Pasionat de marketing? Alătură-te ca specialist în echipa noastră!
Pasionat de marketing?
Alătură-te în echipa noastră!
Scris pe 28 februarie, 2023
8 min timp de citire

Cum am realizat un buyer-persona pentru Baboon Software cu ajutorul Semrush

Statisticile spun că 61% din utilizatorii de internet la nivel mondial caută produse online și se află undeva la 57% din procesul de a lua o decizie de cumpărare, înainte de a intra în legătură cu un agent de vânzare. În 2022, au fost aproximați 2.3 miliarde de cumpărători online la nivel global.

Sursă: https://www.tidio.com/blog/online-shopping-statistics/

În Europa, în 2022, peste jumătate de miliard de oameni aleg să cumpere online.

Poate că ai observat că serviciile de marketing au evoluat în România, iar acum poți găsi peste tot persoane care prestează aceste servicii de promovare online. Dar câți dintre ei o fac cu adevărat bine?

Ai observat probabil că majoritatea consumatorilor aleg modul în care interacționează cu opțiunile de vânzare și cu metoda de promovare a afacerii tale. Prin urmare, pasul necesar pe care trebuie să îl faci este identificarea trăsăturile specifice și a informațiilor comportamentale ale clientului tău ideal, astfel încât să descoperi cel mai adecvat mod de a-i comunica. Cum am făcut asta pentru Baboon Software? Am hotărât să definit de la 0 un buyer persona, câte unul pentru fiecare serviciu în parte.

 

Template persona

Ce este buyer-persona și cum se conturează acest profil?

În termeni de marketing, acest client ideal poartă denumirea de persona, un avatar al clientului perfect, al acelui client pe care îl dorești mereu în număr cât mai mare pentru firma ta. Ce reprezintă mai exact acest profil și cum ne ajută el să ne eficientizăm afacerea?

Hai să o luăm pe rând.

Targetăm audiența mai specific, mai în detaliu

Toate afacerile au înțeles importanța marketingului pentru prosperitatea afacerii lor și apelează la aceste servicii pentru a fi acolo unde se află și consumatorii: în mediul online.

Însă piața devine tot mai saturată. Te lovești de nume mari în piață, afaceri de succes, internaționale, care dețin suficiente resurse financiare și umane pentru a acapara pozițiile de top în ceea ce privește promovarea online și serviciile de marketing. Cum facem să ținem pasul?

Îți spunem cum reușește Baboon Software să ajungă la clienții lor țintă!

Noi am procedat așa: am identificat profilul clientului nostru ideal – persona.

Utilizatorii mediului online urmăresc frecvent să obțină toate informațiile despre produs, doresc ca experiența cu un website să îi facă să creadă ca acea platformă a fost creată special pentru ei. Iar alternative există întotdeauna. Este ușor să gândească „dacă nu îmi oferi toate opțiunile și soluțiile pentru nevoile mele, pot oricând să caut în altă parte”.

Iar noi cu siguranță nu ne dorim acest lucru.

Prin identificarea persona, poți aduce pe site-ul tău exact acele persoane care ar cumpăra de la tine. De exemplu, dacă te adresezi persoanelor cu venituri peste medie, atunci nu îți dorești ca un utilizator să îți acceseze site-ul și să considere că prețurile sunt prea mari, părăsind site-ul după mai puțin de 10 secunde.

Însă trebuie să iei în considerare un lucru: definirea persona nu se rezumă la trăsături demografice. E important să iei în calcul mai multe aspecte, precum:

  • Motivații personale
  • Nevoilor din viața de zi cu zi sau de business
  • Factorii care influențează procesul de cumpărare
  • Factorii de frustrare
  • Canalele unde îi poți găsi

Asta am făcut și noi! Am identificat un tool care să ne eficientizeze munca și am cules informațiile în urma interacțiunilor avute până acum. De exemplu:

 

  • pentru motivații personale am luat în calcul elementele pe care le-am identificat la clienții noștri de până acum în ceea ce privește dorința lor de dezvoltare și direcția în care îți doresc să evolueze.
  • Partea de nevoi din viața de zi cu zi am surprins-o în partea de Bio, unde am descris clientul ideal atât din punct de vedere profesional cât și personal.
  • Factorii de frustrare reprezintă poate cele mai importante aspecte în ceea ce privește definirea persona. Acești factori reprezintă argumentele pentru care noi
    l-am convinge să semneze un contract cu Baboon Software.

