Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 19 aprilie, 2019
7 min timp de citire

STUDIU DE CAZ: Cum să spui povestea brandului tău prin intermediul unei pagini web?

Analizând zilnic zeci sau sute de pagini web în identificarea noilor trenduri, poți cu ușurință să găsești exemple clasice de „AȘA DA” și „AȘA NU” în jungla online. Iar într-o lume în care 9 din 10 oameni își formează opinia despre site-ul tău / afacerea ta în mai puțin de 5 secunde după ce au intrat pe site, pagina ta web ar trebui cu siguranță să fie un exemplu de „AȘA DA”.

 

Cum faci acest lucru să se întâmple? Cum faci o pagină web să reprezinte exact ceea ce ți-ai dorit, ceea ce caută clientul tău?

 

Ei bine, răspunsul este simplu, dar în același timp extrem de complicat.

Noi suntem obișnuiți să spunem și să auzim povești. Încă de mici. Poveștile erau cele care ne linișteau, ne trimiteau la somn, cele care ne lăsau imaginația să zburde. Am crescut, iar poveștile au făcut în continuare parte din viața noastră. Prima poveste de dragoste, povestea de la primul interviu de angajare și chiar povestea unei afaceri.

 

Cea din urmă, povestea unei afaceri, este cea care îți asigură de cele mai multe ori succesul pe piață. Asta dacă știi să profiți de oportunitățile pe care ți le oferă. Storytelling-ul este una dintre cele mai apreciate tehnici de promovare și unul dintre cele mai puternice instrumente de reușită a unui business.

Iar… storytelling-ul nu îl reprezintă doar TEXTUL!

Designul unui website formează 90% din prima impresie a unui „cold-visitor” așa cum este el denumit: a unui om care a intrat pe site-ul tău pentru prima dată. Modul în care pagina îi prezintă informația, prin culori, prin aranjare și mai apoi prin informația oferită… acest ansamblu îl face pe om să rămână sau nu pe pagină.

 

Să luăm ca exemplu homepage-ul InnoVint (innovint.us).

Modul în care această pagină transmite legătura între TRADIȚIE și TEHNOLOGIE este unul unic. Cursivitatea exprimată de această pagină pune utilizatorul în fața unui peisaj în care povestea se spune de la sine.

 

Puse față în față (ca design – prin cele 2 imagini), conceptele de tradiție (podgoria) și cel de tehnologia (graficele )se contopesc într-un soft inovator, care (prin text) te asigură că afacerea ta va funcționa mai eficient, mai productiv ca niciodată.

 

Modul în care grafica face ca acel verde să-ți acapareze privirea, e primul element care îți trezește atenția. Iar ceea ce te va ține în continuare pe site e elementul 2: pilonul de construire a încrederii: graficele, elementul de autoritate – rezultatele demonstrate prin cifre și elemente grafice.

 

Încă din prima parte a home-page-ului acest site combină 2 dintre elemente definitorii ale unei povești de succes (grabber-ul, elementul care îți atrage atenția și simbolul încrederii, autoritatea – elementul care confirmă povestea).

 

Povestea continuă cu … secțiunea beneficiilor – avantajelor

Una dintre cele mai importante, dacă nu chiar cea mai importantă secțiune de pe un sales – page. Pentru că „mâna întinsă care nu spune o poveste nu primește pomană”  FUNCȚIONEAZĂ – chiar și în web design.

 

Dar acea poveste trebuie spusă și într-un mod aparte. Cu alte cuvinte, cum spui tu povestea diferit față de ceilalți? Bine, avem designul unic, conceptul care va forma deja o primă impresie favorabilă. Dar mai apoi, ce oferi tu în plus, față de ceilalți? Asta pentru ca povestea ta să nu fie doar o formă fără fond.

Esențialul unui întreg produs, al unei întregi afaceri în 3 paragrafe și o promisiune. Asta este ceea ce poți cere atunci când dorești să ajungi spre perfecțiune cu orice business. Cum îl poți descrie tu în 3 mari fraze?

 

Sau altfel spus, zi-mi 3 lucruri care să mă facă să cumpăr produsul tău!

 

Prezentate clar, din nou, cu un aspect grafic care să rupă din monotonie, să atragă atenția, compuse (ca text) simplu și curat, aceste elemente reprezintă pilonii unei pagini de vânzare.

 

Iar promisiunea „The Future of Wine Production” nu face decât să întărească faptul că cele 3 lucruri pe care acest soft ți le aduce… nu te vor duce decât într-un singur loc: într-un loc mai bun, într-un viitor mai productiv pentru afacerea ta.

 

Tot ce trebuie să faci e să urmezi parcursul poveștii, să dai click pe CTA-ul paginii – plasat discret sub forma unui buton de acțiune „View All Features”.

 

Nu exagera prea mult cu detaliile. Prezintă-i esențialul despre produsul tău!

 

Spune-i ce face produsul tău, simplu și rapid, apoi încearcă să te diferențiezi prin aceste caracteristici de competitorii tăi. Arată-i clientului că produsul tău face exact ceea ce nu face al concurenței!

Arată-i clientului ce face produsul tău – și cum altfel poți să-i arăți decât prin teste?

 

Cea mai importantă experiență a clientului cu produsul tău nu va fi ceea ce i-ai spus tu despre el. Ci ceea ce el are să spună despre acesta, după ce l-a testat.

Ca un stâlp perfect de construire a încrederii în produsul tău, vino cu partea de testare a acestuia și arată-i clintului că povestea ta nu e o simplă poveste cu zâne și eroi din basm. Ci că are și un final fericit. Un produs ce-l va ajuta pe el să aibă o afacere mai profitabilă.

 

Ordinea acestor secțiuni ar trebui respectată, iar ca un „AȘA NU” pentru site-ul pe care îl luăm în calcul, InmoVint, tocmai asta nu au respectat ei

 

 

Iar în final… construiește într-o ultimă încercare încrederea în acest produs!

 

Spune-i potențialului tău client de ce te-au ales alții. Asta îl va face să se simtă confortabil cu faptul că aceeași poveste au ascultat-o și ceilalți, ba chiar mai mult… ei au ales să fie și personaje în acest basm.

 

Cu siguranță acela va fi și drumul urmat de el.

În cazul acestei secțiuni poți adăuga valoare prin diverse moduri. Poți utiliza și testimoniale, dar și statistici care să demonstreze că produsul tău este cel mai bun – adu argumente că povestea ta a fost totuși inspirată de o faptă reală. Fă-l pe vizitator să își dorească să facă parte din această poveste. Dacă ai făcut totul ca la carte până aici, nu ar trebui să fie greu. Toți ne doream să fim Făt Frumos când eram mici, toți ne-am dorit să fim Superman în adolescență și cu siguranță toți ne dorim să avem un business de succes acum.

 

 

ULTIMUL ELEMENT DIN POVESTEA TA – ÎNHAȚĂ-L PE VIZITATOR CU FINALUL!

După toate acestea, nu uita să adaugi butonul final de acțiune – the most important CTA (care se regăsea deja și în secțiunea de beneficii) – un „SEE MORE” „VIEW ALL DETAILS” sau orice alt buton care să-l trimită pe utilizator direct pe pagina finală de comandă sau măcar să-l integreze în funnel-ul tău de vânzare – transformându-l în lead.

 

 

Astfel te vei asigura că pagina ta a și convertit la finalul poveștii, nu a spus doar povestea și vizitatorii au aplaudat fericiți după care au plecat acasă, lăsând personajele să se năruiască sub umbra tăcerii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project