Cunoști limba germană? Aplică pentru o poziție de marketing!
Cunoști limba germană?
Alătură-te echipei noastre!
Scris pe 2 octombrie, 2016
4 min timp de citire

Meniul Hamburger – Funcționalități moderne în jungla online

Jungla online se confruntă zilnic cu noi apariții în domeniu, care mai de care mai atractive și mai utile pentru vizitatorii unui site. Una dintre aceste apariții este și funcționalitatea întâlnită din ce în ce mai des pe site-urile moderne: meniul hamburger.  

Ce este meniul hamburger?

Mai întâi de toate, meniul hamburger este un trend. Este o noutate care la noi de abia și-a întins aripile pe piața online și începe să fie folosit de către web designeri pentru avantajele pe care le însumează.

Este un meniu inteligent de website care se bazează pe înfrumusețarea grafică, oferirea unei experiențe plăcute utilizatorului și pe economiserea spațiului pe pagină. Acesta este prezent pe site sub forma unui buton care ascunde lista de pagini a site-ului in spate, eficientizând astfel spațiul și oferind eleganță paginii.

Îl găsim pe site-uri din ce în ce mai des, luând forma unei imagini cu trei liniuțe paralele așezate orizontal.

Cum și-a cunoscut meniul hamburger succesul?

Meniul hamburger a început să fie folosit odată cu adaptarea website-urilor pentru mobil, deoarece dimensiunea limitată a unui ecran de telefon nu oferă posibilitatea utilizatorului să vizioneze toate paginile unui site.

Acest meniu a oferit posibilitatea dezvoltatorului să adune toate paginile sub forma unei liste, care să ruleze vertical odată cu click-ul pe butonul de meniu. Astfel, fiecare vizitator poate vedea paginile site-ului fără să ruleze foarte mult pe site și fără zoom in/out la fiecare pas.

În plus, atunci când intrăm pe varianta mobilă a unui site, meniul hamburger este prezentat ca un element foarte simpatic, neocupând deloc mult spațiu și atrăgând atenția foarte ușor, fiind poziționat de obiecei ca element central.   

În scurt timp de la introducerea acestui tip de meniu, site-urile desktop au început să utilizeze și ele această funcționalitate, deoarece eficiența i-a fost testată și dovedită de către specialiști.

 

 

Totuși, există unele situații când NU este recomandată folosirea meniului hamburger

La fel ca fiecare trend, meniul hamburger are și limitări. Sunt anumite situații în care acest meniu nu aduce absolut niciun beneficiu, ba chiar poate descumpăni vizitatorul.

Nu putem folosi un meniu hamburger pe un site de știri, de exemplu, deoarece, pe un asemenea site, categoriile sunt elementele cu cea mai mare importanță pentru vizitator și ele trebuie să fie vizibile și foarte ușor de găsit.

De asemenea, nu este recomandat să folosim meniul hamburger pe o platformă de e-commerce. Magazinul online este un alt site bazat pe categorii de produse, acestea reprezentând în același timp un filtru pentru cumpărător. Sunt foarte importante categoriile și aici, iar acestea trebuie să fie vizibile și ușor de găsit, exact ca în cazul primei situații.

Cu desăvârșire NU vom utiliza meniul hamburger pe forumuri și pe site-uri de discuții și dezbateri. Aici fiecare subiect discutat va trebui să fie plasat într-o categorie, pe baza anumitor factori. Este foarte important pentru utilizator să vadă care sunt acele categorii și care sunt subiectele discutate pe formu, așa încât paginile și subpaginile lui trebuie să fie vizibile și ușor de găsit.

În concluzie…

Meniul hamburger este un element atractiv și considerat “cool” de către vizitatorii din jungla online, iar acesta poate fi folosit cu succes pe varianta mobilă a site-ului nostru, fiind un element ce creează interes și eficientizează modul de prezentare a paginii. El poate fi folosit, de asemenea, pe varianta desktop, atât timp cât respectă anumite reguli de bază ale mediului online, în ceea ce privește scopul site-ului, vizitatorii cărora se adresează platforma și modul de comunicare.

Folosit cum trebuie și în acord cu noțiunile de bază, el poate fi chiar un element de interactivitate și de atracție pentru vizitator, iar succesul lui se poate transfera cu ușurință către succesul site-ului în sine.

Trebuie însă să luăm în calcul atât avantajele cât și dezavantajele în cadrul folosirii acestei funcționalități și să accedem la acest trend doar dacă ni se potrivește și dacă scoate în evidență site-ul nostru într-un mod plăcut.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project