Marketingul Afiliat: ce este si cum functioneaza?
Marketingul afiliat este deja destul de cunoscut in domeniul promovarii online, fiind o metoda ieftina si eficienta de a aduce vanzari. Atunci când dorești să-ți lansezi afacerea în mediul online și alegi calea unui magazin online prin intermediul căruia produsele tale să ajungă la clienți, apare o întrebare firească și cât mai des întâlnită în acest mediu concurențial puternic: Cum vând mai mult?
Marketingul afiliat in promovare online
Pe baza acestei întrebări s-au dezvoltat adevărate domenii de activitate și specialiștii în vânzări și marketing online au venit în întâmpinarea posesorilor de magazine online cu tot felul de soluții. Unele dintre acestea sunt aplicabile și eficiente, altele mai puțin.
Există sute de metode prin care poți ajunge ca site-ul tău să genereze o rată de conversii mai mare și vânzările să crească semnificativ.
Una dintre acestea este marketingul afiliat (vezi poza din dreapta).
Aceasta este considerată una dintre cele mai eficiente metode de creștere a vânzărilor online, însă este prea puțin cunoscută și fructificată în mediul online românesc.
Ne-am propus, așadar, să facem puțină lumină asupra subiectului și să discutăm câteva noțiuni introductive și aplicabile despre acest aspect al marketingului afiliat.
Ce este marketingul afiliat?
Marketingul afiliat este o metodă de promovare plătită, bazată pe performanță, în cadrul căreia advertiserul plătește strict acțiunile clienților săi atrași pe site-ul său prin intermediul unui afiliat.
Cum functioneaza marketingul afiliat?
Procesul prin care prinde viață această tehnică de marketing este unul destul de simplu și ușor de executat.
Există anumite platforme de afiliere, care oferă servicii de marketing afiliat diverșilor advertiseri și persoanelor care doresc să-și suplimenteze veniturile în plus prin afiliere. Cele mai mari și mai cunoscute platforme de afiliere din România sunt 2Parale si Profitshare.
Practic, advertiserul (persoana care deține magazinul online și dorește să vândă) își face un cont pe platformă și prezintă produsele sale.
Platforme de afiliere
Afiliatul (cel ce se va ocupa de promovarea produselor și va câștiga un comision) își face cont în platformă și prezintă site-urile pe care le deține sau procesele de promovare prin care va afișa produsele advertiserului (Google Adsense, Facebook Ads, Email Marketing, SEO&SEM etc).
Platforma de afiliere va pune la dispoziție afiliatului diverse metode de promovare a produselor advertiserului (bannere online, butoane de acțiune, formular de newsletter etc). Afiliatul își va alege magazinele online pe care dorește să le promoveze. Mai apoi va stabili de comun acord cu advertiserul ce procent din vânzările realizate prin intermediul lui îi revine. Cu alte cuvinte, afiliatul va promova produsele unui advertiser pe site-ul sau pe pagina proprie de Facebook, iar din vânzările realizate de el pe aceste platforme, advertiserul îi cedează un procent.
Astfel, au de câștigat din acest proces și advertiserul, deoarece îi cresc vânzările și este în câștig de cauză și afiliatul, deoarece își poate suplimenta veniturile. De asemenea, câștigă și platforma ce găzduiește întreg procesul, deoarece aceasta îți pune la dispoziție un întreg arsenal de unelte pentru a-ți ușura munca și îți analizează fiecare tranzacție, așa încât totul să se desfășoare conform standardelor. Pentru toate acestea, platforma de afliliere percepe o taxă, care poate fi taxa de înscriere sau poate fi o taxă lunară.
CU CE NE AJUTĂ MARKETINGUL AFILIAT?
ADVERTISER
- Creșterea vânzărilor
- Formarea unei baze de date reale cu clienți
- Fidelizarea clienților
- Formarea unei comunități puternice în jurul brandului
- Promovare plătită strict pe rezultate
- Tu gestionezi relația cu afiliații în întregime, platforma oferă doar suport tehnic și găzduire web
AFILIAT
- Suplimentarea veniturilor lunare
- Posibilități de colaborare nelimitate
- Oportunități de a câștiga notorietate pentru brandul propriu
- Poți schimba setările oricărei campanii, oricând dorești, ai control maxim asupra a ceea ce dorești să promovezi, cum dorești să promovezi și cât dorești să faci acest lucru. Negociezi direct cu ADVERTISERUL, platforma nu intervine
- Începi să-ți cunoști publicul țintă
- Suport pentru optimizare
- Monetizarea rapidă a traficului
ÎN CONCLUZIE…
Fie că ești advertiser sau afiliat, în cadrul acestei metode de marketing tu ai control total asupra procesului și rezultatele sunt singurele elemente taxate. Cu alte cuvinte, plătești sau ești plătit doar pentru rezultatele generate.
Acest lucru face ca marketingul afiliat să fie una dintre cele mai eficiente metode de promovare și de creștere a vânzărilor, fiind o metodă bazată strict pe performanță.
Pentru mai multe detalii asupra acestui subiect, puteți să ne contactați aici.
Lasă un răspuns