Trenduri Graphic Design 2024
E acel moment din an în care facem liste și ne recalibrăm după ultimele tendințe în orice domeniu. În ceea ce privește digital designul, acest an aduce un mix vibrant de nostalgie, experiențe imersive și cromatică îndrăzneață.
Mai jos găsești câteva dintre cele mai pregnante trenduri graphic design 2024, pe care le vei vedea în curând peste tot în jurul tău.
3D și imagini imersive
Imaginează-ți asta: un tărâm digital atât de bogat și texturat, încât pare că poți întinde mâna și să-l atingi. Designul imersiv și 3D fac exact acest lucru, transformând ecranele plate în porți către alte lumi. Nu mai navigăm printre imagini, ne scufundăm în ele.
Designurile imersive și 3D transformă site-urile și aplicațiile în spații digitale abstracte, dar fermecătoare vizual. Cu siguranță este unul dintre acele trend-uri care nu vor trece rapid.
Imagini AI
Nu ne mai uimește aproape nimic din ce poate produce inteligența AI, nu? Odată cu dezvoltarea inteligenței artificiale generative, designerii îmbină imagini generate de AI cu elemente de design tradiționale pentru a crea lucrări captivante.
Această tendință nu înlocuiește designerii; în schimb, oferă un nou instrument în arsenalul creativ, extinzând limitele a ceea ce este posibil în design. La fel ca în reintepretarea „Cinei cea de taină” a lui Leonardo da Vinci, dar varianta cu iepurași, realizată în starryai.com
Fonturi nonconformiste
Nonconformiste, cum? Mai degrabă, excentrice, jucăușe. E evident că, digital, suntem într-un punct de suprasaturație, numită și „perfection fatigue”, și avem nevoie să scuturăm un pic normele și liniile perfecte, pentru a lăsa loc autenticului și a experiențelor senzoriale. Aruncă o privire aici peste ce înseamnă „fonturile 2024”.
Bubble Writing
Tot în trenduri graphic design 2024, în capitolul de fonturi, apare și adorabilul Bubble Writing. Așa că e timpul să-ți scoți oracolul din adolescență, din anii 2000, pentru că fonturile bubble și-au găsit loc de cinste în 2024, reanimând nostalgia altui timp. Acest stil, cu fonturi groovy, uneori retro, rotunjite, scrise de mână, aduce eliberarea de tiparul standard, cu fonturi minimaliste, cu linii drepte și prea puțin expresive.
2024 este despre expresivitate, despre elementul uman și personal. Dar și despre joacă și creativitate. Într-o lume captivată de AI, ai nevoie să redefinești resursele și stilurile care te fac distinct în domeniul tău.
Maximalism
„More is more” când maximalismul preia controlul. Această tendință de design este despre exces, despre elemente vibrante și exprimarea individualității. E un curent estetic care îmbină mai multe culori vibrante, texturi, forme și elemente, pentru a crea ceva stimulant și expresiv din punct de vedere vizual.
Un exemplu bun în acest sens sunt renașterile retro despre care am vorbit deja mai sus – fonturile devin mai îndrăznețe și expresive. Culorile și combinațiile cromatice la fel. Ele nu comunică doar mesaje, ci stabilesc întreaga atmosferă.
Logouri cu elemente realizate manual
Logourile realizate manual câștigă popularitate fiindcă transmit autenticitate și personalitate.
Îndepărtându-se de designurile lipsite de suflet și standardizate, aceste logouri personalizate captează povestea brandului. Ele sunt o conexiune directă, personală, între brand și publicul său.
Trenduri graphic design 2024: sunt acestea potrivite pentru businessul meu?
2024 pare să fie un an de fuziune a trecutului și a viitorului. De la revenirea retro a fonturilor jucăușe la maximalism și intermitențe AI în tot ce facem. Iar acestea sunt doar câteva dintre trendurile de design digital ale anului.
Este evident că nu toate sau chiar majoritatea dintre acestea nu sunt potrivite oricui business sau industrii. Însă direcția generală a acestor trenduri este alta: să exprime că avem nevoie să fim autentici în și prin afacerea noastră, să spunem povestea brandului într-o notă personală, să aducem elementul de individualitate și joacă atunci când vorbim audienței noastre.
Lasă un răspuns