Copywriting: un nou mod de advertising
Copywriting: un alt fel de advertising!
Cum spuneam in primul articol, Introducere in content Writing, atunci cand scriem un articol putem influenta cititorul, putem sa-l informam si sa-i dam date corecte si bazate pe realitate, sau putem alege (cum din pacate multi fac) sa-l dezinformam si sa scriem despre niste lucruri care nu sunt deloc probate. Daca vrem sa scriem un articol „ca la carte”, acesta sa fie structurat bine si sa respecte tot ce inseamna Content Writing, ar fi bine sa urmarim cele 10 reguli precizate in cel de-al doilea articol din aceasta serie: Partea 2: Cele 10 reguli.
Acest articol tratează un subiect foarte interesant și care aparează din ce în ce mai mult teren, căpătând amploare în lumea business a vremurilor de azi. Este vorba despre un mod eficient de promovare ce se bazează pe scrierea creativă, un stil aparte de redactare și o foarte importantă arie de dezvoltare în advertising. Toate acestea se regăsesc cuprinse în COPYWRITING.
Copywriting-ul reprezintă un stil de scriere utilizat de specialiștii în advertising pentru a persuada consumatorii și pentru a convinge publicul să acționeze într-un anumit sens, indicat de mesaj.
Cu alte cuvinte, copywritingul este metoda de scriere creativă ce are ca scop final realizarea unei conversii, pe baza mesajului inițial. Mai scurt decât atât, copywritingul este stilul de scris care vinde.
Amploarea Copywriting-ului
Acest termen a început să capete amploare odată cu apariția advertising-ului, iar în ultima perioadă toate firmele apelează la diverse metode de promovare, pentru a lansa produse, pentru a acapara publicuri țintă și pentru a-și vinde produsele și serviciile. Așadar, specialiștii în copywriting sunt din ce în ce mai căutați, deoarece ei sunt cei ce crează dintr-o simplă și banală descriere a unui produs o adevărată poveste și un adevărat vis la care tinde orice consumator. Ei pot vinde vise prin intermediul cuvintelor.
Copywriting-ul este modalitatea de scriere bazată pe CREATIVITATE și PERSUASIUNE.
Acest stil de scriere se deprinde în urma unor ani de muncă și de experiențe adunate, în urma unor studii de specialitate și în urma unei revoluții de creativitate amestecată cu spontaneitate și cu sclipiri de frenezie poetică.
În sine, pentru a fi copywriter nu este de ajun să scrii. Trebuie să scrii scurt și la obiect, însă în acele câteva cuvinte pe care le va conține sloganul tău sau anunțul tău publicitar trebuie să persuadezi zecile de mii de oameni ce îl vor auzi și citi.
Spre deosebire de content writing, unde dimensiunile pot fi considerabile și volumul de informație poate fi unul ridicat, copywriting-ul admite doar anunțuri și texte promoționale extrem de scurte, care se pot limita la un număr infim de caractere sau la câteva cuvinte, în funcție de canalul pe care este plasat mesajul.
Mesajele care le scrie un copywriter se rezumă la titluri, sloganuri, anunțuri pentru social media sau pentru print, descrieri de produse, review-uri și articole.
De asemenea, un copywriter gândește conceptul creativ al unei campanii și alcătuiește partea de text pentru spoturi și pentru restul materialelor din campanie. Funcțiile sale se vor extinde însă, nu de puține ori, și asupra părții de grafică.
Pentru a fi un copywriter bun trebuie să ții cont de anumite principii și de câteva reguli general valabile, indiferent de mediul de activitate al firmei promovate. Atunci când scrii un text de copywriting, trebuie să iei în calcul următoarele chestiuni:
Concentrează-te pe o singură idee!
Există foarte multe idei într-un text structurat, însă un copywriter va trebui să o aleagă pe cea mai relevantă și cea pe care își poate baza întreg procesul argumentativ, întreaga etapă de persuadare a publicului. Din toate ideile trebuie să o alegi pe cea centrală și pe ea să îți bazezi întreg textul. Nu uita că uneori ideea reprezintă chiar textul, varianta finală trebuind să fie foarte scurtă.
Scrie scurt!
