Teoria ierarhiei grafice în web design: de unde începe crearea unui website inteligent?
Grafica este extrem de importantă în web design, acest lucru îl știm cu toții. Conform unor studii, prima impresie a utilizatorului se formează în funcție de aspectul site-ului, în peste 90% din cazuri. Asta înseamnă că peste 9 oameni din 10 decid dacă le place sau nu site-ul tău în funcție de cum arată acesta.
Ei bine, pentru ca aceștia să decidă că site-ul tău arată bine, există anumite modalități în care va trebui să construiești tu site-ul. Pentru a arăta bine, site-ul trebuie să respecte anumite specificații. Unul dintre cele mai importante aspecte este detaliat în teoria ierarhiei grafice în web design. În rândurile ce urmează ne-am gândit să-ți povestim câteva lucruri despre aceasta.
Teoria ierarhiei grafice este practic o ipoteză ce confirmă faptul că omul percepe mai întâi formele simple, cu care acesta este familiarizat. De asemenea, cele contrastante sunt percepute primele. Cum se aplică această teorie în web design? Vedem în cele ce urmează.
Care sunt etapele realizării unui website inteligent?
Totul în mediul online se rezumă la conținut. Celebra replică „Content is King” este valabilă chiar și în zilele noastre. Iar pentru ca acest conținut să fie lizibil, să poată atrage mai mulți vizitatori, teoria ierarhiei grafice spune că acesta trebuie să respecte niște principii. Care sunt acestea? Iată-le delimitate mai jos!
1. Nu poți citi ceea ce nu vezi!
Acesta este unul din primele criterii pe care ierarhia grafică le are în vedere. Nu poți citi conținutul unui site dacă acesta nu se vede. Folosește mereu culori reprezentative, vizibile, ușor de asimilat. Galbenul este cea mai observabilă culoare, însă nu te vei apuca să scrii conținutul site-ului în galben dacă ai un background alb. Așadar, ierarhia consideră că ar trebui să pornești încă de la backgroud-ul paginii atunci când realizezi designul.
Ce culoare este reprezentativă pentru tine? Ce s-ar potrivi cu brandul tău dar ar fi în același timp o alegere strălucită pentru backgroud? Gândește-te la ce culoare alegi, deoarece în funcție de aceasta vei putea alege și culoarea textului și a celorlalte elemente pe site.
2. Serif vs. Sans Serif
Acest subiect este extrem de discutat în online. Mai multe detalii pe această temă poți găsi și aici. În general, trebuie să știi că TIPOGRAFIA DE TIP SERIF nu este pentru mediul online. Aceste caractere SERIF au mici codițe la capătul fiecărui caracter, făcând din scris unul clasic, cu formă vintage. Ele sunt folosite în presa scrisă și în editarea cărților, în special.
Nu folosi un content scris cu SERIF pe un website. Te va încurca mai mult decât te va ajuta.
Vrei să știi ce fonturi ar trebui să folosești pe site-ul tău?
Vezi în acest articol.
3. Combină elementele statice cu cele interactive, dar numai atunci când designul static este perfect aliniat!
Nu spune nimeni să nu-ți înfrumusețezi site-ul cu efecte de animație sau cu fonturi custom. Dar fă asta doar după ce te-ai asigurat că elementele statice (background, casete de text, bording la imagini) sunt perfect aliniate cu stilul ce urmează să-l implementezi pe modulele animate.
Nu vrei ca o secțiune de white space perfect să fie stricată cu un bordering roz bombon pe o imagine alb negru. Nici nu dorești ca slider-ul animat să se izbească de un parallax, făcut fără nicio pauză între cele două secțiuni.
Ierarhia grafică îți spune clar: ocupă-te în primul rând de elementele statice, după care aplică puțină mișcare și aliniază totul la designul final.
4. Retușează cu gust, accentul fiind pus pe detalii ce îmbunătățesc navigarea, nu doar design-ul!
Designul este într-adevăr un lucru important. Dar degeaba vei avea un site atractiv, pe care nu poți găsi nicio informație. Navigarea cât mai ușoară este cheia unui site de succes. Trebuie să faci site-ul să fie cât mai curat, secțiunile să fie intuitive și să te ducă spre următorul pas.
Conform teoriei ierarhiei grafice, trebuie să gândești sistemul de navigare al unui site ca pe o scară. Urci o treaptă, apoi ajungi la recompensă. Savurezi recompensa și ajungi la următoarea treaptă care te duce spre viitoare recompense.
Doar în acest stil vei putea incita utilizatorul și îl vei îndemna spre acțiune. Doar în acest mod vei putea crește rata de conversie pe site-ul tău.
Vrei să știi cum eficientizezi navigarea pe site-ul tău?
Iată 3 sfaturi utile!
5. Funcționarea pe mobil
Indiferent în ce trepte ai alege să construiești site-ul, dacă nu te-ai gândit de la început să fii mobile friendly, realizezi site-ul degeaba. În ziua de azi, conform studiilor, peste 55% din trafic vine de pe mobil. Un articol complex despre acest lucru găsiți aici.
În aceste condiții, un site ce nu are variantă de mobil este un jucător mort pe piața online. Practic, afacerea ta va pierde 5 din 10 oameni dacă site-ul tău nu e vizibil pe mobil. Așadar, încadrează în schema grafică doar elemente ce pot fi vizibile pe mobil și nu afectează performanța sau designul site-ului.
Un website inteligent va ține cont de toate aceste sfaturi, iar atunci când va fi realizat acesta se va construi doar în funcție de treptele ierarhiei grafice, dacă se dorește ca rezultatul final să fie un website curat, ușor de navigat, funcționabil și extrem de atractiv pentru vizitatori.
Vrei și tu un astfel de website?
Contactează-ne!
Lasă un răspuns