 

Toate aceste aspecte trebuie identificate în momentul în care realizezi campanii online. Stabilirea audienței în mod specific crește considerabil rata de conversie a unei reclame. Identificarea unui astfel de avatar te va ajuta inclusiv să creezi conținut mai aplicat pe interesele potențialilor tăi clienți pe platformele de social media.

Te împinge să pui întrebările corecte

În tot procesul acesta, nu uita un aspect: umanizarea audienței. Atunci când definești persona, aceasta nu mai este doar un chip neutru; aceasta prinde trăsăturile unei persoane (semi-fictive).

 

Marketingul tău ar trebui să se adreseze lui Andrei, Mariei, Simonei, lui Horia pentru a avea o imagine clară despre cine este acest client ideal. Nu contează că nu sunt persoane reale, pentru că știi că aceste date sunt construite pe informațiile clienților tăi reali, actuali. A fi capabil să privești această persoană ca pe o persoană cu atribute și sentimente specifice te va ajuta să scrii într-un mod și mai eficient conținutul.

Așa am „inventat-o” pe Maria Pop, clienta noastră din Brașov, care dorește să îți crească afacerea ei de suflet, o cafenea. În timp ce am realizat profilul, ne puneam întrebările din perspectiva Mariei, nu a unui avatar virtual, ireal.

 

 

Asta înseamnă că toate resursele tale se îndreaptă către același punct central: clientul. Atunci când ne concentrăm eforturile în jurul clientului, șansele de a da greș se reduc semnificativ. Aici intervine persona.

În procesul de creare a unei strategii de marketing răspunde-ți contant la întrebări referitoare la client, precum:

  • Cu ce se ocupă?
  • Care sunt resursele de care dispune?
  • Care sunt frustrările cu care se confruntă?
  • Cum îl poate ajuta produsul meu să își satisfacă nevoile?
  • Care este cea mai mare provocare pentru el?
  • Ce îl ajută să păstreze echilibrul personal?

În spatele acestor întrebări se află răspunsurile pentru identificarea corectă a profilului clientului ideal.

Instrumentul care te ajută să interacționezi cu clienții tăi

Buyer-personas sunt folosite pentru a oferi marketerilor o idee foarte specifică despre cui i se adresează atunci când creează conținut. Este important să îți adaptezi modul de comunicare în funcție de trăsăturile potențialilor tăi clienți. Și încă un lucru esențial este să știi unde comunici, care sunt canalele unde îi vei găsi pe acești clienți.

 

Atunci când sunt create și utilizate corect, buyer-personas sunt esențiale pentru un plan de marketing eficient, cuprinzător și oferă instrumente de marketing extrem de utile pentru a te asigura că îți vizezi în mod constant publicul corect.

Concentrarea întregii echipe (și nu vorbim aici doar de marketing) în jurul a două sau trei personas este o modalitate excelentă de a-ți unifica mesajul de marketing și de a-i aduce pe toți pe aceeași pagină.

Din perspectiva promovării online, vrei să fii sigur că fiecare pas al strategiei tale este aliniat cu acțiunile ce urmează să fie implementate. Copywriterii din echipa ta vizează aceeași nișă specifică, la fel și designerii grafici și echipa ta de vânzări. Buyer-personas simplifică acest proces și ajută la obținerea unor rezultate eficiente pe termen lung.

 

Ai un business care se adresează mai multor tipuri de clienți?

Este important să definești mai multe persona pentru fiecare categorie de clienți cărora te adresezi. De exemplu, ai un business în industria fashion și ai lansat mai multe linii de produse, dar care se potrivesc pentru două categorii de clienți, total diferiți.

Perfect! Deja ai identificat faptul că ai două grupuri țintă, pentru care trebuie să trasezi câte un buyer-persona în parte.

Segmentarea pieței este un aspect extrem de important pentru succesul afacerii tale, așa că îți recomandăm să nu treci peste el. Știm, poate părea o muncă redundantă, poate chiar o pierdere de vreme, dar te asigurăm că resursele investite în identificarea segmentului țintă și a clientului ideal vor concentra eforturile de marketing în direcțiile potrivite, atingând obiectivele business-ului.

Noi am identificat mai multe buyer-persona care să se plieze pentru fiecare serviciu oferit de către echipa Baboon Software: promovare online, social media marketing, creare website de prezentare sau magazin online, mentenanță, SEO etc.

 

Îți lăsăm și un demo! See how it works:

Am creat mai multe buyer-persona pentru Baboon Software, pentru că oferim o gamă largă de servicii, iar clientul ideal diferă în funcție de nevoile pe care le are. Hai să îți arătăm un scurt demo în crearea unui buyer-persona.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project