Căutăm un Graphic Designer (Figma & AI)
Căutăm un Graphic Designer
statistici black friday 2023
Scris pe 7 noiembrie, 2023
4 min timp de citire

Statistici Black Friday 2023 pe care trebuie să le știi

Ai pregătit deja ofertele de Black Friday 2023 sau anul acesta zici pas?

Cunoscută ca cea mai mare zi a discounturilor în Statele Unite, din 2007 începând, Europa a adoptat și ea această tradiție, devenind relevantă de studiat această creștere a vânzărilor sezonale, de la an la an. Dacă în România startul îl va da eMag, în 10 Noiembrie 2023, internațional, acest eveniment este setat pentru 24 Noiembrie, după Ziua Recunoștinței din USA.

Mai jos am selectat câteva dintre statisticile pieței de anul trecut, precum și previzionările specialiștilor de anul ăsta privitor la evoluția Black Friday 2023.

A zis cineva AI de Black Friday?

4 din 5 consumatori utilizează AI pentru shopping. 

41% dintre cumpărători folosesc instrumente AI pentru a identifica cele mai bune prețuri, pe când 32% dintre ei descoperă idei de cadouri sau informații despre acestea cu ajutorul Inteligenței Artificiale. (Criteo)

Cumpărătorii și motivațiile lor de Black Friday

1 din 3 utilizatori sunt mai predispuși să dea click pe o reclamă în perioada Black Friday decât erau cu 6 luni în urmă. (Criteo)

47% dintre cumpărători sunt predispuși să testeze branduri noi în perioada Black Friday – Crăciun, față de restul anului. (Criteo)

Printre cele factorii care îi fac pe cumpărători să ia decizia de achiziție se află: discounturile mari (56%), transport gratuit (51%) sau discounturi care nu se găsesc în alte locuri/ competiție (37%). (Criteo)

Cele mai populare achiziții de Black Friday 2022 au fost: XBox Series X, Bluey (da, chiar el, cățelușul), Call of Duty, Drone, MacBook. (Adobe Analytics)

Câteva date despre traficul din perioada Black Friday

Rata de conversie e de 7 ori mai mare la ofertele primite prin SMS decât prin campanii de Email. (Omnisend)

76% din traficul eCommers a venit de pe dispozitive mobile în 2022. (Salesforce)

Cum aplici aceste statistici pentru Black Friday 2023

Cine nu preferă să achiziționeze cadourile de sărbători în avans, la super oferte? Este evident că Black Friday e ocazia perfectă pentru multe dintre business-uri de a atrage noi cumpărători și de a-și crește vânzările în jurul Crăciunului. 

Însă această vineri (sau chiar weekend al) a reducerilor nu este doar despre vânzare, ci și despre creșterea brandului. Cu o strategie bine pusă la punct, poate fi momentul de cotitură pentru a-ți face brandul mai cunoscut (oamenii fiind mai dispuși să acceseze reclame pentru a vedea ofertele), oferindu-le astfel cumpătătorilor motive întemeiate de a se întoarce pe shopul tău online și după această perioadă. 

Iată o listă de care să ții cont în preajma acestui sezon:

  1. Fii sigur că ești prezent pe canalele pe care se pot afla potențialii tăi clienți. Facebook și Instagram Ads, Google Ads, Campanii prin Newslettere sau Sms-uri? Te putem ajuta noi cu strategia completă de promovare online.
  2. Comunică prin campanii și mesaje despre produsele/ serviciile tale cu care clienții să rezoneze. Un discount de 60% îi va convinge pe oameni să îți acceseze ofertele, dar nu și să achiziționeze. Asigură-te că ai o comunicare unitară și complexă despre produsele și serviciile tale, educând clienții despre nevoile lor în raport cu ele.
  3. Implementează pe webshop diverse instrumente AI, pentru a le oferi clienților o experiență completă. Aici ofertele sunt aproape nelimitate, de la chatbots la instrumente de comparare smart. Dacă nu știi de unde să începi, ne poți contacta tot pe noi.
  4. Asigură-te că webshopul tău este optimizat pentru toate dispozitivele, de la desktop la mobil, astfel încât să eviți coșurile abandonate și frustrările potențialilor clienți.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project