Top 10 greșeli UX care îți scad vânzările
Crearea unui site de e-commerce eficient necesită mai mult decât simpla listare a produselor online. Descoperă cele mai comune greșeli UX (user-exerience) sau de design pot afecta semnificativ experiența utilizatorilor și pot descuraja potențialii clienți, ducând la scăderea vânzărilor. Iată care sunt top 10 greșeli de web design comune, dintre care poate regăsești unele și pe site-ul tău.
Timp de încărcare lent
Cercetările arată că durează aproximativ 50 de milisecunde (0,05 secunde) pentru ca utilizatorii să-și formeze o opinie despre un site. Un timp mare de așteptare pentru încărcarea unei pagini poate determina utilizatorul să-ți părăsească site-ul, astfel crescând și rata de abandon.
Navigare ineficientă sau confuză
O structură de navigare complexă sau neclară poate frustra utilizatorii. De exemplu, plasarea meniului de navigare într-o locație neobișnuită, cum ar fi centrul paginii, poate crea confuzii utilizatorilor care se așteaptă să găsească meniul în partea de sus sau în stânga paginii. Această abordare diferită poate duce la o rată de abandonare a siteului crescută, deoarece utilizatorii nu reușesc să găsească rapid ceea ce caută.
Prea puțin conținut dezinformează, prea mult, aglomerează
Supraîncărcarea paginilor cu prea mult conținut sau prea multe elemente poate copleși vizitatorii. Potrivit unui studiu de la Google atunci când numărul de elemente de pe pagină crește de la 400 la 6.000, ratele de conversie scad cu 95%. Alege să cuprinzi strictul necesar de informații pe paginile magazinului tău online pentru a preveni rata de abandon crescută pe site.
Exemplu: Shein.com așa nu
- Deși oferă produse variate, paginile sunt supraaglomerate cu prea multe filtre, descrieri detaliate, recenzii, sugestii de produse similare și bannere promoționale.
- În loc să simplifice procesul de cumpărare, utilizatorul devine confuz și riscă să abandoneze site-ul.
Exemplu: apple.com așa da
- Fiecare pagină de produs este simplă, aerisită și pune accent pe cele mai importante detalii.
- Designul minimalist, textul clar și imaginile mari permit utilizatorului să se concentreze pe produs fără distrageri.
Butoane irelevante sau cu destinații „necunoscute”
Utilizarea butoanelor generice precum „click aici” poate descuraja utilizatorii să finalizeze achizițiile pe site-ul tău. Această practică, cunoscută sub denumirea de navigare de tip mystery meat, frustrează vizitatorii, întrucât nu oferă informații clare despre destinația link-urilor până când utilizatorul nu interacționează cu ele. În plus, utilizatorii de astăzi sunt deja mult mai sceptici și educați în ceea ce privește utilizarea unui website, așa că vor fi precauți cu clicurile pe care le fac.
Imaginile de calitate scăzută
Una dintre cele mai întâlnite greșeli de UX sunt imaginile de calitate scăzută pentru un magazin online. Fotografiile neclare sau care au o rezoluție scăzută pot descuraja potențialii clienți, determinându-i să caute produse similare pe site-uri care oferă imagini mai clare și mai detaliate.
Accesibilitate scăzută pe dispozitivele mobile
Odată cu creșterea utilizării dispozitivelor mobile, un design neadaptat pentru acestea poate influența semnificativ rata plasării comenzilor pe site. Un sondaj realizat de goodfirms sugerează că 73,1% dintre designerii web consideră că un design neadaptat pentru mobil este un motiv principal pentru care vizitatorii părăsesc un site.
Proces de checkout complicat
Un proces de checkout lung sau complex poate duce la abandonarea produselor în coș. Simplificarea procesului de check-out poate îmbunătăți semnificativ rata de conversie pe site.
Lipsa certificatului SSL și a secțiunii cu recenzii pe site
Implementarea unui certificat SSL nu doar că protejează datele utilizatorilor, dar și îmbunătățește reputația și încrederea clienților în site-ul tău. În plus, recenziile online joacă un rol esențial în influențarea deciziilor de a cumpăra produse online.
Redarea automată a conținutului multimedia
Prea multe pop-up-uri
Deși pop-up-urile pot fi utile în anumite contexte, utilizarea excesivă poate enerva clienții și poate duce la abandonarea site-ului. Folosește-le cu moderație pentru a evita perturbarea experienței utilizatorului pe site-ul tău.
Dacă ai un site de e-commerce și vrei să afli cât de prietenos este pentru vizitatori, îți oferim un audit gratuit. Ne găsești pe pagina de contact unde ne poți lăsa un mesaj, iar unul dintre specialiștii noștri te va contacta.
Lasă un răspuns