Strategii de succes pentru blog și dezvoltare în Social Media
Evoluția blogului și strategii de dezvoltare
De-a lungul timpului blogul a reprezentat un spațiu liber, perfect pentru mărturisirile personale și pentru afișarea publică a jurnalului tău către cei interesați. Însă în ultima vreme, specialiștii au început să considere din ce în ce mai mult blogul ca fiind un instrument clar de a construi o afacere în mediul online. Acest lucru este destul de simplu de înțeles, datorită multitudinii de strategii prin care poți monetiza un blog în ziua de azi.
Bloggerii moderni au înțeles că prin împărtășirea de experiențe și cunoștințe pot crea valoare adăugată, iar în timp aceasta se poate materializa în venituri. Acest lucru se întâmplă de cele mai multe ori când blogul este atașat unei pagini de companie, un site de prezentare. În acest caz blogul poate converti cu foarte mare ușurință, prin prezentarea într-un mod atractiv a serviciilor promovate de site.
În acest caz discutăm despre un element cheie pe care blogul trebuie să-l ia în calcul: conținutul (și mai ales relevanța acestuia).
Conținutul – un factor foarte important SEO
Conținutul trebuie să fie redactat întotdeauna plecând de la regulile de bază din contentwriting și copywriting. De asemenea, pentru un succes cât mai rapid și pentru o monetizare rapidă a blogului, trebuie să punem foarte mare accent pe conținutul SEO friendly. Optimizarea pe cuvinte cheie, taguri, metataguri și title-uri este punctul de plecare în redactarea unui articol care are ca scop convertirea vizitatorului în client.
Nu numai conținutul este însă factorul de succes în mediul online. V-ați obișnuit deja cu deviza Baboon: dacă nu ești online, nu exiști! Ca să fii online nu e de ajuns să scrii pe blogul tău, ci trebuie să-ți pui o întrebare de bază: Cum și unde vei promova blogul acesta?
Obținerea unor link-uri către blogul tău de pe anumite site-uri de autoritate va face jumătate din treabă în locul tău. Alege cu grijă site-urile și promovează link-urile către tine, fără a face spam. Promovează-ți blogul într-un mod natural, folosindu-te de comentarii pe forumuri de discuții ce au subiecte de același fel ca tine, folosind recomandări despre anumite subiecte despre care ai scris etc.
Social Media
În ultima instanță, nu uita de Social Media. Acesta este un mediu foarte complex, iar promovarea pe Social Media s-a dovedit a fi eficientă pentru milioane de branduri din întreaga lume. Un caz foarte interesant despre cum a ajutat acest mediu un brand poți găsi aici. Este vorba despre cazul CISCO și strategia lor de Social Media care a generat peste 1.5 miliarde de dolari în doar 5 luni.
Cei de la CISCO au folosit într-un mod absolut genial strategia de comunicare din Social Media pentru a-și propulsa brandul în mediul online. Jeanne Beliveau – Dunn, vicepreședintele CISCO, a fost un mare vizionar, iar în 2008, în cadrul lansării companiei CISCO Learning Network a prezis faptul că vremurile se vor schimba și că cel puțin 70% dintre specialiștii IT vor avea nevoie de instruire. A avut dreptate!
Strategii CISCO
Succesul nu a venit însă din această idee genială, ci din modul în care a ales să o exprime. El a avut de ales, promovând brandul în mediul online, între 2 strategii: investiții uriașe în crearea de conținut prin intermediul postărilor create de angajații CISCO sau investiția în mai multe platforme și instrumente specifice care să genereze conținut din partea consumatorilor (self generated content).
În cele din urmă, Jeanne Beliveau – Dunn a ales un mix între cele două, deoarece era nevoie de conținut specializat din partea angajaților CISCO, mizând însă mult mai puternic pe cea de-a doua strategie, având ca scop principal creșterea ratei de interactivitate între companie și clienți.
Rezultatele CISCO
După dezvoltarea unor pagini oficiale de companie și după o perioadă de 5 luni de la lansarea oficială a brandului pe paginile sociale, CISCO se bucura deja de un ROI de 281%. ROI-ul a fost calculat în funcție de costul pe care l-a plătit CISCO atât cu angajații ce postau conținut cât și cu principala platformă cu ustensile de Social Media Marketing achiziționată de la Salesforce, Radian6.
După ce această strategie media a fost aplicată, șeful companiei CISCO se bucura deja de peste 1.5 milioane de fani pe Twitter și compania se putea lăuda și cu aproximativ 67.000 de urmăritori și pe LinkedIN.
Iată așadar o strategie de utilizare a instrumentelor de blogging și social media care a relevat faptul că promovarea prin intermediul acestor două canale este un real succes dacă este axată pe competitivitate și profesionalism.
Lasă un răspuns