Iti place sa dezvolți oameni? Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Iti place sa dezvolți oameni?
Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Scris pe 21 septembrie, 2018
4 min timp de citire

UPDATE: Facebook permite paginilor oficiale să intre în grupuri!

În urma a mai multor modificări pe platformă, modificări ce au afectat impactul organic din ce în ce mai mult (după cum știm cu toții), Facebook face un update extrem de interesant. Platforma se pregătește să lase paginile oficiale de business să interacționeze cu userii din grupuri. Cu alte cuvinte, cei care au o pagină de business, pot intra în grupuri ca și când ar fi persoane fizice. 

Updateul este gândit ca o posibilitate ca paginile și afacerile să interacționeze mai ușor cu oamenii din publicul țintă. Totuși, acest lucru va presupune și câteva dezavantaje. Astăzi îți arătăm într-un scurt articol 3 avantaje și 3 dezavantaje ale acestui update pe piața online. 

Care sunt avantajele deciziei Facebook de a lăsa paginile oficiale să se alăture grupurilor?

În primul rând, Facebook permite prin această schimbare ca paginile de business să fie mult mai vizibile. Asta va crea o posibilitate în plus ca afacerea ta să fie reperată de oamenii interesați. Așadar, vizibilitatea suplimentară pentru ofertele și serviciile tale este un plus. 

În plus, Facebook își dorește să ajute afacerile mici să interacționeze ușor cu clienții. Poate că ești la început de drum și încă nu-ți permiți să investești într-un website pentru afacerea ta. Faptul că pagina ta de business va putea intra în grupuri te aduce foarte aproape de alți oameni, fără ca tu să plătești nimic. Vei putea interacționa direct cu oamenii, trimițându-i pe pagina pe care ei pot observa serviciile și produsele tale. Astfel vei putea crește rata de conversie foarte ușor. 

Iar ca un alt avantaj, vânzarea directă pe pagini (prin intermediul funcției Magazin) va putea fi un real boom în condițiile în care o pagină se alătură unui grup. Imaginează-ți ca pagina ta (vizibilă până acum unui număr limitat de persoane) să aibă posibilitatea să prezinte produse de vânzare miilor sau sutelor de mii de persoane dintr-un grup. Vei putea vinde mult mai mult, cu efort mai puțin, prin simpla prezență pe un grup numeros. 

Totuși, nu e totul ROZ în această situație. Există și anumite dezavantaje preconizate de specialiști. 

Care sunt dezavantajele accesului paginilor pe grupuri?

Multe dintre paginile oficiale de Facebook mizează la momentul actual pe tehnica de spamming. Mult mai mult spam pe grupuri va fi prezent de acum încolo, datorită migrării paginilor. Dacă nu știi să comunici profesionist (respectând regula 80-20), postările tare de vânzare directă vor părea spam. Iar grupurile riscă să se umple de așa ceva în următoarea vreme. 

În plus, pentru a elimina astfel de postări și pentru a menține nivelul de discuție calitativ, moderatorii și administratorii grupurilor vor trebui să fie mult mai activi. Astfel, această schimbare va aduce modificări și în dinamica grupului. Grupul va trebui să fie mult mai atent gestionat. Sau pur și simplu poate respinge paginile, nealocând acces acestora pe grup. 

Iar ca ultim dezavantaj, noi considerăm că grupurile se vor supra-popula cu postări, așa încât (per total) rata te vizibilitate a fiecărei postări va scădea radical. Dacă un grup este obișnuit cu 20 de postări zilnice, imaginați-vă cum va arăta cu 40 sau 60 de postări zilnice. Șansele ca userii să găsească o informație postată cu o oră în urmă pe grup vor scădea crunt. 

 

Voi ce părere aveți despre această inițiativă Facebook de a lăsa accesul liber paginilor de business pe grupuri? Sunteți de acord cu ea sau o boicotați? 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project