Cum măsurăm profitabilitatea unei campanii de promovare pe Facebook?

Conform specialiștilor, o campanie de promovare pe Facebook reprezintă cea mai profitabilă modalitate de promovare în mediul online actual. Platforma Facebook a devenit în ultimii ani o adevărată piață de desfacere pentru afaceri. Canalul de comunicare a devenit cel mai profitabil instrument de promovare pentru multe companii. 

Acest fapt se datorează funcțiilor extrem de avansate care permit măsurarea fiecărei acțiuni și a fiecărui rezultat pe Facebook. Aici poți ști, în calitate de client, cât te costă fiecare vizită atrasă și fiecare client câștigat prin intermediul canalului. Însă pentru ca aceste campanii să devină cu adevărat profitabile, trebuie să știi ce anume să urmărești în board-ul de administrare. 

Facebook KPI’s (Indicii de performanță într-o campanie de promovare pe Facebook)

Există foarte multe setări specifice și extrem de mulți indici în rapoartele de campanie oferite de Facebook. Trebuie să știm ce anume să urmărim atunci când vrem ca o campanie să fie profitabilă. 

În cazul unei campanii de TRAFIC 

În cazul unei astfel de campanii urmărim să atragem cât mai multe vizite pe o pagină sau pe un site. O astfel de campanie de promovare pe Facebook se realizează de multe ori pentru a crește notorietatea afacerii. În acest caz avem de urmărit 2 factori foarte importanți. 

  1. Numărul de vizite atrase prin intermediul reclamei
  2. Costul per vizitator generat de campanie 

Ambele lucruri sunt extrem de importante. Numărul de vizite ne arată cât de eficientă a fost campania, cât de mult am putut să ne atingem obiectivele prin intermediul ei. 

Spre exemplu: 

Dacă un magazin online știe că are o conversie medie de 10% și știe că pentru a obține profit are nevoie de 100 de clienți lunar care fac o comandă medie, asta înseamnă că magazinul ar avea nevoie de 1000 de vizite lunar pentru a obține profit. Astfel, își va seta bugetul în funcție de câte numărul de vizite urmărite. Iar specialiștii vor trebui să vadă ce grad de îndeplinire are acest obiectiv, urmărind numărul de vizitatori atrași de campanie. 

În al doilea rând, este foarte interesant de urmărit costul unui vizitator. În cazul unei campanii A/B Testing, elementele creative care vor funcționa mai bine vor obține un cost per vizitator redus, astfel încât specialistul va ști că trebuie să maximizeze bugetul pe acea campanie de promovare pe Facebook, reducând bugetul din cealaltă, până o aduce și pe aceasta la același standard de performanță.

În cazul unei campanii de ACȚIUNE

În cazul unei astfel de campanii este extrem de important să urmărim un factor ce reprezintă rata de interes a oamenilor ce văd reclama. Aceste reclame se efectuează pentru a crește rata de interacțiune între publicul țintă și brand. Prin urmare, factorul ce trebuie urmărit în acest caz este RATA DE ENGAGEMENT. 

Aceasta se calculează în funcție de oamenii care interacționează cu reclama (oamenii care văd reclama și reacționează la ea prin click, like, share sau comment). Aceasta este exprimată în procente (ca rată de interacțiune) sau în numere (ca rezultat – în coloana de reclame din Facebook Ads Manager – la secțiunea interacțiuni). 

Exemplu:

Dacă rulăm o reclamă pe Facebook și aceasta are un impact de 1000 de persoane, iar cumulat are 10 interacțiuni (2 like-uri, 4 comentarii și 4 distribuiri), reclama noastră a avut o rată de engagement de 1%. 

Dacă raportăm rata totală de engagement a campaniei cu rata organică pe care o puteam determina prin simpla postare pe Facebook, putem calcula dacă pagina noastră se bucură de o creștere a ratei de interacțiune sau de o scădere. În acest fel putem determina dacă obiectivul campaniei de promovare s-a îndeplinit sau dacă această campanie nu este profitabilă. 

