Pasionat de marketing? Alătură-te ca specialist în echipa noastră!
Pasionat de marketing?
Alătură-te în echipa noastră!
Scris pe 14 iulie, 2016
7 min timp de citire

3 Modalitati de promovare gratis in Social Media

Există diverse modalități de promovare a afacerilor în zilele noastre. Online-ul începe să câștige teren din ce în ce mai ușor în fața publicității clasice! Un motiv destul de clar care favorizează acest lucru este faptul că online-ul pune la dispoziție canale de comunicare pe care putem promova conținut GRATUIT.

Social Media devine un pilon al comunicării între brand și consumator, remarcându-se tocmai prin prisma acestui beneficiu.

Astfel, azi vom discuta despre 3 modalități de promovare gratuită a afacerii tale în Social Media.

Modalitati de promovare gratis in Social Media

  1. Crearea și administrarea unei pagini de Facebook oficiale pentru brandul tău

Este atât de vizibil faptul că Facebook-ul a început să devină un lider în ceea ce privește canalele de comunicare utilizate de către branduri în ultimii ani. Acest motiv se datorează celor peste 1 miliard de utilizatori activi lunar. Să ne gânndim doar la faptul că peste 8 milioane de români dețin conturi de Facebook. Așadar, iată ce segment de public țintă ne este așternut la picioare de către un singur canal din Social Media.

Cum creăm o pagină de Facebook pentru compania noastră și la ce ne ajută aceasta?

Crearea unei pagini de brand nu durează mai mult de 20 de minute, iar procesul este unul extrem de simplu. Avem nevoie doar de o conexiune la internet. Intrăm pe Facebook, iar pe pagina de Sign-up/ Log-in avem opțiunea de a crea o pagină oficială (sub formularul de Sign-up). De aici va trebui sa:

  • completăm numele afacerii
  • alegem din listă categoria în care se încadrează cel mai bine afacerea noastră (Afacere locală, Brand/ Produs/ Organizație, Artist/Persoană publică)
  • alegem din categoria principală subcategoria în care se încadrează afacerea noastră
  • creăm pagina.

Pentru a administra pagina va trebui să ne logăm cu un cont de facebook de persoană fizică (cont normal).

Totul este gata!

Acum, cu ce anume ne ajută acest proces?

Răspunsul este unul cât se poate de simplu! Acum putem posta noutăți despre afacerea noastră pe Facebook, putem atrage utilizatori ai produselor noastre pe pagină!

Aceștia pot da like și share la postările noastre, iar în acest mod ne putem crea o comunitate virtuală în jurul brandului și putem ține la curent consumatorii cu tot ce este nou… Cu ofertele speciale și cu multe alte informații utile, care odată postate pe pagină, să atragă clienții spre un site (site-ul de prezentare sau un magazin online), iar aici fiecare vizită să se poată materializa într-o comandă.

Tot acest proces este absolut gratuit. Putem invita prietenii să aprecieze pagina, putem distribui conținutul postat aici pe mai multe canale, putem posta poze, video-uri și articole despre produsele noastre. Putem evidentia serviciile ce le oferim și despre afacerea noastră. Cu alte cuvinte, putem comunica cu mii de utilizatori ai Facebook-ului interesați de produsele și serviciile noastre, GRATUIT! 

  1. Crearea unui VLOG prin intermediul YouTube

Deși această metodă de promovare se află de abia în etapa de pionerat în România, rezultatele ei sunt deja mai mult decât vizibile. Un canal de YouTube poate reprezenta cea mai bună oportunitate de a-ți viraliza afacerea într-un termen scurt.

De ce este atât de benefică realizarea unui canal video pentru afacerea ta?

Baboon este pregătit să-ți ofere cel puțin 3 argumente în acest sens. Unul este pur științific, statistic și care îți așterne în față unul dintre cele mai mari avantaje al acestui canal: numărul de utilizatori.

