Vânzarea online în 3 pași simpli. Cum îmi mut afacerea în mediul online?
Cum îți faci afacerea relevantă într-o lume care a virat-o înspre vânzarea online? Îți faci un magazin online! Dar de unde începi și de ce ai nevoie? Îți prezentăm mai jos cei 3 pași pentru a-ți migra afacerea în online.
Dacă nu ești încă în mediul online, acum e momentul! Deși în ultimii ani prezența online a devenit tot mai importantă pentru vizibilitatea afacerii pe piață, acum este absolut necesară, dacă vrei să reziști în domeniul tău.
Pe fondul crizei generate de pandemia Covid-19 și de starea de urgență națională a lunilor trecute, vânzările online au crescut semnificativ. Măsurile de siguranță au împins consumatorii și comercianții în mediul online – iar comportamentul online al consumatorilor este, așa cum știm deja, un factor important în creșterea afacerii tale. Studiile recente explică cum a influențat pandemia comportamentul consumatorilor, astfel încât să îți adaptezi strategiile eficient afacerii.
O analiză nouă a pieței arată că până la finalul anului curent, vânzările online vor crește cu 28% față de 2019, iar această pantă ascensivă se menține și în 2021, când se preconizează o creștere de peste 18%.
Orientarea clienților către e-commerce va fi însă una de durată, datorită fundalului de incertitudine cauzat de izolare, care a închis multe dintre locațiile fizice ale comercianților cu amănuntul. În articolele trecute, am discutat despre avantajele și dezavantajele unui magazin online, dar și despre costul unui website profesionist.
Așadar, acum să vedem de unde începi cu afacerea ta online?
1. Crearea unui website pentru vânzarea online
Brusc, trecerea în online a devenit prioritatea nr. 1 a tuturor business-urilor românești. În 2019, doar 11% dintre companiile românești, dintre cele care vând produse, aveau prezență online. Deci e un moment oportun pentru a-ți implementa strategiile de e-commerce.
Înainte de a construi un magazin online, ai nevoie să îți stabilești profilul, obiectivele, clienții target și concurența. Toate acestea te vor ajuta să-ți clădești o prezență online cât mai autentică, dar și o strategie de vânzare puternică. Să le luăm pe rând:
Domeniul în care activezi
Trebuie să te axezi pe liantul cerere-ofertă atunci când te muți în online. În lupta de teritoriu online cu brandurile mari, va trebui să-ți găsești elementul specific care să-ți fidelizeze clientul.
Costul unui website
Prețul creării unui website profesionist poate porni de la 1500 EUR, însă aceasta este o investiție pe care o faci o singură dată. Ulterior, site-ul va trebui întreținut. Fie că faci asta singur, fie că îți asiguri o echipă profesionistă de mentenanță, în niciun caz acest aspect nu trebuie neglijat.
Cele mai facile platforme pe care ți le recomandăm sunt: WordPress – pentru un site de prezentare, respectiv Magento – pentru magazinele cu multe produse. Am mai vorbit în trecut despre avantajele platformei WordPress pentru afacerile mici și mijlocii.
Clienții target, piața și competiția
Trebuie să-ți ajustezi strategia de vânzare și promovare online în funcție de clienții spre care țintești. În ceea ce privește website-ul afacerii tale, acesta trebuie să fie accesibil, atractiv și familiar pentru clienții tăi targetați.
Dar clienții nu sunt singurii de care ții cont atunci când implementezi un anumit design pe website-ul tău, mai e și concurența. Studiază cu atenție piața și subliniază ceea ce aduce afacerea ta în plus. Fii mereu pregătit să ții pasul cu cei mai mari competitori, pentru a câștiga experiență și notorietate în online.
Află care este trendul în domeniul tău și cum trebuie să te poziționezi în funcție de statisticile recente. În plus, e necesar să identifici diferențiațorii care pot capta interesul potențialilor clienți. Aceste elemente specifice afacerii tale trebuie exploatate eficient pentru a-ți asigura o poziție stabilă în e-commerce-ul autohton.
Deci practicile de research și o stabilire a strategiei te vor ajuta să faci tranziția lină spre online.
Design-ul website-ului
Website-ul online va deveni magazinul tău sau salonul de prezentare din centrul orașului. Pe lângă principiile esențiale de web design, afacerea ta online trebuie să aibă propria personalitate, să te reprezinte atât pe tine, cât și segmentul de potențiali clienți. Pentru asta, e important să-l optimizezi atât din punct de vedere estetic, cât și funcțional. Cele mai importante 3 aspecte pe care nu le poți ignora sunt: identitatea vizuală (branding-ul), funcționalitatea și optimizarea pentru mobil.
Identitatea vizuală presupune să ai aceeași imagine peste tot în rețelele online, fie că vorbim despre propriul website, reclame online sau social media. Template-uri și cromatică unitară, fonturi recognoscibile, grafică personalizată. Fii memorabil vizual pentru a crește vânzarea online!
