Dorești să crești numărul de vizitatori și implicit, afacerea online? Apelează acum la profesioniști pentru promovarea site-ului și efectele nu vor întârzia să apară!

Dupa cum am mai spus si in alte articole, online este viitorul! Extinderea unei afaceri in mediul online este absolut necesara in zilele de azi, prezenta in acest mediu fiind o carte de vizita pentru cei care doresc sa-ti verifice afacerea, o ‘prima impresie”, daca putem sa-i spunem asa. De asemenea, stim cu totii ca prima impresie conteaza enorm in orice relatie (ca aceasta este de parteneriat, colaborare sau orice altceva); tocmai de aceea este foarte important ca website-ul tau de prezentare sa fie profesionist, sa aiba un aspect frumos si sa fie usor de folosit!

Cu toate astea, daca detii o afacere online sau daca te extinzi in acest mediu, nu este de ajuns sa ai cele 3 aspecte precizate mai sus, nu este de ajuns ca site-ul tau sa arate bine, asta daca vrei sa ai success si sa-ti aduca clienti! Nimeni nu iti va garanta succesul in acest gen de afacere si nimeni nu iti va da o solutie care daca o vei aplica vei avea cu siguranta succes! Nici noi nu vom reusi sa-ti dam acest gen de solutie, dar in schimb vom incerca sa-ti aratam cum poti dezvolta o afacere online, cum poti sa faci ca numarul de vizitatori sa creasca, respectiv numarul de clienti sa creasca.

Asadar, in dezvoltarea afacerii tale intervine unul dintre cele mai importante elemente: Promovarea Online

Metode de promovare online

Exista mai multe metode de promovare online, prin care poti sa aduci clienti noi si respectiv, prin care poti sa-ti dezvolti afacerea online. Mai jos vom incerca sa le dezvoltam pe cele mai importante dintre acestea:

Google Adwords (promovare de tip PPC – pay per click)

Metoda de promovare online platita la Google Adwords este una dintre cele mai intalnite si dintre cele mai practice, deoarece aduce rezultate foarte repede, odata ce campania este pornita. Este destul de simplu:

    • se liciteaza o suma pentru o serie de cuvinte de cautare, pentru ca pagina ta sa apara pe o pozitie cat mai sus la cautarea acestor cuvinte pe google
    • platesti pentru fiecare click apasat pe pagina ta
    • se monitorizeaza evolutia si conversia banilor tai in vizitatori sau vanzari

Desigur, este mult mai complicat decat pare la o prima vedere, dar google iti pune la dispozitie toate instrumentele de care ai nevoie, tutoriale atat in romana cat si in engleza, pe care le gasesti aici. Acest tip de promovare online are si dezavantajele sale, printre care cel mai mare este faptul ca aduce vizitatori pe termen scurt. Platesti, ai vizitatori!… nu mai platesti, nici vizitatori nu mai ai!

Ca sa-ti fie cat mai simplu sa intelegi, mai jos gasesti un grafic care iti arata evolutia unei astfel de campanii pe o perioada de o luna:

Analiza campanie promovare online prin Google Adwords: 1 luna

promovare_online_adwords

Dupa cum observi in ziua 8 a inceput o campanie de promovare online prin Google Adwords cu un buget de 200 lei / zi, care a adus imediat vizitatori noi pe site. De indata ce campania a fost oprita in ziua 25, numarul zilnic de vizitatori a scazut drastic, aproape de numarul pe care site-ul il avea initial.

Optimizare SEO Off-Page

Fiecare website si pagina au o anumita autoritate in „ochii motoarelor de cautare”, un fel de importanta care este redata de numarul si calitatea discutiilor de pe alte site-uri, care duc spre pagina ta prin intermediul unui link.

Optimizarea SEO in afara site-ului tau este o strategie de cladire link-uri prin care, adaugand pe alte website-uri articole, comunicate de presa, sau discutii cu link spre pagina ta, iti creste „importanta”, iti creste autoritatea. Cu cat site-ul sau pagina ta are o autoritate mai mare, cu atat are mai multe sanse sa apara in primele pozitii la cautari relevante pe subiectul respectiv. In plus, pe langa autoritatea care aceste link-uri ti-o aduc, ele genereaza trafic constant pe site-ul tau.

Acest tip de promovare dureaza mai mult si este cea mai scumpa dintre toate, dar de asemenea si cea mai eficienta, deoarece continua sa aiba rezultate si atunci cand nu se mai investesc bugete in ea. Ca sa fie mai simplu de inteles, mai jos regasesti un grafic cu o campanie SEO cu bugete pe 6 luni si rezultatele pe un an intreg:

Analiza campanie promovare online prin Optimizare SEO: 12 luni

promovare_online_seo

Dupa cum observi, chiar daca rezultatele nu s-au vazut imediat (campania a inceput in saptamana 7, dar rezultatele au inceput sa se vada doar dupa 6 saptamani), o data ce site-ul a dobandit autoritate, numarul zilnic de vizitatori a continuat sa fie acelasi si dupa ce nu s-au mai investit bugete in promovare.

