Vrei un website profesionist? 10 întrebări pe care să ți le pui înainte să începi - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 3 aprilie, 2017
6 min timp de citire

Vrei un website profesionist? 10 întrebări pe care să ți le pui înainte să începi

Un website profesionist nu este un simplu moft. Iar în ziua de azi, site-ul este primul element de legătură (de cele mai multe ori) între client și afacerea ta. Așadar, înainte de a-ți realiza un site, ar trebui să ai bine întipărite în minte câteva idei de bază. Care sunt întrebările pe care ar trebui să ți le pui înainte de a contacta o firmă de web design

Specialiștii Baboon au luat în calcul experiența lor, însă mai ales întrebările pe care le primesc cel mai des de la clienți, iar astfel au realizat un top al acestor întrebări. Haideți să le urmărim împreună!

10 întrebări pe care să ți le pui înainte să-ți realizezi un website profesionist

În momentul în care începi o afacere ai cu siguranță un scop bine definitivat. Acest scop va trebui să se regăsească în fiecare canal de promovare folosit de tine. Așadar, prima întrebare pe care ți-o poți pune când vrei un site pentru afacerea ta este următorarea: 

1. De ce am nevoie de un website profesionist și ce doresc să fac cu el? 

Trebuie să ai un scop bine determinat pentru ca site-ul tău să fie unul cu adevărat profesionist, care să convertească. Trebuie să știi ce vrei să faci cu acest site, cum ar trebui el să funcționeze și ce pași trebuie să faci pentru a ajunge la rezultatele scontate. 

Imediat când te gândești la o afacere, primul lucru la care te gândești este NUMELE. Ce nume are afacerea ta și ce reprezintă acesta? Astfel, următoarea întrebare cu privire la website-ul tău este legată de acest detaliu. 

2. Ce nume va avea site-ul meu? Este disponibil domeniul pe care doresc să îl aleg? 

Domeniul este un element extrem de sensibil atunci când realizezi un website. Trebuie să observi dacă acesta este liber, însă trebuie să știi exact cum să-l alegi. El trebuie să fie reprezentativ pentru afacere, trebuie să fie scurt și ușor de memorat de către utilizator și trebuie să fie ușor brandabil. Există anumite criterii după care să-ți alegi un domeniu. Le poți descoperi aici. Alte detalii despre controlul și administrarea unui domeniu găsești și aici.

Ce alte întrebări poți să-ți pui când realizezi un website profesionist?

3. Ce servicii de hosting aleg pentru a-mi susține site-ul online? 

Aceasta este o altă întrebare extrem de importantă. Un hosting de calitate are anumite caracteristici specifice, iar un client nu va avea, de obicei, expertiza tehnică necesară pentru a le identifica pe acestea. Pentru a ști cum să alegi un hosting profesionist pentru site-ul tău, citește partea a doua din acest articol.

SFATUL BABUINILOR: Un hosting dedicat nu înseamnă neapărat un hosting profesionist! 

4. Ce CMS să aleg pentru site-ul meu? 

Acest lucru depinde foarte mult de prima întrebare. Care este scopul site-ului? Pentru un website profesionist cât mai ușor de administrat, recomandarea este să alegi WordPress. Avantajele WordPress îl poziționează ca fiind unul dintre cele mai îndrăgite sisteme de administrare conținut, cu nota 8/10.

Poți, de asemenea, să alegi o soluție mai complexă și să-ți construiești o platformă personalizată. Poți alege și un CMS precum Drupal sau poți solicita multe alte variante. 

  

5. Ce culori voi folosi pentru site-ul meu?

Pentru a-ți răspunde la această întrebare, este neapărat să ai câteva cunoștințe despre psihologia culorilor în Branding. Iar noi îți putem recomanda în această direcție următorul articol: alegerea culorilor unui website profesionist.  De asemenea, poți vedea aici și 5 culori pe care nu te sfătuim să le folosești în componența site-ului tău.

Importanța conținutului unui website profesionist

6. Conținutul site-ului meu este unul profesionist? Cât de important este textul? 

Îți propunem un experiment: 

Realizează un Landing Page de test cu o grafică extrem de simplistă. Poți folosi chiar o pagină albă, fără nicio culoare. Scrie un text extrem de atractiv (cu ajutorul unui copywriter) și plasează-l pe site. Vezi ce se întâmplă. Va funcționa site-ul? Va vinde produsul prezentat în text? 

Apoi realizează site-ul tău extrem de bine construit, cu o schemă profesionistă de culori și cu o grafică foarte atractivă, dar fă un test, lansându-l fără niciun cuvânt pe el. 

Va vinde oare? 

Noi te asigurăm că NU! Importanța textului este crucială pentru un site. Tocmai de aceea, la Baboon ne ocupăm de acest aspect cu ajutorul unei echipe specializate în copywriting și content writing. Toate textele clienților noștri sunt realizate de la zero, pe baza cercetărilor și pe baza principiilor de bază din Copywriting. 

7. Site-ul meu se vede corect pe orice browser web?

Adaptabilitatea site-ului este incredibil de importantă în ziua de azi. Site-ul tău trebuie construit în așa fel încât să fie vizibil pe orice browser, dar mai ales să fie adaptabil și pe mobil și pe tabletă sau alte dispozitive. 

De ce sunt atât de importante telefoanele în web design? De ce site-ul nostru trebuie să fie mobile friendly? 

Pe lângă faptul că peste 70% din traficul de pe website-uri vine din surse mobile, iată o imagine reprezentativă pentru părerea americanilor despre smartphone. 

8. Site-ul meu este SEO friendly?

Știi și tu că îți realizezi un website profesionist degeaba, dacă acesta nu apare pe prima pagină în Google. Peste 90% din persoanele ce stau online iau decizia de cumpărare verificând doar prima pagină. Așadar, investiția în SEO ar trebui să fie un punct extrem de important în discuțiile tale cu firma de web design

9. Cum îmi voi promova site-ul?

Această întrebare reprezintă practic cea mai complexă întrebare pe care puteai să ți-o pui cu privire la site-ul tău. Ea are un simplu răspuns: o strategie completă de online marketing și social media.

Ce înseamnă o strategie de Online Marketing?

Aceasta înseamnă să gândești pas cu pas canalele pe care dorești să comunici, să vezi ce anume vrei să spui și să adaptezi mesajele conform audienței și specificului fiecărui canal online. 

Câteva sfaturi de la babuini pentru a te putea promova online găsești aici, aici și aici.

Iar ultima întrebare, după atâta efort, este următoarea: 

10. Eu cum cuantific toate rezultatele site-ului meu? De unde știu că toate aceste activități mi-au adus rezultate? 

Răspunsul la această întrebare este unul singur și poartă numele de Google Analytics. Prin intermediul acestei platforme vei putea afla tot ce se întâmplă în spatele site-ului tău. Vei ști cine intră pe site-ul tău, ce face pe platformă și cu ce te ajută pe tine activitatea lui.

Vei ști ce să testezi, cum, prin ce instrumente și cum să îmbunătățești site-ul tău pentru a te bucura cu adevărat de un website profesionist. 

 

 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project