Facebook introduce conținutul plătit – cât te va costa să citești ultimele noutăți?

Facebook Paywall

Facebook a anunțat de curând testarea unei noi aplicații. Este vorba despre Facebook Paywall – aplicația ce va introduce pe platforma socială conținutul plătit. Mark Zuckerberg a anunțat faptul că această aplicație va restricționa accesul la unele surse de știri internaționale (pentru moment) sub forma unui abonament premium lunar. Astfel spus, Facebook introduce plata pentru conținut. Acest lucru nu era chiar de neașteptat. Însă, totuși, de la etapa de testing la monopolizarea conținutului ce va apărea pe platformă este doar un pas. 

Astfel, în scurt timp, s-ar putea să fim nevoiți să plătim pentru conținut de calitate. Facebook-ul nu pare să se oprească doar aici. Deși inițial este vorba de sursele de știri, acest lucru poate evolua. 

Care sunt paginile pe care se desfășoară etapa de testing a programului Facebook Paywall?

La momentul actual Facebook Paywall este implementat în cazul următoarelor pagini de pe platformă: The Washington Post, The Economist, The Baltimore Sun, The Los Angeles Times, The San Diego Union-Tribune, The Boston Globe, The Houston Chronicle, The San Francisco Chronicle, The Telegraph, Le Parisien, Spiegel, Bild, Hearst şi La Repubblica

În cazul acestor surse de știri, utilizatorii care urmează să se înscrie în aplicația Paywall vor urma să aibă acces la articole secrete, care nu vor fi altfel disponibile publicului larg. De asemenea, Facebook-ul oferă două posibilități distincte și publicațiilor care vor să se alăture în program. 

  1. un sistem contorizat de 10 articole gratis / lunar, după care tot conținutul trece automat pe categoria plătită
  2. opțiunea liberă de a alege ce conținut va fi afișat liber și ce conținut va trece în categoria premium

Aplicația va fi disponibilă la momentul actual doar prin intermediul Android, pentru început. Acesta va fi afișat în format Instant Articles. Negocierile în ceea ce privește Apple sunt încă în desfășurare. Aici va fi vorba și de un cost suplimentar, deoarece Apple percepe 30% taxe în cazul fiecăror vânzări prin intermediul aplicațiilor brandului mamă. 

Cât vom plăti pentru a putea vedea conținutul premium?

La această întrebare nu există încă un răspuns concret. Însă din anumite vehiculații ar urma ca Paywall să aducă în buzunarele publicațiilor peste 1 milion de dolari pe zi, asta în condițiile în care „Facebook a declarat oficial că nu își însușește niciun cent din profitul conținutului premium de pe Instant Articles” – asta cel puțin momentan. 

Dacă se va păstra această regulă, rămâne de văzut. La fel cum rămâne de văzut și cât va costa minunatul abonament la conținut premium. Oare cât de receptivi vor fi utilizatorii la această mișcare a lui Mark Zuckerberg? 

Voi ce părere aveți? 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *