizează-ți audiența
Pentru oamenii care te urmăresc scrii. Implică-i în postări, provoacă-i la interacțiune.
Scrie postări pe care oamenii le-ar distribui
Acest tip de postări sunt cele valoroase pentru utilizatori: postările care îi definesc, care vorbesc despre valorile sau cauzele comune (cum ar fi egalitatea de gen). Gândește-te înainte de a posta ”de ce ar distribui cineva postarea aceasta?”. Dacă nu ai un răspuns, înseamnă că ai putea lucra încă puțin la ea.
Verifică mereu link-urile
Vrei ca link-urile pe care le pui în postări să ducă pe pagina dorită și să fie o completare a postării. Evită să pui link-uri la orice postare, vor scădea mult reach-ul (Facebook nu își dorește ca oamenii să părăsească platforma, de aceea va afișa mai puțin postările cu link-uri).
Lasă informațiile cele mai prețioase în paginile pe care vrei să aduci trafic și creează postări de tip teasing.
Vizualul contează
Fii consistent în design, folosește culorile brandului tău și logo-ul, astfel încât lumea va recunoaște o postare de a ta doar după banner sau video. Vizualul și textul trebuie să spună aceeași poveste.
Acordă-i multă importanță, fiindcă e elementul care atrage atenția asupra postării tale.
Fii clar, concis și vorbește pe limba clientului tău
Evită propozițiile lungi și cuvintele complexe. Oamenii vin pe social media să se relaxeze, să-și petreacă cele 10 minute de pauză, nu să facă interpretare de text.
Scapă de cuvintele inutile din propozițiile tale. Uite un exemplu de postare:
”Citește ultimul nostru articol de blog despre un subiect important pentru afacerea ta.”
Și uite reformularea, după ce am tăiat cuvintele inutile:
”Citește ultimul nostru articol despre importanța content writingului.”
Evită mesajele prin care încerci să vinzi
Dacă vrei totuși să scrii despre produsele tale, nu le vinde, vorbește-le oamenilor despre ce avantaje le va aduce dacă le utilizează, despre un aspect mai puțin cunoscut, despre felul în care poți folosi produsul sau serviciul respectiv. În loc de call to action puternice precum: Cumpără acum!, poți lăsa un link în care să inviți să descopere și alte avantaje ale produsului.
Încearcă să postezi de cel puțin 2 ori pe săptămână
Asta înseamnă aproximativ 8-15 postări pe lună. Fă-ți un plan despre ce vrei să postezi, urmărește ce zile importante sunt în luna respectivă, despre ce evenimente se desfășoară etc.
Respectă principiile de bază de copywriting
Nu vei vinde cu postări pe Facebook, dar vei informa. Și pentru asta, ai nevoie de research, de formulare bună, de postări curate din punct de vedere gramatical.
Fiecare platformă de social media e diferită
Scopuri diferite, audiențe diferite, rezultate diferite. Adaptează-ți mereu mesajul în funcție de mecanismul fiecăreia, pentru a te beneficia de toate oportunitățile de vizibilitate pe care ți le poate oferi.
Dacă idea de a posta conținut pe platformele de socializare ți se pare că cere mult efort și creativitate. Inspiră adânc și dă-ne un semn. Suntem pregătiți să-ți preluăm de pe umeri această provocare.
Fiecare pagină de Facebook merită să fie bună. Și fiecare blog merită o activitate consecventă, iar despre asta vom discuta în următorul articol.
Lasă un răspuns