Testarea UX – instrumente de testare User Experience - Baboon Web Design
  • Română
Scris pe 12 noiembrie, 2016
4 min timp de citire

Testarea UX – instrumente de testare User Experience

Testarea UX

În noua eră digitală în care trăim este incredibil de important pentru afacerea noastră online să știm cum se comportă vizitatorii site-ului nostru, atât în jungla online, dar mai ales pe site-ul nostru.

Pentru a putea analiza comportamentul utilizatorilor, specialiștii în testarea UX au dezvoltat anumite aplicații extrem de utile și interesante, câteva dintre ele fiind disponibile chiar gratis (sub formă de trial).

Aplicații utile în analiza de tip heatmap

            Google Analytics este un instrument extrem de important ce ne arată cine interacționează cu site-ul nostru. Însă dacă dorim să știm și modul exact în care interacționează ei ce putem face? Dacă dorim să știm unde și cum dau click pe site-ul nostru ce putem face?

Hotjar

            Ei bine, putem folosi instrumentul Hotjar. Este un instrument incredibil de util care ne poate arăta exact modul în care utilizatorii noștri interacționează cu mesajul de pe site-ul nostru și cu platforma în sine.

            Ne poate oferi detalii cu privire la headmap-ul site-ului, cu privire la modul în care se mișcă utilizatorii pe site și ne poate pune la dispoziție și rapoarte de scrolling, pentru a ști cât de mult citesc utilizatorii pe paginile noastre.

            Acest program oferă un abonament free pentru studenți sau pentru cei ce vor să afle mai mult. De fapt, oferă posibilitatea generării rapoartelor pentru cel mult 300 de înregistrări, iar datele pot fi stocate în cadrul acestui abonament pentru 3 luni. Dacă doriți însă să profitați de pachetul întreg de servicii, puteți obține un abonament plus pentru doar 29 dolari pe lună sau un abonament business pentru 89 dolari pe lună. La ultimul abonament raportările sunt pentru înregistrări nelimitate, iar datele vor fi stocate timp de un an.

Heatmap.me

            Un alt instrument foarte util în analiza comportamentului vizitatorilor pe un site este heatmap.me. Acest site pune la dispoziția dumneavoastră un sistem de tracking în timp real. Puteți vedea în timp real statistici cu utilizatorii site-ului și modul în care aceștia navighează pe site-ul dumneavoastră. Heatmap.me pune la dispoziția un abonament gratis pentru utilizatorii care au până la 1 milion de vizite pe paginile site-ului pe lună. Apoi, în funcție de cerințe, prețul crește, ajungând la abonamente de câteva sute de dolari pe lună, care oferă însă o galerie de informații absolut cruciale pentru dezvoltarea în mediul digital.

UXPin

            Un alt software foarte apreciat în ceea ce privește testarea UX pe site este UXPin. Acest progrămel este deja o variantă premium ce vine în ajutorul dumneavoastră chiar cu template-uri de teste și cu variante testate de specialiști, oferind posibilitatea unui A/B Testing de calitate. Acest program are o funcție extrem de interesantă. Pot să-ți descopere chiar și expresia facială în momentul navigării, cu ajutorul unor algoritmi complecși.

            Un alt progrămel celebru în UX testing este Crazy Egg. Acesta este un program bazat pe heatmaping și pe analize cu privire la numărul și proveniența click-urilor, dar oferă și instrumente de măsurare a activității de scrolling.

Optimizely

            Un ultim soft pe care ne-am gândit să-l prezentăm este Optimizely. Acesta este un instrument foarte complex ce pune la dispoziția clienților metode de testing easy-to-use, incluzând metode de A/B Testing – multivariante. Oferă template-uri de realizare a unor mesaje de test și este foarte ușor de integrat cu site-ul, pentru a-l face funcțional.   

Cu ce te ajută testarea în domeniul UX?

În momentul în care lansezi o afacere în jungla online, trebuie să fii conștient că ea se adresează unor oameni ca și tine. Cu cât știi mai multe despre acești oameni, cu atât mai ușor o să le găsești punctele vulnerabile, iar acestea te vor ajuta să vinzi către ei mult mai ușor și mai ales să-i fidelizezi.

Vei cunoaște mereu dorințele, intențiile și comportamentul consumatorilor, iar singurul lucru ce rămâne de făcut este să-ți pliezi afacerea pe acestea.

Gândește-te cât de mult a evoluat mediul digital și câte instrumente îți sunt acum la îndemână pentru a-ți asigura succesul afacerii în mediul online. Totul este special gândit pentru a te ajuta să te perfecționezi în online.

Iar noi, cei de la Baboon, suntem aici să te ghidăm în acest drum și să-ți fim aproape cu sfaturi, informații și servicii de cea mai înaltă calitate.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project