YouTube-ul adună la momentul actual peste 7 milioane de utilizatori unici în România, fiind declarat al doilea motor de căutare, imediat după Google. De asemenea, pe YouTube există peste 800.000 de conturi înregistrate la momentul actual în România.

Aceste cifre reprezintă un potențial enorm pentru promovarea unei afaceri, iar cifrele nu sunt singurul avantaj al promovării pe YouTube.

Interactivitatea

Al doilea argument face referire la cel mai mare avantaj al promovării pe YouTube: interactivitatea conținutului postat. Un clip video, conform statisticilor, este mai interactiv și prezintă mai mult interes către consumator cu până la 6 ori mai mult decât o poză și 9 ori mai mult decât un text.

Astfel, făcând un canal de YouTube și prezentând prin video produsele noastre sau serviciile pe care le oferim, sub forma unor scurte review-uri sau sub forma unor video prezentări, interviuri, dialoguri etc., putem atrage cu până la 9 ori mai mulți consumatori către afacerea noastră, iar rata de conversie va crește astfel inevitabil într-un mod mult mai rapid.

Ultimul argument face referire la cel mai îmbucurător avantaj al promovării prin intermediul acestui canal: promovarea pe YouTube este GRATUITĂ!

Tot ce necesită să faci este să te inregistrezi prezentând un produs și să pui video-ul pe canalul tău de YouTube, cu trimitere către site-ul tău și către orice alte canale de comunicare din online. Poți invita apoi prietenii și cunoscuții să-ți vizioneze clipurile și să le dea mai departe, ajungând astel să dezvolți un adevărar cerc de influență în jurul afacerii tale.

Cel mai vizitat canal YouTube din România se bucură la momentul actual de aproximativ 800.000 de abonați, aceștia generând peste 1.7 milioane de vizite doar pentru un  singur video. Imaginează-ți un video de prezentare al produsului tău care să ajungă la atâția oameni GRATUIT!

  1. Promovarea vizuală a afacerii tale pe Instagram și Pinterest

Baboon s-a gândit să înceapă prezentarea acestui mod de promovare cu o simplă întrebare pentru tine: câte poze ai realizat în ultimul an?

Imaginează-ți că măcar 20% din acele poze puteau prezenta unul din produsele tale și puteau circula GRATUIT pe 2 dintre cele mai vizitate canale de promovare vizuală bazată pe fotografie din lume: Instagram și Pinterest.

Instagram-ul se bucură de aproximativ 400.000 de useri în România, iar Pinterest-ul fuge din urmă, ajungând la aproximativ 200.000 de useri. Pinterest-ul deține chiar locul 37 în topul celor mai vizitate site-uri din România.

Sute de mii de utilizatori share-uiesc astfel poze cu diverse lucruri pe aceste canale.

Cum te-ai simți ca antreprenor în situația în care aceste poze ar reprezenta produsele pe care tu le distribui sau serviciile pe care le oferi?

Poți începe să lucrezi la acest lucru creând o pagină de Instagram și o pagină de Pinterest pentru compania ta! Realizând fotografii de produs sau de prezentare a unor servicii pe care să le postezi aici în mod GRATUIT, le vei distribui către cunoscuți, către clienții actuali, îndemnându-i și pe ei să facă același lucru. Absolut GRATUIT și fără niciun efort! În scurt timp canalul tău poate ajunge acele cifre impresionante pe care orice antreprenor le visează, fără absolut nicio investiție financiară, ci doar prin muncă și prin conținut de calitate.

Pentru mai multe sfaturi și pentru a te ajuta cu crearea și administrarea acestor conturi, poți apela la profesioniștii în promovare online din echipa Baboon. Noi te așteptăm mereu cu informații noi, cu strategii de marketing online eficiente și cu experiență certificată prin fapte.

     

2 răspunsuri la “3 Modalitati de promovare gratis in Social Media”

  1. Alex spune:

    Vreau sa fac macar 100 subscribers

Dă-i un răspuns lui Alex Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project