Promovarea pe Facebook și Instagram – Avantaje și Dezavantaje

Te interesează promovarea pe Facebook și Instagram, dar nu știi ce să alegi? În acest articol îți expunem o scurtă listă cu avantajele și dezavantajele promovării pe cele două platforme de socializare. În felul acesta, va fi mai ușor să realizezi care este cea mai potrivită pentru afacerea ta online, dar și cum le-ai putea combina, pentru o creștere eficientă a prezenței în online.

Deși Facebook a lansat Marketplace-ul și în România, iar Instagram permitea link-uri externe profilurilor business, acestea au extins oportunitățile de promovare, lansând recent alte instrumente dedicate e-commerce-ului. Trecerea magazinului în catalogul Facebook Business e mai ușoară decât ți-ai închipui!

Facebook a devenit de mult timp liderul în social media, mai ales după ce a cumpărat, în 2012, și Instagram. Acesta a redefinit complet modul în care ne raportăm la rețelele de socializare. Astfel, e normal ca brandurile să înceapă să investească tot mai mult în prezența lor online pe aceste platforme. Am explicat pe larg 3 dintre modalitățile de a crește impactul organic pe Facebook, încurajându-te să găsești mixul perfect între promovarea organică și cea plătită, dar și despre profitabilitatea campaniilor pe Facebook, concluzia fiind că acestea sunt cele mai eficiente și ieftine metode de promovare plătită.

Cele două platforme sunt, așadar, strâns legate una de cealaltă, dar trebuie să ne raportăm diferit la ele. De ce și cum anume? Mai jos îți prezentăm câteva aspecte de care să ții cont.

 

Potențialul demografic

Sigur, alegerea rețelei de socializare potrivită pentru afacerea ta depinde, în mare măsură, de clienții targetațiFiecare rețea de promovare propune valori diferite pentru marketeri, așa cum am mai vorbit și în alte articole. Aici, principalul avantaj este pentru Facebook, care cuprinde toate grupele de vârstă la care dorești să ajungi. Instagram este mult mai popular printre tineri, cu o medie până în 30-35 de ani și cu precădere de sex feminin. În plus, Facebook îți permite în campanii să îți alegi o audiență targetată, astfel încât să-ți potențezi fiecare click!

 

Engagement

Este importantă interacțiunea potențialilor clienților cu brandurile. Dar, mai ales, este esențial să investești în mai multe rețele de socializare, pentru a le testa și a-ți constitui o strategie socială cu plată diversificată. Într-un articol trecut am enumerat 5 tipuri de strategii pentru a îmbunătăți relația cu clienții tăi în online. Însă acum punctăm ce anume diferențiază cele 2 platforme în ceea ce privește engagement-ul.

Instagram permite puține tipuri de engagement: love, share, comment. Cu toate acestea, a ajuns platforma cu cel mai mare engagement față de toate rețelele de socializare. De ce? Fiindcă este mai puțin solicitantă, iar atenția utilizatorilor este ghidată de imaginile postărilor sau de videoclipurile scurte, astfel încât nu sunt distrași de alte elemente. Instagram-ul îți va permite mult mai ușor să creezi comunități în jurul business-ului tău, care, nu doar că vor achiziționa, dar vor recomanda mai departe. Nu subestima niciodată un capital puternic de imagine. În acest punct trebuie să ajungi cu afacerea ta.

În ceea ce privește Facebook, aici este mult mai des întâlnit banner blindness – fenomenul prin care utilizatorul ignoră bannere-le și reclamele de pe internet, fiindcă este suprasolicitat de un feed încărcat. Însă acest aspect nu poate decât să te motiveze să lucrezi la calitatea și aspectul campaniilor tale de promovare, nu?

 

Optimizare pentru desktop și mobil

Principalul dezavantaj Instagram este că a fost conceput ca o aplicație pe mobil sau tabletă. Varianta desktop, deși există, este limitată și greoaie. Acest aspect poate tria din potențialii clienți. Însă, dacă ne gândim la criteriul demografic al utilizatorilor de Instagram, adică tineri, între 15-35 de ani, acest dezavantaj se minimizează.

Facebook, în schimb, rulează la fel de potent pe toate variantele de device-uri, devenind chiar agresiv, uneori, cu reclamele.

 

Instagram & Facebook Shopping

De acum, poți cumpăra direct din aplicație, cu ajutorul catalogului integrat din Facebook Business. Dacă în trecut, Instagram, îți permitea să trimiți vizitatorii doar la link-ul din Bio sau InstaStory, acum poți sincroniza cataloagele din Facebook Business, astfel încât să vinzi direct prin aplicația Instagram. Trebuie doar să adaugi produsul în catalog, cu preț și link către site, să integrezi catalogul de produse pe Facebook, fie manual, fie utilizând Shopify sau BigCommerce, iar apoi să etichetezi produsul în postările Instagram sau Facebook. Smart, nu?

 

Pe scurt, despre promovarea pe Facebook sau Instagram

Avantaje principale pentru promovarea pe Facebook și Instagram:

  • Numărul mare de utilizatori ale celor două platforme
  • Cele mai ieftine, dar și cele mai eficiente metode de promovare, atât organice, cât și plătite (versul Google Ads)
  • Stimulează interacțiunea audienței cu brandul
  • Conversie instantă – adică, rezultate vizibile imediat
  • Invită oamenii să interacționeze rapid cu produsele tale, mai ales în cazul Instagram, unde ai posibilitatea să-l impresionezi mai ușor pe utilizator, determinându-l să-ți cumpere produsele sau serviciile

Dezavantajele principale pentru promovarea pe Facebook și Instagram:

  • Popularitatea depinde mult de conținut, în special pentru Instagram, unde contează estetica din concentrația de fotografii și video
  • Companiile mici vor trebui să se lupte pentru capitalul de imagine și să-și găsească locul între numele mari prin strategii mai puternice de marketing
  • Facebook începe să limiteze reach-ul, odată cu adăugarea link-urilor externe

Promovarea pe Facebook și Instagram devine esențială în 2020

Să cumperi online e din ce în ce mai ușor și facil. Chiar dacă are și câteva dezavantaje, promovarea pe Facebook și Instagram a produselor sau a unui brand nu e deloc de neglijat. Am văzut că Instagram e mai eficient pentru engagement, iar Facebook pentru popularizare și distribuirea informațiilor. Poate, varianta cea mai bună este să le combini, pentru un rezultat eficient, fiindcă cele 2 platforme oferă instrumente diferite de promovare și e-commerce.

Înainte de toate însă, trebuie să știi clar ce obiective ai și, mai ales, să-ți pui la punct strategia. Apoi, să testezi, să testezi  încă o dată și să compari ce ai testat.

Tu în ce punct ești cu afacerea ta? Dacă ai nevoie de un impuls și câteva ponturi, îi găsești pe specialiștii noștri AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)