3 tehnici de remarketing prin care crești vânzările magazinului tău online
Remarketingul reprezintă una dintre cele mai eficiente modalități de a targeta publicul țintă și de a crește vânzările. Această formă de marketing online presupune atragerea unui grup specific de public, care a interacționat cu site-ul tău în trecut, dar nu a finalizat conversia.
Este extrem de des întâlnit în cazul campaniilor PPC. Spre exemplu, numim campanie de remarketing acea campanie pe care o facem pentru a atrage vizitatorii care au completat formularul de comandă, dar nu au finalizat comanda.
Chiar dacă pare greu de crezut sau de realizat, se poate! Poți targeta prin campanii de publicitate doar acel public ce te interesează în mod direct, pe baza unor liste complexe de lead-uri (obținute din Google Analytics).
Iată 3 tehnici de remarketing pe care le poți aplica în diverse campanii!
1. Campanii de Remarketing cu Google Adwords
În momentul în care rulezi o campanie Adwords, primești clar statistici cu privire la cei ce-ți vizitează site-ul, dând click pe reclamele tale. Însă, dacă ai contul de Adwords integrat cu cel de Analytics, rezultatele te vor uimi. Vei primi statistici cu privire la comportamentul complex al celor ce au dat click pe reclame. Vei vedea câți sunt, pe ce anunț au dat click, pe ce pagină au ajuns, cât au stat și unde au dat click pe acea pagină.
În acest mod identifici exact ceea ce a trezit interesul consumatorilor pe site-ul tău. După ce ai identificat INSIGHT-ul, tot ce rămâne de făcut este să-ți setezi campania de remarketing din Google Adwords. Acesta este cel mai des întâlnit mod de a face remarketing.
Setezi o campanie (de cele mai multe ori de Display) în care audiența va fi exact acea listă specifică din Analytics, care îți spune ce pagină anume a vizitat un utilizator. Introduci în audiență doar oamenii care te interesează strict, iar apoi rulezi anunțurile numai lor.
Exemplu concret:
Ai un magazin online ce vinde rochii de damă. Ai rulat o campanie PPC și ai 100 de utilizatori care au dat click pe reclame, iar 10 dintre ei au ajuns chiar pe pagina de comandă, dar numai 1 a comandat. Preiei lista cu cei 9 care au ajuns pe formularul de comandă, dar nu au comandat (din Analytics) și copiezi codul (tip pixel) în secțiunea de audiență din Adwords.
ATENȚIE!
Pentru a putea crea liste în Analytics și pentru a putea rula campanii de remarketing trebuie să setezi de la început coduri de urmărire la campania PPC dezvoltată inițial. Pentru a fi sigur că inserezi codurile corect și că ele funcționează, apelează la un programator profesionist!
În momentul în care ai introdus lista ca audiență, creează campania. Știind deja că au ajuns pe formularul de comandă, utilizatorii au renunțat la comandă din diverși factori. Probabil era prețul prea mare sau nu aveau transportul gratuit. Folosește-te de aceste insight-uri ca să îi atragi. Oferă-le utilizatorilor prin campania de remarketing exact ceea ce caută, iar ei vor finaliza în cele din urmă comanda. Realizează copy-ul și grafica exact pe baza acestor elemente. Oferă-le o reducere, elimină costul transportului, dă-le un bonus!
2. Campanii de Remarketing prin Cross Selling
Procesul de Cross – Selling presupune completarea ofertei pentru un client care a cumpărat deja de la tine. Mai exact, întâmpinarea lui cu o ofertă nouă sau o revânzare.
Exemplu concret:
Ai vândut în trecut unui client un laptop. Acum ai adresa lui de mail, deoarece pe baza ei a completat formularul de comandă. Trimite-i un newsletter cu o ofertă de periferice sau cu un produs pentru curățarea laptopului! Tehnica aceasta de cross – selling aduce rezultate cu până la 28% mai bune în ceea ce privește rata de conversie.
Practic, el a cumpărat deja de la tine, așa încât îți cunoaște serviciile, iar la a doua vânzare va fi probabil mult mai receptiv. Aceasta este o tehnică de remarketing extrem de cunoscută și foarte utilă în ceea ce privește creșterea vânzărilor.
În plus, avantajul este că pentru aceste liste de remarketing nu muncești deloc. Ele sunt gata create prin comenzile pe care le-au făcut utilizatorii în trecut. Tu doar găsești lista comenzilor totale de pe o anumită categorie și introduci adresele de mail ale clienților ca subiecți ai newsletter-ului.
În acest fel poți influența vânzările foarte ușor. Este mult mai ușor să vinzi unui client existent, decât unui client nou.
3. Remarketing prin intermediul Facebook
Facebook-ul este unul dintre cele mai puternice canale de comunicare din ultimii ani. El este o adevărată mină de aur nu doar pentru comunicarea online, ci și pentru finalitatea acesteia în mediul offline.
În ceea ce privește o campanie de remarketing, Facebook-ul se poate folosi în nenumărate feluri. Unul dintre acestea este exact clona procesului de remarketing prin Adwords. Singura diferență este că listele generate de Facebook nu cuprind aspectul comportamental al consumatorului. Nu veți avea parte de statistici atât de avansate cu privire la interesele lui.
Însă, o altă metodă extrem de benefică de a rula o campanie de remarketing pe Facebook este metoda polurilor de decizie.
Aceste poluri reprezintă anumite chestionare pe care un membru al unui grup de Facebook le completează. Sunt extrem de întâlnite în cadrul grupurilor de Facebook și foarte utile pentru a înțelege mai bine comportamentul utilizatorilor. Tocmai aceste chestionare ne furnizează informațiile pe care nu le putem obține prin liste.
Consumatorul completează un chestionar (pe un anumit subiect), iar noi ne creăm practic un Buyer Persona, fără să investim bani în studii de cercetare a pieței, ci doar distribuind un simplu chestionar. Fiecare grup permite această acțiune. Realizând chestionarul, vom afla atât interesele celui ce completează acel chestionar cu privire la subiect, dar vom ști și datele lui de contact (adresă de email / cont facebook). Astfel, vom putea să-l contactăm extrem de rapid cu o ofertă personalizată fix pe nevoile lui.
Aceasta este, din nou, una dintre cele mai eficiente modalități de a face remarketing.
Așadar, folosindu-te de aceste tehnici, tot ce rămâne de făcut este să-ți gândești strategia și să începi să implementezi o campanie de acest tip.
Dacă ai nevoie de ajutor în chestiunile tehnice, nu uita să ne contactezi.
Lasă un răspuns