În ceea ce privește funcționalitatea, cel mai important este ca magazinul sau site-ul tău de prezentare online să fie intuitiv, familiar cu utilizatorii și, în special, utilizabil. Verifică fiecare formular, buton sau link în mod frecvent, pentru a te asigura că totul funcționează perfect. Pentru o conversie bună a vizitatorilor pe site în potențiali clienți este nevoie ca aceștia să aibă o experiență satisfăcătoare pe site-ul tău.
Nu în ultimul rând, optimizarea pentru mobil! Ai fi surprins de procentele mici ale device-urilor precum computer sau tablete, față de cei care folosesc telefonul mobil atunci când caută ceva. Website-ul tău trebuie să aibă același nivel de responsiveness precum varianta desktop, indiferent de unde este accesat.
2. Promovarea online
Extinderea unei afaceri în mediul online este absolut necesară în 2020. Nu este însă suficient ca site-ul tău să arate bine și să ai clienții fideli. Îți dorești să ai succes pe termen lung, astfel încât să aduci clienți noi și să îți dezvolți afacerea, nu?
Același studiu al cercetătorilor de la Research România spune că „românii rămân fideli brandurilor cu care s-au obișnuit: 84% își declară intenția de a cumpăra tot de la brandurile care le sunt cunoscute”. Ce poți face în acest caz, dacă tocmai te muți în online și nu ai o poziție stabilă încă? Îți stabilești o strategie profesionistă pentru vânzarea online și marketing-ul digital.
Desigur, nu există o cale sigură pe care să mergi pentru a avea succes, dar există multe indicii pe drum care te pot duce în direcția corectă, fără ocolișuri inutile. Acestea țin de promovarea online: dacă va crește numărul de vizitatori pe site, va crește și numărul de potențiali clienți. Așa cum am detaliat și într-un articol trecut, ai mai multe variante, pe care le poți pune în practică de unul singur, cu ajutorul tutorialelor, sau poți apela la profesioniști, pentru campanii avansate de promovare. Rezumăm aici doar:
Promovare prin căutările organice
Adică promovare prin conținutul website-ului tău sau postări pe rețelele sociale, prin e-mail marketing și prin optimizare SEO. Cu cât mai relevant este conținutul pe care îl publici, cu atât motoarele de căutare te vor aduce printre primele căutări. Principalele avantaje? Este gratuită și o poți face chiar tu!
Promovare plătită
Acest tip de promovare o poți aplica prin intermediul a mai multor canale. Google Ads îți pune la dispoziție campanii de search, display sau shopping, pe când la Facebook Business, Instagram Business și Youtube, accentul cade pe promovarea pe display, prin reclame video, expunere de produse sau instagram stories.
Prin creativitate, cu o strategie de marketing documentată și un buget corect calculat, vânzarea online poate deveni floare la ureche! Găsește promovarea potrivită pentru afacerea ta, experimentează și profită de libertatea și avantajele pe care le ai în online.
3. Îmbunătățirea continuă pentru a descoperi alte oportunități
Un site nu e gata niciodată! Vezi exemplele giganților Facebook, Google sau Amazon, care implementează update-uri continuu, pentru eficientizarea experiențele clienților în online.
Ține pasul cu trendurile online din domeniul tău și investește același timp pe care l-ai investi într-un magazin offline. Consumatorii online vor avea acces 24/7 la website-ul tău, ceea ce ar trebuie să te facă mai vigilent. Comportamentul online al consumatorilor ca un factor important în vânzarea online. Așadar, cercetează bine piața pe care dorești să intri, cunoaște-ți cumpărătorul, introdu orice modificare treptat și, cel mai important, fii pregătit cu o strategie pe termen lung, pe care să o poți ajusta oricând.
În concluzie, despre vânzarea online
Dacă perioada de criză cauzată de pandemie te-a obligat să-ți regândești afacerea și să faci pași înspre online, atunci trebuie să ții cont de mai multe lucruri, dintre cele enumerate mai sus. Printre ele, factorul cel mai important este comportamentul online al consumatorilor. Nu uita că un consumator online se comportă diferit în offline și online, deci va trebui să îți adaptezi obiectivele și strategiile de vânzare și în funcție de mediul de funcționare.
Avantajele unui business online sunt de partea ta însă în 2020, deoarece ecommerce-ul românesc nu este atât de acoperit și inaccesibil pe cât ai crede. Poți găsi o nișă de funcționare, să-ți cunoști foarte bine nevoile consumatorilor, astfel încât să le vii cu o ofertă greu de refuzat. E o investiție de resurse financiare și personale, mai ales la început, dar dacă nu ești în online, nu exiști!
Din fericire, Baboon oferă toate aceste servicii de la web design, la campanii optimizate de promovare, în pachete personalizate pentru tine și afacerea ta. Tot ce trebuie să faci e să ne ceri o oferă AICI.
Lasă un răspuns