VR – Distracție sau o adevărată oportunitate de dezvoltare în mediul online? - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 4 februarie, 2017
4 min timp de citire

VR – Distracție sau o adevărată oportunitate de dezvoltare în mediul online?

Subiectul VR (Virtual Reality) este din ce în ce mai abordat în ultima vreme. Acest lucru se datorează avansării incredibile a tehnologiei. Acum e din ce în ce mai posibil să-ți trăiești viața în online, iar din ce în ce mai multe activități tind spre mecanizare și spre eficientizare cu ajutorul tehnologiei și mediului virtual. Facem apel la această tehnică VR doar pentru distracție sau o putem percepe ca pe o adevărată oportunitate?

VR- o adevărată mină de aur pentru gaming

Din ce în ce mai multe aplicații încep să se focuseze pe această tehnologie a VR-ului. Realitatea virtuală este foarte apreciată în cazul jocurilor, deoarece aduce utilizatorul foarte aproape de experiența reală. Senzațiile pe care ți le oferă un FPS jucat în Virtual Reality mode sunt incredibile. Această este o adevărată experiență, iar tehnologia VR a reprezentat în acest caz o adevărată oportunitate de business. Investiția în domeniul gaming-ului pe partea de VR a fost una impresionantă. Doar un headset VR poate ajunge la 800 – 1000 euro, iar în plus ai nevoie de un calculator pe care să rulezi aplicațiile în mediul Virtual Reality. 

Totuși, din ce în ce mai mulți jucători de pe piața de gaming încep să apeleze la această tehnologie și să îmbunătățească din ce în ce mai mult aplicațiile. Spre exemplu, în România ajung deja zvonuri despre lansarea unui nou PS4 cu posibilitate de conectare în mod Virtual Reality. Piața este deja divizată.  Sony urmează să vină cu PS4 VR, iar cei de la HTC doresc lansarea unui modul de Virtual Reality – Oculus Rift. 

Există deja magazine ce pun la dispoziție headset-uri VR pentru PS4, insa gamerii s-ar putea bucura de noi surprize. Acestea ar urma să fie disponibile chiar din martie 2017, cei interesați urmând să plătească pentru headset-uri în jur de 750 dolari. 

Virtual Reality acaparează și piața cinematografică

Filmele 3D au fost primul pas spre o realitate virtuală în ceea ce privește lumea cinematografică. Acest lucru a creat pe piață adevărate valuri de investiții în tehnologie și toate aceste fapte s-au concretizat în noi oportunități pentru acest domeniu.

Însă experiența unui film 3D este cu totul alta dacă utilizatorul accede la folosirea unui headset profesional VR. Astfel, experiența unei realități virtuale și-a făcut loc și pe această piață. Este interesant de urmărit faptul că fiecare piață ce a avansat spre folosirea acestei tehnologii a avut doar de câștigat. Experiența utilizatorilor s-a îmbunătățit, investitori au început să simtă potențialul, iar finanțările au venit fără efort, iar tehnologia a avansat într-un mod incredibil. 

Iată ideile babuinilor cu privire la modul de dezvoltare al tehnicii VR în mediul online!

Avantajele sunt clare în ceea ce privește acest domeniu. Cum ar putea fi extins și în mediul online și cum ar putea beneficia antreprenorii și posesorii unui site de prezentare de această tehnologie? 

Ne gândim la o soluție extrem de simplă. Ce-ar fi ca utilizatorii tăi să intre pe site-ul tău și să poată vedea un filmuleț de prezentare a firmei tale în format VR? Bineînțeles grupul de public țintă ar fi extrem de limitat în această manieră, însă rămâne la latitudinea ta dacă investiția ar fi una favorabilă. 

Să luăm în calcul un producător de gadget-uri sau un site de gaming. Babuinii consideră că utilizatorul ar fi extrem de interesat să testeze o experiență de Virtual Reality pe un asemenea site. De asemenea, interactivitatea și timpul petrecul pe site ar fi indici care s-ar bucura de o îmbunătățire clară. 

Un astfel de sector pentru testing sau pentru prezentarea departamentului și echipei (în timp real) prin VR poate fi lansat pe site-ul unei firme din domeniul IT & Techno, foarte ușor, putând fi chiar o secțiune premium. 

Concluzii

Acestea sunt doar câteva idei spre care se poate tinde în viitor. Mediul online este extrem de permisiv în acest sens. Tot ce trebuie să facă antreprenorii este să profite de oportunitățile oferite de tehnologie. Acestea fiind spuse, poziția Baboon față de fenomenul VR este una clară.

Noi considerăm că acest domeniu este în continuă dezvoltare și că el reprezintă o oportunitate clară de dezvoltare pentru unele business-uri din online. În același timp, el poate fi folosit și pentru distracție și pentru îmbunătățirea experienței userilor. 

Mai multe detalii despre acest domeniu și despre tendințe în VR găsiți aici!

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project