Tehnologiile InSite Marketing – KANA
Ce este InSite Marketing-ul?
Insite Marketing reprezintă un nou curent de realizare a unei strategii de comunicare în mediul online, prin intermediul site-urilor. Ea face referire la realizarea unui web site centrat pe utilizator și dezvoltat la nivel de aplicații în așa mod încât fiecare experiență a unui user să fie unică și definitorie pentru el, pentru a reuși să-l transforme într-un cumpărător fidel.
Această tehnică face referire doar la platformele de e-commerce, iar studiul efectuat de cei de la Silknet (la care facem referire în acest articol) s-a desfășurat având în centru aplicația folosită de KANA – prima platformă de e-commerce care a introdus pe piață filtrele psihologice de căutare pentru consumatorii și vizitatorii unui shop online.
Aplicația Kana Advisor
KANA a introdus în anul 2000 aplicația Kana Advisor – o aplicație web ce acționează ca o forță de vânzări virtuală a unei companii (pe site-ul Web), permițând clienților să se implice în schimburi interactive, care scot la iveală nevoi, preferințele la un total alt nivel de expertiză (prin chestionare online în timp real).
În funcție de comportamentul clientului, Kana Advisor dezvoltă perspectivele în cerințe unice ale clienților și redă dinamic conținutul bazat pe răspunsurile individuale (incluse în filtrele de căutare). Acest lucru se realizează în timp real, modelul personalizat ajutând clienții să ajungă la decizia de cumpărare, cumpărând în același timp cel mai potrivit produs pentru ei, căpătând astfel încredere.
Practic, Insite Marketing-ul se referă la ”Marketing-ul din interior” (dinspre client către produs – nu dinspre produs către publicul țintă). Pentru a vinde în acest mod ai nevoie de cunoașterea nevoilor și dorințelor clientului, iar o cercetare cantitativă sau calitativă în acest sens poate fi foarte costisitoare, de lungă durată și extrem de greu de inițiat și dezvoltat. Ce a făcut KANA în acest sens? Simplu! Au introdus pe site filtre de căutare prin care vizitatorii scriau preferințele și produsele se ordonau în funcție de baza de date generată.
Acesta a fost startul filtrelor de căutare pe care astăzi le vedem peste tot, pe orice platformă online.
Analiza Baboon
Pentru a înțelege importanța unei tehnici de Insite Marketing, babuinul propune să analizăm împreună rezultatele studiului realizat asupra KANA:
- În octombrie, 2000, Kana punea deja spre vânzare un sistem de consultanță online (sub forma unui mesager prezent acolo nonstop pentru a discuta cu tine și pentru a te ajuta să completezi filtrele – acel chat live pe care îl vedem azi pe siteuri)
- Acesta putea fi instalat pe un nou site în aproximativ 2 săptămâni și făcut să funcționeze la capacități complete (prețul de vânzare inițial era de câteva sute de dolari)
- Target-ul de vânzări pentru anul 2001 a fost de 100 de platforme, însă KANA era la început și sistemul de Insite Marketing nu funcționa încă perfect, iar conceptul nu era foarte bine cunoscut și împământenit în mintea directorilor de marketing.
- Acum, la 16 ani de la lansare, pack-ul de tip KANA Advisor costă nu mai mult nici mai puțin de 135.000 de dolari, iar instalarea unui astfel de asistent virtual costă încă 75.000 de dolari.
Morala?
Tehnicile de Insite Marketing au ajuns la foarte mare căutare, iar aplicațiile s-au rafinat în așa manieră încât acum fiecare site de cumpărături online are o formă simplificată a acestui asistent virtual de cumpărături – filtrele de căutare.
Aceste filtre sunt însă doar primul pas. Un sistem de InsieMarketing adevărat necesită un chestionar, o platformă care să permită implementarea unui chestionar în timp real și un robot automatizat să interpreteze aceste răspunsuri sub forma de nevoi primare și dorințe ale consumatorului, după care să realizeze încrucișarea între răspunsurile tale și dorințe și să afișeze o listă de produse care să fie perfect racordate la acele dorințe.
Poți găsi un exemplu ușor de Insite Marketing Campaign în imaginile ce urmează:
- Etapa de chestionare a asistentului virtual
- Încrucișarea răspunsurilor și afișarea rezultatelor
Lasă un răspuns