Știm cu toții cât de greu este să surprinzi o întreagă pagină de produse și servicii într-un singur mesaj de zece cuvinte și de asemenea, știm cât de greu este să privești o organizație și întregul sistem pe care se bazează și să-l exprimi într-un slogan de 35 – 75 caractere (cu tot cu spații și semne de punctuație), dar pentru un copywriter adevărat aceasta va fi cu adevărat plăcerea fiecărei provocări.
Vorbește pe înțelesul tuturor!
Uneori limba tuturor este cea mai bună variantă. Folosește expresii populare, foarte cunoscute și pe înțelesul tuturor. Acestea te vor poziționa foarte sus, deoarece toți vor înțelege ceea ce dorești să spui. Vei viraliza foarte ușor conținutul. Ține cont de faptul că acesta trebuie vizualizat, citit, auzit, înțeles de publicul larg. Prin el trebuie să convingi oameni din diverse clase sociale, cu diverse studii, cu diverse venituri poate, să acceadă la același adevăr, cel prezentat de tine.
Utilizează cifre și dovedește cât de succint poți prin intermediul cifrajului!
Folosește statistica și cifrele pentru a dovedi ceea ce prezinți. Credibilitatea este un factor cheie în cadrul acestui mod de abordare a unui mesaj.
Povestea este totul!
Uimește publicul prin povești frumoase și prin introducerea fiecărui consumator într-o lume aparte. Până la urmă ești un constructor de vise. Creează! Este tot ceea ce trebuie să știi și să faci! Dă frâu liber ideilor și creativității și creează, povestește!
Prezintă produsul / serviciul ca o soluție la o problemă pe care o întâmpină consumatorii!
Nu este de ajuns să scrii frumos pentru a vinde prin intermediul cuvintelor. Acestea trebuie să vină în mintea consumatorului ca o adevărată soluție salvatoare pentru problema ce o întâmpină el. Prezintă produsul sau serviciul ca atunci când el ar fi singura alegere pe care clientul o poate face în favoarea lui.
Dă exemple!
Folosește analogii pentru a-ți promova produsul, însă folosește-le cu cap! Atrage asupra produsului toate exemplele pozitive pe care poți oferi. Endorsment-ul este un element cheie în advertising. Certificările și recomandările vând întotdeauna.
Anticipează posibilele obiecții și încearcă să le combați înainte ca acestea să apară!
Captează cititorul cu ajutorul cuvintelor cheie
Atunci când știi ceea ce ar trebui să exprime mesajul tău este foarte ușor să alegi cuvintele potrivite pentru a scrie textul. Grupează-le pe acestea în cuvinte cheie relevante pentru publicul țintă. Doar în acest mod vei reuși să atragi clienții cu adevărat interesați de produs în aria de difuzare a mesajului.
Call to Action = King of Copywriting!
Nu uita să îți îndrumi consumatorul în final. Spune-i ce să facă, cum ar trebui să acționeze, trimite-l spre success! Ai grijă totuși ca aceste CÂRLIGE să nu fie suprafolosite sau să fie irelevante pentru ceea ce promovezi tu! Un call to action de forma “Dă click aici!” sau “Cumpără acum!” s-ar putea să sperie mai mult cumpărătorul.
Aceste reguli reprezintă un cadru foarte util din punct de vedere teoretic, iar aplicabilitatea acestor pași se poate adapta în funcție de fiecare copywriter și fiecare subiect. Totuși, aceste reguli nu reprezintă absolut tot pentru a putea avea succes în acest domeniu. Cercetarea este și ea importantă atunci când activezi în acest domeniu. Nu poți redacta un text atât de succint și atât de ancorat în realitate, care în același timp să fie și creativ și să convingă publicul fără să cercetezi un pic domeniul de activitate al firmei, tendințele pieței, tehnicile de promovare etc.
De asemenea, elementele de strategie din campanie sunt extrem de importante. Nu poți fi creativ la nesfârșit, deoarece trebuie să plasezi mesajul pe un anumit canal, ceea ce costă și se gândește strategic. Nu orice canal suportă modul în care scrii și nu orice canal suportă orice modalitate de prezentare. Toate aceste chestiuni reies din strategia de campanie, de care nu se ocupă copywriter-ul, însă pe care trebuie să o cunoască.
Ce zici? Tu le-ai putea cuprinde pe toate acestea într-un simplu slogan sau într-un mesaj de câteva fraze?
Asta face un copywriter bun în fiecare zi și aici își găsește un specialist plăcerea și provocările meseriei!
Lasă un răspuns