Optimizarea SEO nu ar trebui sa inceteze niciodata, dar chiar daca acest lucru se intampla, efectele pozitive pot sa ramana ani la rand, fara investitii suplimentare!

Promovare online prin social media

Asemanatoare cu promovarea prin Google Adwords, campaniile de promovare prin social media sunt sunt facute astfel incat sa aduca rezultate imediat, platesti pentru ca website-ul tau sa fie promovat pe paginile de socializare, iar pe urma, accesat de cei interesati de aceste anunturi. Rezultatele, la fel, exista cu preponderenta doar pe perioada promovarii.

Avantaje:

  • se pot face campanii de promovare gratuite, prin grupuri
  • aduce rezultate imediate si activitatea pe social media influenteaza pozitiv optimizarea SEO

Dezavantaje:

  • campaniile sunt scumpe, in raport cu rezultatele pe care le aduc
  • nu se pot tinti doar anumite cuvinte la fel ca la celelalte doua tipuri de promovare, iar asta inseamna ca vor aduce pe website multi vizitatori care nu cauta neaparat serviciile tale => o rata de conversie in vanzare mai mica

Un exemplu de anunt pe facebook

anunt_campanie_facebook

Recomandam o activitate intensa pe Google Plus, pentru ca in ultimul timp influenteaza foarte mult in bine autoritatea website-ului tau (SEO). Cu cat mai multe persoane raspund la postarile tale si cu cat cercul lor de followers este mai mare, cu atat mai mult creste autoritatea website-ului tau!

Pe langa facebook si google plus avem linkedin, pinterest, twitter si multe altele.

Promovare online prin newsletter (Email Marketing)

Acest tip de campanie este aproape gratuit (trebuie doar platita platforma prin care faci campaniile, dar exista si platforme gratuite), o data ce ai baza de date de oameni interesati de newsletter-ul tau! Este din punct de vedere costuri una dintre cele mai eficiente campanii, dar necesita un timp indelungat adunarea mail-urilor celor interesati.

O promovare online prin newsletter se face destul de simplu, prin implementarea unei casute in care cei interesati isi introduc adresa de mail, dandu-si acordul ca ei sa primeasca mail-uri cu noutati de la tine. O data ce ai o baza de date suficient de mare, poti sa-i tii la curent cu promotiile si cu noutatile de pe site-ul tau, prin campanii de newsletter (exemplu de platforma: MailChimp)

ATENTIE! NU recomandam sub nici o forma tipul acesta de campanie folosit prin SPAM, cum procedeaza multe website-uri in ziua de azi! Este o chestiune de timp pana cand aceste mail-uri nu mai ajung in mail-ul principal al utilizatorului, ci in directorul de spam. In plus, acest tip de campanii genereaza inscrierea website-ului tau in tot felul de liste negre, care aduc dupa sine multe alte lucruri negative, in optimizarea SEO a site-ului tau si nu numai!

Promovare pe youtube

Promovarea prin intermediul canalului de youtube a adus in ultimii ani o buna parte din traficul website-urilor, pentru ca din ce in ce mai multi utilizatori raspund si acceseaza link-uri atunci cand vizualizeaza un videoclip. In plus, activitatea pe youtube iti influenteaza autoritatea „in ochii” motoarelor de cautare si iti da posibilitatea de a promova aceste videoclipuri pe retelele de socializare.

Activitatea pe youtube este din ce in ce mai intensa in ultimii ani, vloging-ul (blog video) fiind declarata cea mai profitabila nisa din mediul online incepand cu anul 2013.

Alte metode de promovare

Merita mentionate si urmatoarele metode de promovare, pentru care nu o sa intram aici in detaliu, dar va stam la dispozitie sa va dam detalii mai multe: Google Adsense, marketing prin continut, marketing prin intermediul dispozitivelor mobile, etc.

CONCLUZIE

Asadar, cred ca atunci cand incepi sa investesti bugete in partea de promovare online, ar trebui sa-ti creezi o strategie bine pusa la punct, sa realizezi aceasta promovare prin intermediul mai multor canale si sa gandesti intotdeauna pe termen mediu-lung! O alta optiune este sa apelezi la un specialist in promovare online, sau o firma care sa ofere aceste servicii… Din fericire, Baboon ofera aceste servicii + servicii de web design, tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi AICI.

Articole Similare