Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 7 aprilie, 2017
5 min timp de citire

Tehnici de copywriting: diferențe între textul de prezentare și textul e-commerce

Există diverse tehnici de copywriting ce se aplică în mediul online când dorim să realizăm textele pentru un site. Aceste texte diferă de la un site la altul, de la specificul unei firmei la alta. Astăzi învățăm care sunt diferențele între textul de prezentare (aplicat pe un site de prezentare) și textele scrise pentru un site e-commerce.

De ce diferă textul unui site de prezentare de textele unui magazin online?  

La prima vedere, răspunsul ar fi unul simplu: pentru că scopul site-urilor diferă în sine. Pe site-ul de prezentare dorești să oferi informații despre compania ta și despre servicii, iar pe site-ul e-commerce scopul direct este vânzarea. 

Însă lucrurile tind să fie chiar mai complicate decât atât. 

De obicei, vei avea impresia că un site de e-commerce are foarte puțin text. Acesta nu e neapărat să aibă o pagină de prezentare (deși e recomandat). Sunt foarte multe magazine online care nu au pagina DESPRE NOI în meniu. 

Un site de companie va avea întotdeauna această pagină. 

Mai mult, un site de prezentare va avea clar diferențiată pagina de servicii, în timp ce un magazin online va înlocui această pagină cu un catalog de produse. Astfel, textul va lipsi și de aici. Nu va fi un text propriu – zis de prezentare, însă vor fi probabil oferite câteva date de identificare ale produselor (nume, cod, preț etc). Un exemplu în acest sens este Sigicom.ro.

Însă, dacă vei urmări atent, un site de e-commerce are descriere la fiecare produs. Așadar, diferența fundamentală ce reiese din acest fapt este volumul de text ce se regăsește pe un site e-commerce, în ciuda aparențelor. Un magazin online va conține foarte mult text, deși ergonomic nu va lăsa niciodată impresia asta, deoarece textul e sub formă de descrieri ale produselor. 

 

HomePage – un landing page pentru site-ul de companie vs. catalogul de produse în e-commerce

Paginile de HOME sunt reprezentative atunci când discutăm de diferențe între site-uri, iar acest lucru se menține și în cazul textului. Setul de tehnici de copywriting pe care le folosești pentru textul unui Homepage este același indiferent de specificul site-ului. Însă textele vor fi aceleași? 

Pagina de home a unui site de prezentare va fi întotdeauna oglinda companiei. Informațiile de acolo vor fi cele mai puternice CTA-uri. Textele vor trebui să fie construite pentru a face cititorul să parcurgă întreg drumul pe site, să nu se oprească doar pe pagina de home. 

Aici vor fi extrem de evidente formulările imperative și butoanele de acțiune. 

Pe un magazin online, în afară de slider, care se realizează pe același principiu ca sliderul de prezentare, textul poate lipsi cu desăvârșire. De ce? Pentru că prima pagină a unui magazin online este de cele mai multe ori catalogul cu produse. 

Exemplu concret: 

Iată cum arată HOMEPAGE-ul Baboon (care este un site de prezentare)

 

În comparație cu acest design (care conține destul de mult text), iată cum arată o pagină de magazin online! 

 

Tot din aceste imagini poți observa și meniurile (despre care discutam în prima diferență). Acestea diferă cu desăvârșire. Baboon evidențiază pagina de servicii, pagina de prezentare a companiei și blogul, în timp ce magazinul online se axează pe categorii.

 

Aspectul tehnic al textului vs. creativitatea excesivă 

Textele de pe un magazin e-commerce vor fi în proporție de 80 – 90% descrieri de produse, nu? Așadar, aceste texte vor prezenta informații destul de tehnice, despre caracteristicile principale ale produselor sau despre modalitatea de comandă și plată. Acestea sunt textele pe care le poți observa pe orice magazin online. 

Sunt pagini întregi de text care îți explică cum să comanzi, cum plătești și care sunt termenii. 

Pe o pagină de prezentare a unui site de companie, textele vor putea să îmbine informațiile tehnice cu formularea bazată pe tehnici de copywriting precum storytelling-ul. Astfel, în al doilea caz vei observa mult mai mult text creativ, bazat pe povești de brand, elemente ESP și alte trucuri de copywriting. 

În plus, în cazul magazinelor online, pagina de TERMENI ȘI CONDIȚII trebuie să existe și să fie extrem de vizibilă, fără nicio îndoială. Aceasta este o pagină plină de termeni legali și de aspecte juridice. 

În cazul unui site de prezentare, aceasta poate lipsi, deoarece site-ul nu lucrează cu date personale. Nici nu avem cazul implementării unui modul de plăți care să necesite specificarea termenilor juridici și modul de aplicare a acestora. 

Așadar, încă un argument în plus pentru textul creativ, bazat pe CTA-uri și pe persuadare emoțională, nu tehnică. 

 

Construiește-ți textele de prezentare într-un mod profesionist prin tehnici de copywriting specifice!

Iată, așadar, câteva diferențe cruciale între modalitatea de redactare a unui text pe diverse site-uri. Într-un fel va arăta textul de prezentare pe un site de companie și în cu totul alt fel va arăta pe un magazin online. Doar un specialist va conștientiza asta și va ști să facă diferențierea corect. 

Tocmai de aceea, la Baboon, textele de prezentare ale site-urilor sunt realizate de către specialiști în comunicare. Aceștia stăpânesc tehnici de copywriting complexe și știu cum să îmbine textele cu designul. În acest fel rezultatul final va atinge scopul stabilit: vânzarea. 

Atunci când ai nevoie de texte pentru site-ul tău, apelează la profesioniști! Doar în acest mod te vei asigura că site-ul tău va converti cu succes. Contactează-ne pentru mai multe detalii! 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project