5 culori pe care trebuie să le eviți în componența site-ului tău
Atunci când realizezi că ai nevoie de un site profesionist pentru afacerea ta, următorul pas este simplu: cauți o firmă de web design care să se ocupe de site-ul tău. Decizia aceasta aduce cu sine însă destul de multe lucruri la care nu te-ai fi gândit și care îți vor da câteva bătăi de cap. Spre exemplu: ce culori ar trebui să conțină site-ul tău?
Azi discutăm despre 5 culori pe care este recomandat să le eviți atunci când îți construiești site-ul web.
Când vorbim despre grafica unui site nu facem referire neapărat la culorile specifice ale acelui site, ci și la modul lor de aranjare în pagină și de combinațiile coloristice pe care le folosim atunci când colorăm platforma online.
Uneori, o culoare poate arăta extrem de bine, însă combinată cu ceva prost, aceasta poate strica întreaga imagine a site-ului.
Așadar, pentru un rezultat cât mai lizibil, cât mai frumos și cât mai atractiv și adaptat la nevoile publicului, încearcă să folosești anumite combinații de culori și anumite nuanțe ce se potrivesc.
Nu folosi un fundal negru (dark black) niciodată!
Chiar dacă vei folosi un text alb deasupra, pentru a contrasta cu fundalul, un site negru închide. Asta este valabil și dacă vei folosi o schemă grafică cu mai multe culori, dar tot pe un fundal negru. În viziunea multor vizitatori, acest site va fi foarte strident și va crea o senzație de șoc în momentul în care vor intra pe site.
Dacă totuși dorești să folosești negrul, ca o culoare elegantă, ca o culoare premium, folosește un gradient cât mai luminos pentru a-l dilua.
Dacă vrei culori, nici extrema foarte colorată nu o să-ți aducă avantaje însă.
Culoride de tip NEON nu au ce căuta pe site-ul tău!
Știm că vrei să atragi atenția vizitatorilor, dar știm în același timp că nu vrei să decazi în banal. Bling Bling-urile nu se mai poartă de mult. O încercare nereușită de a integra culori NEON pe site, o combinație contrastantă între culori shiny poate crea impresia de kitch.
Este demonstrat faptul că aceste culori obosesc ochii cititorilor, iar aceștia nu se pot concentra asupra mesajului, deoarece vor fi agașați de schema de culori. Poți afla informații interesante despre influența culorilor în branding aici.
Ai grijă la culorile LIGHT folosite în combinație cu un fundal deschis!
Dacă ai tendința de a merge în direcția opusă fanilor NEON, ai grijă și de această dată. O variantă LIGHT a site-ului, o culoare deschisă, ce dă impresia de seninătate, poate fi invizibilă. Acest fapt se datorează combinației nereușite între fundal și elementele prezente în acea secțiune.
De asemenea, mesajele scrise cu asemenea culori pe fundaluri deschise sunt trecute foarte ușor cu vederea. De multe ori acestea sunt invizibile pentru utilizatori. Depinde din ce unghiuri privesc aceștia și depinde de luminozitate.
De cele mai multe ori această situație se întâlnește în cadrul slider-elor de site. Este plasată pe fundal o imagine, iar textul scris cu alb, se extinde pe o porțiune foarte luminoasă. Textul nu se va înțelege niciodată.
Nu folosi combinații RAINBOW – foarte multe culori în aceeași unitate textuală.
s
Dacă ai un slider cu 5 fraze sau 5 cuvinte expresive, care reprezintă categorii ce trebuie evidențiate, nu folosi 5 culori diferite. Încearcă 2 game coloristice complementare și fă combinații de culori între cuvinte (maxim 3 culori).
Poți alege să colorezi cuvântul 1 / fraza 1 și cuvântul 3 / fraza 3 cu aceeași culoare. Apoi le poți intersecta cu o culoare diferită pentru cuvântul 2 / fraza 2 și cuvântul 4 / fraza 4. Iar cuvântul 5 / fraza 5 (call to action-ul sau ideea principală) să fie cu o culoare de bază sau ceva puternic (nuanțe aprinse de orange).
Alege în funcție de ce te reprezintă pe tine și ce culori se potrivesc afacerii tale!
Indiferent cât de bine arată în schema grafică a temei, nu folosi o culoare care nu îți reprezintă brandul!
Pentru a-ți defini culoarea potrivită și pentru a ști ce este recomandat pentru brandul tău și ce nu ar trebui să alegi, poți citi acest articol. Vei găsi informații incredibil de importante despre psihologia culorii în branding.
Așadar, pentru a realiza un website de succes, nu este necesară doar contactarea unei firme profesioniste de web design. Acesta este doar primul pas. De aici începe o întreagă serie de decizii ce vor împinge brandul tău spre succes sau spre eșec.
Totuși, contactarea unei firme este primul pas. Dacă vrei să vezi cum lucrează babuinii, ne poți contacta aici.
Lasă un răspuns