Un alt mod de a percepe web design-ul: 10 citate amuzante despre web design!
„If math is hard, try web design”
Așa spune o vorbă celebră, rostită de Trish Parr. Ei bine, noi l-am încercat! Și să știți că nu-i chiar așa de rău. Să știți că e mai greu cu matematica decât cu web design-ul, de fapt. Totul depinde de persoană. Unii nu îl înțeleg, altora nu le place
Astăzi ne-am gândit însă să vi-l prezentăm simplu, pe înțelesul tuturor. Ne-am gândit să prezentăm un alt mod de a privi web design-ul, un mod specific în care babuinii îl privesc zilnic. Haideți să-l privim împreună ca pe o joacă, ca pe un domeniu amuzant.
Așadar, haideți să deslușim împreună câteva citate inedite și reprezentative pentru acest domeniu fascinant.
Cameron Moll (un graphic designer cunoscut pentru specificitatea cu care abordează tehnicile UX / UI) a rostit odată un astfel de citat, ce a rămas celebru. El a fost menit să prezinte într-o singură frază calitatea principală a unui website.
„What separates design from art is that design is meant to be… functional.”
Ei bine, asta așa este. Însă numa dacă o privești din perspectiva unui web designer. Clienții s-ar putea să spună altceva. Putem să vă confirmăm acest lucru, raportându-ne la cererile pe care le primim în ceea ce privește realizarea unui site web de prezentare. Dacă ne raportăm la această viziune, am putea la fel de bine să înlocuim ultima parte cu „design is meant to be…a spaceship… or something…”
Exceptând cererile unor clienți, totuși, să știți că există și adevăruri absolute în web design. Iată unul dintre acestea:
„Websites promote you 24/7: No employee will do that.”
Dragilor, oricât de loiali ar fi angajații voștri, să știți că aceștia mai trebuie să și doarmă. Deci Paul Cookson avea dreptate când spunea asta. Site-urile sunt online non stop, spre deosebire de angajații companiei. Asta o putem confirma din nou (în cazul în care ați ales hostingul potrivit).
Nu de alta, daaaar… se mai întâmplă și surprize.
„You have to get bad in order to get good.”
Poți să-i dai dreptate Paulei Scher în această privință, însă noi nu-ți recomandăm să o faci. Dacă vrei să încerci greșelile în loc să înveți din greșelile altora și tu să aplici direct varianta bună, este alegerea ta. Dacă vrei să alegi inteligent și să ai o carte de vizită „curată” în mediul online, aruncă o privire pe portofoliul babuinilor.
Aici vei găsi site-uri bazate pe un principiu puțin diferit, anume principiul „You have to get good in order to get best!”
„Digital design is like painting, except the paint never dries.”
Asta spune Neville Brody, iar noi îi dăm dreptate. Poate ar fi cazul să mai dăm cu pensula din când în când peste imaginea companiei. Doar timpul trece… Imaginea site-ului tău de ce ar rămâne la fel? Dacă vrei să convertești vizitatorii în clienți, nici nu-ți mai pune această întrebare. Răspunsul este unul singur: cel ce rămâne în urmă strânge firmiturile de pe masă.
Ține pasul cu tendințele și actualizează-ți site-ul de câte ori este nevoie, pentru a nu ajunge să strângi doar firmiturile de la masa clienților.
„A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.”
Se spune că simplitatea este mama eleganței. Acest citat descrie perfect această situație. Fiecare designer ar trebui să tindă spre așa ceva. Și desigur, asta nu ar fi atât de greu. Dar… ce ne facem cu clienții? La ei, parcă roșu mereu e mai bun decât galben, dar nici roșul să nu fie roșu, ci mai bine un albastru deschis cu o nuanță de verde spre negru și să fie gradient. Neapărat gradient!
Avem însă un citat care îi potolește de fiecare dată pe clienți. Și nu atât citatul, cât ceea ce exprimă el. După fiecare proiect realizat, ajungem la aceeași concluzie. Acesta este citatul care ni se potrivește cel mai bine, mai ales atunci când se reflectă pe expresia facială a clientului final.
Iată despre ce citat este vorba:
„There are three responses to a piece of design – yes, no, and WOW! Wow is the one to aim for.”
Și WOW este acela pe care majoritatea clienților l-au obținut când au lucrat cu babuinii. Dacă vrei să fii și tu unul dintre aceștia, contactează-ne!
Știți celebra vorbă rostită de Bill Gates: Content is King! Desigur că o știți. A fost un trend în online ani la rând și în continuare este un principiu solid pe care să ne bazăm. Doar că noi vrem să o prezentăm azi într-un mod mai amuzant, cu ajutorul lui Jeffrey Zeldman.
El s-a gândit să pună altfel problema asupra conținutului, așa că a rostit următorul citat din lista noastră.
„Content precedes design. Design in the absence of content is not design, it’s decoration.”
Și asta n-ar fi rău! Dacă toată lumea ar ști să decoreze… însă nu toți sunt la fel de pricepuți într-ale pensulilor. Mai bine lăsați totul în seama unor specialiști. Știți doar că la Baboon textele să fac de la zero, de către o echipă specializată de copywriteri.
Acesta este și el unul din avantajele competitive ale babuinilor. Nu sunt doar designeri pricepuți în jungla babuinilor, ci există și creativi ce știu să se joace și cu literele și se împrietenesc rapid cu silabele. Puneți-i la treabă!
„Practice safe design: Use a concept.”
Treaba asta este ca-n viață. Întotdeauna… dar întotdeauna să-i dai dreptate unei femei. Știa ce știa Pretula Vrontikis când a spus asta. Fără concept, slabe șanse să găsești drumul spre izbândă. Așadar, etapa de cercetare, cea care la Baboon e nelipsită, este sfântă.
Începe întotdeauna prin a identifica nevoile clientului și nevoile pieței. Găsește insight-ul publicului și apoi apasă pe trăgaci, știind exact unde-i ținta!
Vă mai spunem încă unul, care ne place nouă, după care vă lăsăm să dați acest articol mai departe. Poate aveți prieteni ce lucrează în web design sau poate doriți doar să vă distrați cunoscuții cu aceste idei îndrăznețe.
Nu uitați!
„Good design is obvious. Great design is transparent.”
Lasă un răspuns