Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 4 august, 2021
6 min timp de citire

De ce este important site-ul pentru SEO?

Știm deja cât de mult contează site-ul pentru orice afacere și că este absolut esențial să ai un website de prezentare sau magazin online, indiferent de tipul de afacere și piața în care activezi. Așa cum spunem noi întotdeauna la Baboon: ”Practic, dacă nu ești online nu exiști!”

Contează să ai un website mai mult decât orice, dar este la fel de important și ce fel de website ai! Este responsive? Intuitiv? E optimizat SEO pentru motoarele de căutare? Toate aceste aspecte contează pentru cumpărătorul tău și implicit pentru afacerea ta online.

Ce NU vom dezbate în acest articol este optimizarea SEO on-page, întrucât pentru această parte am scris un articol separat.

În acest articol voi încerca să tratez / exemplific importanța site-ului tău în materie de SEO și care sunt principiile de experiență a utilizatorului de care ar trebui să ții cont.

Ce este SEO și de unde să începi?

Google are un algoritm precis prin care ”alege” ordinea site-urilor pe anumite căutări, în funcție de relevanța lor așa cum este văzută de platforma de căutare. Principiul care stă la baza indexării este simplu: ”care sunt site-urile care ajută utilizatorul Google pentru această căutare?”

Am explicat deja pe larg în articolul Optimizare SEO – Ghid practic pentru optimizarea site-ului pe Google ce înseamnă SEO și cum se împarte în SEO off și on-page. Având în vedere că acum discutăm de importanța website-ului în SEO, mai jos ne vom concentra mai mult pe partea de on-page și cum poate fi influențată optimizarea SEO de site și modul în care este realizat.

Ce este UX / UI?

UX este acronimul de la User Experience, iar UI este o prescurtare folosită pentru conceputul de User Interface. Dar asta nu ne spune absolut nimic… Așadar voi încerca să explic într-un mod cât mai ușor de înțeles ”cu ce se manâncă” fiecare dintre ele.

UX (User Experience) Este despre a realiza o pagină sau un site simplu de utilizat. Atât de simplu încât utilizatorii nici măcar nu își dau seama că pentru cele 2-3 acțiuni pe care ei le fac pentru a ajunge unde își doresc, probabil cineva a muncit luni întregi. Atât de simplu încât tot ce are de făcut utilizatorul este să acceseze pagina și să se bucure de conținutul oferit, fără să depună vreun efort în găsirea informației dorite.

Ai desfăcut vreodată din cutie un produs Apple? Dacă da, atunci știi la ce mă refer! Apple investește milioane de dolari în dezvoltarea cutiilor și a ambalajelor, iar Steve Jobs ducea această ”primă interacțiune” la nivel de artă!

UI (User Interface) Este despre atenția pe detalii, este cireașa de pe tortul savurat deja. A crea ceva simplu este crucial, dar nu este de ajuns. Este bine să ai un website care e ușor de navigat și este simplist, dar e la fel de important ca acesta să arate și bine! Degeaba ai un website construit pe principii sănătoase de UX, dacă butoanele sunt prea apropiate între ele, sau paleta de culori este pur și simplu respingătoare!

Este important design-ul site-ului pentru SEO?

Sunt câteva aspecte de care ar trebui să ținem cont atunci când evaluăm UX și UI:

  1. este simplu pentru utilizator să navigheze site-ul și să găsească informația?
  2. atunci când navighează pe pagină elementele sunt aranjate de o așa natură încât nu întâmpină erori și poate apăsa ușor pe butoane?
  3. pagina are un aspect modern și este ușor de digerat?
  4. combinația de imagini + text este cea potrivită? (ca exemplu de AȘA NU, vezi site-uri care au o grămadă de text pe care nu îl citește nimeni)

Dacă răspunsurile la întrebările de mai sus sunt în mare DA, înseamnă că pagina va fi ”apreciată” de Google. Cel puțin va avea niște atuuri în optimizarea SEO on-page.

De ce contează aceste aspecte? Haideți să ne întoarcem la principiul simplu de la care am plecat în primul articol: ”Scopul Google este să să ajute utilizatorul să găsească conținutul cel mai relevant pentru el”. Același principiu se aplică și aici! Dacă un site este bine realizat, ușor de navigat, are o informație utilă și succintă sau ușor de găsit, atunci acel site este mai potrivit utilizatorului Google decât alte site-uri care nu au aceste lucruri.

Practic, un website bine realizat va avea un boost pe partea organică!

Cum știe Google că un site este bine realizat?

Sistemul și roboții Google folosesc niște algoritmi și instrumente destul de precise atunci când evaluează un website. Aș preciza câteva dintre acestea, doar ca să aduc un plus de greutate în această discuție:

  • roboții pot evalua dacă site-ul este responsive. Google are mai nou și un instrument în acest sens, care te ajută să vezi dacă o pagină este responsive: Mobile-Friendly Test
  • Google evaluează în mod constant care este timpul petrecut în medie de utilizatorii tăi pe pagină și care este numărul de pagini navigate într-o sesiune. Acest aspect contează mult în evaluările de optimizare SEO on-page
  • poate vedea foarte simplu dacă pagina ta are erori sau sunt elemente prea apropiate între ele și chiar îți semnalează aceste probleme în Webmaster Tools
  • Google are multe alte instrumente prin care evaluează comportamentul utilizatorului pe pagină și în funcție de acesta asociază o relevanță cu indexarea

Așadar, este important să ai un website ”în ton cu moda” și acest aspect îți va asigura vânzări în plus. Cu atâta mai mult este important, deoarece paginile tale vor fi indexate mai sus în căutările motoarelor de căutare, iar traficul tău organic va crește.

Ai nevoie de o ofertă pentru refacerea site-ului tău? Nu ezita să ne contactezi prin formularul nostru de cerere cotație.

Despre autor:

Anuță Gabriel, Business Manager la Baboon Software, companie care oferă servicii de web development, promovare online și mentenanță website-uri.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project