De ce fiecare antreprenor ar trebui să investească în digitalizarea afacerii în 2025
Cred că suntem cu toții de acord că digitalizarea unui business nu (mai) este opțională. Dar ce înseamnă de fapt să investești în digitalizare? Și cu ce ajută un business aceste investiții? Voi încerca să răspund mai jos la aceste întrebări.
Ce este digitalizarea și de ce e atât de importantă?
Digitalizarea înseamnă mai mult decât prezența online sau automatizarea unor procese. Este un mod de a transforma afacerea pentru a fi mai eficientă, mai flexibilă și mai conectată la nevoile clienților. Fie că vorbim despre optimizarea comunicării, accesul la date relevante sau îmbunătățirea experienței pentru clienți, digitalizarea poate aduce avantaje esențiale pentru orice business.
Exemplul nostru. Cu ce ne-a ajutat pe noi să digitalizăm?
Îmi amintesc de anul 2020, atunci când noi la Baboon am apelat la un consultant de business extern. Am început cu maparea proceselor interne, iar după ce am înțeles mai bine care era scopul nostru, am trecut la implementare.
Am schimbat CRM-ul cu care lucram (de la Monday la Clickup), deoarece vechiul CRM nu se plia pe noile noastre nevoi. Și implicit pe nevoile clientului nostru. Am introdus un nou sistem de obiective (OKR’s) și am făcut schimbări fundamentale în automatizarea proceselor. Toate aceste schimbări ne-au luat aproape 1 an și au implicat modificări organizaționale majore, însă acum livrăm o cifră de afaceri mai mare, cu un personal mai mic.
Acum avem integrate soft-uri care comunică automat cu sisteme AI, iar CRM-ul actual face mii de acțiuni automat în locul nostru, în fiecare lună.
Vrei să discutăm? Programează-ți o ședință de consultanță gratuită cu mine pe Zoom!
Beneficiile digitalizării în afaceri
1. Eficiență sporită și economii de costuri: Automatizările și instrumentele digitale reduc timpul necesar pentru sarcini repetitive, scăzând semnificativ costurile cu partea operațională.
2. Extindere rapidă către noi segmente de clienți: Digitalizarea îți permite să ajungi la audiențe variate și să explorezi piețe noi, dincolo de limitele geografice.
3. Îmbunătățirea relațiilor cu clienții: Instrumentele digitale oferă o experiență personalizată, iar asta contribuie la creșterea satisfacției și fidelizării clienților.
4. Decizii bazate pe date: Îmi amintesc de un client – nu pot să îi dau numele – care, după ce a digitalizat o mare parte din companie, a descoperit că avea un departament întreg care nu făcea nimic. Da, vorbesc serios.
De ce 2025 este un moment bun să digitalizezi?
Așteptările clienților cresc și este din ce în ce mai greu să te diferențiezi. Iar dacă tu nu investești în afacerea ta, o va face competiția. Poți fi cu un pas înaintea lor investind într-o strategie digitală solidă. Digitalizarea îți oferă flexibilitate, reziliență și o mai bună adaptabilitate într-un mediu de afaceri în continuă schimbare.
Lasă un răspuns