Tipuri de campanii Facebook. Descoperă-le pe cele potrivite pentru afacerea ta. Partea I

Dacă ești în căutarea unor informații succinte, dar clarificatoare despre ce tipuri de campanii Facebook pot fi avantajoase pentru afacerea ta online, ai ajuns unde trebuie. Mai jos ți le detaliem pe fiecare în parte, dar ne axăm pe cele mai frecvente.

Setarea unei campanii vine doar după ce au fost setate obiectivele specifice de afacere. Aceste obiective reprezintă acțiunea pe care o dorești de la utilizatorul tău, în interacțiunea cu reclama.

Vrei să aduni like-uri la o postare, să îți faci cunoscut brandul sau poate doar un videoclip? Nimic mai simplu – există tipuri de campanii Facebook pentru cele mai detaliate obiective. Într-un articol trecut îți prezentam câteva dintre avantajele și dezavantajele promovării pe Facebook și Instagram. Secretul este să descoperi propria rețetă de succes pentru businessul tău.

Ce obiective de publicitate propune Facebook Ads?

Înainte să alegem un tip de campanie de promovare, e nevoie să înțelegem care sunt obiectivele noastre. Facebook Ads propune 3 categorii mai mari, pentru o încadrare mai ușoară.

1. Vizibilitate

Acest tip de obiectiv vizează popularizarea brandului, al unui produs sau al serviciului pe care îl oferi.

Să presupunem că ești nou pe piața de cosmetice, dar produsele tale se diferențiază prin faptul că sunt vegane. Obiectivul tău este să informezi audiența țintă despre valoarea produselor tale și să le faci cunoscute și în această sferă.

2. Considerare

Așa cum îi spune și titlul, acest obiectiv are în vizor să-i determine pe utilizatori să ia în considerare reclamele tale. Odată ce s-au oprit la reclama ta, au dat un like, au intrat pe website sau poate au început să urmărească pagina de social media, înseamnă că ți-ai atins obiectivul. Și, implicit, campania ta are rezultate. Acesta este un obiectiv intermediar, în care încerci să stabilești o relație cu potențialii clienți, oferindu-le informații esențiale despre brandul tău.

3. Conversii

Atunci când ai în vedere conversiile, ai în vedere transformarea unui potențial client în client. Mai precis, campania ta îl va încuraja să achiziționeze produsele sau serviciile promovate.

Trebuie să ții cont că obiectivele tale de afacere vor fi în continuă transformare, în funcție de evoluția internă a businessului tău. Acordă-ți timp să stabilești ce dorești să promovezi, de ce, cum și, mai ales, la ce rezultate îți dorești să ajungi, abia apoi decizi ce tipuri de campanii Facebook sunt potrivite pentru tine.

Te prevenim însă, dinamica audienței de pe Social Media este atât de volatilă. Nu te poți baza pe faptul că un tip de campanie care ți-a adus în trecut rezultate va continua să ruleze cu același succes mereu.

Pe scurt, aceste 3 obiective cuprind cele 3 faze în care vei să-ți duci potențialii clienți:

1. să facă cunoștință cu produsele sau serviciile tale.

2. Să le ia în considerare pentru o viitoare achiziție.

3. În final, să-l convingi că merită, astfel încât să ia decizia achiziționării.

 

Hai să vedem ce campanii propune fiecare obiectiv.

Ce tipuri de campanii Facebook sunt potrivite pentru afacerea ta?

Alegerea tipului de campanii Facebook în funcție de obiectivul dorit

Așadar, să ne aliniem obiectivele de afacere la tipurile de campanii Facebook dintre care putem alege. În acest articol ți le prezentăm pe primele, urmând ca săptămâna viitoare să le punem pe foaie și pe restul.

Avem cele 3 grupe mari, fiecare afiliate unui obiectiv:

Vizibilitate

Aici putem alege dintre 2 variante. Prima e o campanie de Brand Awareness, care îți popularizează brandul, produsul sau serviciile. A doua, o campanie de Impact, al cărei scop este să-ți afișeze reclama la numărul maxim de persoane din audiența țintă.

Considerare

La acest obiectiv avem cele mai des accesate tipuri de campanii Facebook (de trafic și de engagement), dar și cele mai specifice, cum ar fi cele de instalări de aplicații sau de generare de clienți potențiali. Dar să le luăm pe rând.

Campaniile de trafic sunt campaniile pe care ți le dorești atunci când vrei ca utilizatorul să ajungă pe website-ul tău sau la orice altă destinație, fie un eveniment pe Facebook, fie o aplicație. Tot ce trebuie să faci este să te asiguri că adaugi URL-ul bun în campanie.

Campaniile de engagement/ interacțiune au ca scop primar să adune reacții și aprecieri la o postare sau chiar la pagina afacerii tale. Interacțiunile includ comentarii, aprecieri, distribuiri. Atunci când oferi un conținut bun și un link către o destinație externă, ai șanse mari să îi conduci chiar și pe website-ul tău.

Pe lângă faptul că sunt ușor și intuitiv de setat, acestea aduc un capital mare de imagine brandului tău, construind o comunitate în jurul lui. Gândește-te de câte ori ai achiziționat online de la un brand care avea puțină activitate pe pagină și puține aprecieri. Un studiu recent a demonstrat că 86% dintre femei verifică rețele sociale, înainte de a cumpăra.

De reținut este faptul că, în general, costul/ engagement este mult mai mic decât costul/ click sau pe landing pages, de aici și diferența de bugete investite. O campanie de trafic trebuie să fie mult mai convingătoare și să ajungă la oamenii potriviți, fiindcă implică alt tip de acțiune din partea utilizatorului.

O altă campanie care se află în topul alegerilor este și cea de mesaje. Reclamele cu acest obiectiv încurajează clienții potențiali să comunice cu brandul. Mai mult, sporesc interesul și încrederea în imaginea online a afacerii tale.

Tot cu un obiectiv de considerare se încadrează și campaniile de engagement. Acestea adună vizualizări la un clip video sau îi determină pe oameni să instaleze o aplicație. Acestea, precum și campaniile de generare de clienți potențiali nu sunt atât de populare, fiind mai nișate. Însă tocmai aici vine avantajul tău, dacă ai nevoie de una dintre ele, fiindcă bugetul tău se va concentra pe rezultatele pe care ți le dorești.


În următorul articol vom continua și cu descrierea campaniilor de conversii. Acestea sunt cele mai populare în rândul promovării pe Facebook.

Dacă până atunci ai nevoie de o mână de ajutor, specialiștii noștri în Marketing sunt la un click distanță, chiar AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)