De asemenea, pentru o analiză mai amănunțită, sau pentru comparări, poți analiza și costul pe interacțiune, pentru a vedea cât te costă fiecare like sau fiecare acțiune pe care o efectuează un vizitator pe pagina ta. Astfel, vei vedea între 2 campanii care este mai profitabilă și în care ar trebui să investești mai mult.

În cazul campaniilor de CONVERSIE

În cazul unei astfel de campanii, urmărim de fiecare dată vânzarea. O campanie de promovare pe Facebook care are ca obiectiv creșterea conversiei are mai mulți factori importanți pe care trebuie să îi luăm în seamă. Indicii de bază pe care trebuie să îi urmărim pentru a observa profitabilitatea unei astfel de campanii sunt:

  1. Rata de conversie
  2. Costul per conversie
  3. Rata de adăugare în coș (în cazul e-commerce)

Dacă realizăm o campanie de promovare pe Facebook pentru un magazin online, cu scopul de a converti vizitatorii este extrem de important să vedem câți din vizitatorii noștri se transformă în clienți. Facebook ne arată acest lucru, atunci când urmărim rata de conversie. 

Exemplu:

Am rulat o reclamă care a atras pe pagina de produs 200 de persoane, însă din toate acestea doar 2 au cumpărat. Asta înseamnă că rata noastră de conversie este de 2%. 

Pentru a ști dacă este profitabil să mai rulăm campania sau nu trebuie să aruncăm o privire pe al doilea indice. Costul pe conversie ne arată cât ne-a costat fiecare client atras. Cât ne-au costat cei 2 oameni care au comandat? Câți bani am investit în reclama care i-a atras pe cei 2. Comparând costul pe care l-am suportat cu acești doi clienți cu costul comenzilor făcute de cei doi (ce vânzare au generat) ne dăm seama dacă a fost o campanie profitabilă sau nu. 

Exemplu: Am plătit pe reclamă 10 lei și am atras 200 de oameni pe site din care 2 au cumpărat produse în valoare de 100 lei. Cei 100 de lei se împart între cheltuielile de producție, salariile angajaților și taxele plătite, iar profitul nostru este de 20 lei. Prin urmare, am investit 10 lei și am câștigat 20 de lei. Campania de promovare pe Facebook a fost profitabilă. 

Al treilea factor funcționează în următorul fel: Din cei 200 de oameni atrași pe site, au cumpărat 2, însă au adăugat 20 de oameni produsele în coș. Este important să știm acest lucru, deoarece cei 20 de oameni au fost motivați să cumpere produsul, dar ceva i-a oprit în ultimul moment să finalizeze comanda. 

Metodă de îmbunătățire a conversiilor

Cu toți acești oameni putem încerca să facem o campanie de remarketing. Adică putem să le oferim o reducere dacă finalizează comanda. Acest lucru îi va încuraja să cumpere, să treacă și de pasul finalizării, astfel încât ne maximizăm profitul.  

Pe baza acestui indice putem realiza audiențe customizate, pe baza cărora să facem reclame personalizate, care atrag mai mult consumatorii și îi determină să finalizeze comanda. 

*această poză relatează o campanie de calling – fiecare click pe link reprezenta o programare telefonică (setată ca obiectiv de conversie)

Concluzie

Aceștia sunt principalii indici de performanță în cazul campaniilor de promovare pe Facebook. Doar dacă îi urmărim cu atenție și îi analizăm și optimizăm în timp ajungem să rulăm campanii profitabile pe Facebook. Am mai discutat despre astfel de indici  și în alte articole Baboon. 

Află mai multe aici!

Tu cum urmărești profitabilitatea campaniilor tale de promovare pe Facebook? Ce indici folosești? Dacă dorești să te învățăm mai multe despre acești factori și dacă dorești să te ajutăm cu rularea și optimizarea unei campanii de promovare pe Facebook cu adevărat profitabile, CONTACTEAZĂ-NE!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *