Avem nevoie de un Marketing Specialist! Crezi că ești persoana potrivită?
Avem nevoie de un
Full Stack Developer!
  • Română
Scris pe 15 noiembrie, 2021
4 min timp de citire

E-mail Marketing – Tips & Tricks în Newsletter Marketing

Dacă primul lucru la care te gândești atunci când primești un newsletter este spam sau e-mailuri la care dai de obicei delete fără să le citești, atunci este timpul să îți schimbăm părerea și să te îndrumăm spre o structură corecta și care îți va genera rezultate.

Existența acestui canal de comunicare datează încă din anii 1971, când a fost trimis primul e-mail din istorie, și de atunci este o metodă viabilă de a comunica. Fiind un canal accesibil și eficient, acesta nu va dispărea prea curând, deci utilizarea acestuia va constitui un avantaj pe termen lung.

E-mail Marketing

Haide să afli alături de noi care sunt principalele puncte de care să ții cont ca să construiești un newsletter atractiv, care sunt cele mai bune zile pentru trimiterea acestuia, perioada din zi și multe alte aspecte relevante.

Designul emailului

Vizualul și culorile folosite sunt foarte importante, deoarece pot impacta mult timpul pe care îl petrece utilizatorul citind mailul tău. Pentru început, alege un design cursiv și ușor de urmărit, fără multe butoane și cu multe imagini atractive. Evită să folosești foarte mult text și structurează informația importantă cât mai succint posibil. Evită culorile foarte stridente și încearcă să folosești culorile brandului tău, astfel încât utlizatorul să asocieze automat culorile utlizate. Folosește tool-uri pentru a descoperi culori complementare cu cele din logo-ul tău și fă combinații de nunațe. Oferă o importanță aparte butonelor, care trebuie să fie clare și bine amplasate, de obicei acestea trebuie să fie Call to action principale și să îndemne utilizatorul să afle mai multe direct de pe site-ul tău.

Limbajul folosit și fonturile

Ține cont să utilizezi un limbaj uzual și adecvat, astfel încât potențialul tău client să înțeleagă clar și concis mesajul sau informația pe care dorești să o împărătășești. Adaptează modul de comunicare în funcție de audiența ta, de exemplu dacă brandul se adreseză. mămicilor, alege să folosești o exprimare jovială și care să facă respectiva mămică să simtă o apropiere de brand. Evită să folosești mai multe de 3 fonturi, iar acestea trebuie să fie lizibile, recomandarea noastră este să folosești fonturi de tip Serif sau Sans Serif, vezi aici criteriile de care să ții cont.

Subiectul newsletter-ului

Cât de mult contează ce scriem în headline/subiectul emailului? Noi spunem că este foarte important, deoarece este primul lucru pe care consumatorul îl vede atunci cand primește newsletter-ul tău. De asemenea, un subiect atractiv reprezintă o rată mai mare de deschidere. Subiectul trebuie să fie scurt, cât mai apropiat de publicul țintă și să conțină un Call to Action care să îl îndemne să dea click.

Perioada și oara la care trimitem newsletter-ul

Recomandarea specialiștilor în Email Marketing este să le trimitem în prima parte a săptămânii (luni-joi), niciodată vineri sau în weekend și în prima parte a zilei în intervalul orar 8-10. De ce? Ușor. Dacă stai să te gândești chiar și la rutina ta zilnica, dimineața este perioada în care rezolvi aceste task-uri organizatorice, cum ar fi citirea e-mailurilor sau verificarea inboxului. Sfârșitul săptămânii este de obicei concentrat spre alte interese ale publicului țintă, cum ar fi planficarea weekendului.

Selectează cu atenție audiența în funcție de conținutul newsletter-ului tău

Audiența ta trebuie să fie clar stabilită în momentul în care ai hotărât care va fi conținutul emailului pentru a avea o rată cât mai mare de click. De exemplu dacă ai o campanie de reducere, atunci poți introduce toată audiența ta, dar dacă ai o campanie de fidelizare pe un produs, o gamă sau un serviciu – atunci targetează doar audiența care ar fi cel mai posibil să achiziționeze din nou sau acel produs/serviciu.

Ce platforme folosim?

Platformele recomandate de noi sunt: MailChimp, Klaviyo, Sendinblue – 3 site-uri ușor de utilizat, intuitive și care au variantă free.

Sperăm că acest articol ți-a fost de folos și data viitoare sau chiar prima dată când vei trimite un newsletter vei ține cont de sugestiile noastre.

*Bonus: Idei cool de design de newsletter. Thank us later!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Începe Proiectul TăuStart your Project