3 reguli de eficientizare a navigării utilizatorilor pe website-ul tău
În zilele de azi, principiile de User Experience sunt extrem de importante pentru succesul unui website. Este important ca utilizatorii să aibă o experiență cât mai simplă și atractivă pe site-ul tău. Iar navigabilitatea este unul dintre cele mai importante principii UX. De aceea, site-ul tău trebuie să respecte câteva reguli generale pentru a ușura navigarea și pentru a fi UX Friendly. Astăzi o să-ți evidențiem 3 astfel de reguli la care nu te gândeai.
3 reguli generale pentru navigabilitatea site-ului tău
Există o mulțime de astfel de reguli care fac din site-ul tău unul de succes din punct de vedere UX. Însă 3 sunt absolut esențiale.
1. Regula Fitts
Aceasta este în principal o regulă de fizică cu privire la parcurgerea distanței între două puncte, A și B, în cel mai ușor mor (preferabil printr-o singură linie dreaptă). Această regulă are aplicabilitate și în web design. Ea face referire la comportamentul de scrolling. Utilizatorul site-ului trebuie să poată ajunge de la o secțiune la alta în cel mai ușor mod posibil, prin scroll. Drumul spre butoanele de acțiune nu trebuie să fie încurcate, iar categoriile și paginile din meniu trebuie să fie cât mai vizibile. Cu alte cuvinte, întregul parcurs al vizitatorului pe site-ul tău trebuie să fie curat, simplu. El trebuie să ajungă la informația pe care și-o dorește în cel mai scurt și simplu mod, din maxim 2 – 3 click-uri.
Pentru alte reguli UX care fac un site să fie eficient poți citi și acest articol.
2. Principiul Pareto – 80/20
Această regulă presupune, în economie în special, că 80% din profit se va datora întotdeauna celor 20% din clienții cu adevărat importanți pentru firma ta. Această regulă poate fi însă transpusă și în mediul online. Ea are parte de două moduri de aplicabilitate. Cel mai cunoscut este cel al conținutului. Pentru ca afacerea ta să aibă succes în mediul online, este indicat ca doar 20% din informațiile prezente pe site să fie axate pe vânzarea produselor. Restul de 80% ar trebui să fie informative și de prezentare.
Însă există aplicabilitate a acestei reguli și în web design. Conform specialiștilor, 80% din informația ce atrage atenția pe un site este vizuală – grafică. Iar cele 20 de procente rămase ar trebui să fie reflectate de cuvinte. Acestea trebuie să fie puține, dar cu adevărat de impact, alese și creeate după o strategie de branding bine definită și pusă la punct.
3. Principiul 7±2
Acesta este un principiu general valabil. El face referire la capacitatea umană de a repera și procesa informațiile. Spre exemplu, în copywriting, principiul este aplicabil sloganelor, în primul rând. Un slogan trebuie să conțină maxim 7 cuvinte. Asta deoarece specialiștii au demonstrat că omul este capabil să rețină și să-și însușească un o frază cu maxim 7 elemente.
În web design acest principiu este folosit de obicei în limitarea meniurilor. Un meniu trebuie să aibă maxim 7 pagini (±2 în orice caz). Dacă meniul are mai mult de 7 pagini, acesta va fi mult prea complex și va induce vizitatorul în eroare. El nu va ști ce pagină este mai importantă și unde ar trebui să ajungă. Prin urmare va renunța.
Acestea sunt, așadar, principalele reguli pe care orice site trebuie să le respecte pentru a ușura navigarea vizitatorilor. Site-ul tău respectă aceste reguli?
Dacă dorești un site web profesionist, conform standardelor UX și care să respecte regulile pentru a avea succes în online,
Lasă un răspuns