Statistici interesante despre piața de web design din România
Articolele despre web design nu sunt o noutate pe blogul Babuinilor. Am tot scris despre diverse subiecte pe această direcție. Însă astăzi ne-am gândit să facem lucrurile să fie mai interesante. Așadar, vă prezentăm o listă cu statistici despre acest mediu și despre piața de web design din România.
Piața de web design este caracterizată de Wall Street Journal ca fiind un adevărat motor economic, în valoare de peste 7 milioane de dolari, la momentul actual. Dacă facem o comparație cu începutul anilor 2000, atunci când primele companii de IT&Development înceapeau timide să oferteze pe piața românească, creșterea este una cu adevărat extraordinară.
Conform Ziarului Financiar, în anul 2006, piața WEB din România de abia atingea modesta sumă de 1.5 – 2 milioane de euro. De asemenea, la nivelul unei companii axată pe această nișă, veniturile totale erau realizate în proporție de 50 – 70 % din servicii conexe celor de web design and development: comunicare online, hosting & administrare, mentenanță etc.
Care sunt factorii ce determină creșterea de pe piața de web design din România?
Piața de web design este din ce în ce mai dinamică azi. Cât mai multe companii își fac locul pe piață și încep să activeze în această nișă. Acest lucru se întâmplă din cauza a doi factori principali, considerăm noi. Unul din factori este penetrarea internetului în România.
Conform ultimelor studii BRAT, peste 8 milioane de români au acces la internet.
Potrivit studiului, 70% din populația orașelor și 44% din cea a satelor din România utilizează internetul. În mediul urban, consumul zilnic de internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste șapte ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%.
Un al doilea factor de dezvoltare pe piața de IT / Web design&Development îl reprezintă tehnologizarea. Mediul în care trăim se află sub puternicul impact al aplicațiilor mobile, al programelor și al intregului proces de interconectare.
Ziarul Financiar arăta anul trecut ce creștere radicală a suferit rata de penetrare a smartphone-urilor în România.
În ultimii ani milioane de români au început să folosească serviciile de internet mobil. Dacă ne uităm la nişte statistici foarte simple vedem că în 2012 rata de penetrare a smartphone-urilor – echipamentul de bază necesar pentru a te conecta la internet, era de 25%, şi a ajuns la 63% anul trecut.
Ce standarde impune această piață aflată în continuă dezvoltare?
Una dintre cele mai mari companii de consultanță și outsourcing din lume relata faptul că viteza și adaptabilitatea sunt cele mai des întâlnite cuvinte ce caracterizează acest mediu. Aceste două trenduri au devenit cu timpul adevărate standarde de raportare în mediul online. Fiecare companie de web design trebuie să respecte cu strictețe aceste 2 caracteristici.
Vă întrebați de ce? Iată răspunsul!
https://www.baboon.ro/poze/2017/02/joxi_screenshot_1487166624238.png
Mai mult decât atât, viteza nu mai este obțională, doar pentru cei ce doresc performanța. Aceasta reprezintă în zilele de azi și un factor decisiv, iar nerepsectarea dorinței vizitatorilor duce la penalizări. Iată cum se manifestă acestea!
https://www.baboon.ro/poze/2017/02/joxi_screenshot_1487166649333.png
În ceea ce privește adaptabilitatea, aceasta face referire în general la adaptabilitatea platformelor online pentru tabletă și mobil. Orice site trebuie să fie responsiv pe mobil și tabletă. Majoritatea traficului (uneori chiar peste 75% este realizat de pe telefoane). Iată unul dintre exemple!
https://www.baboon.ro/poze/2017/02/joxi_screenshot_1487167071235.png
Mai multe statistici pe această temă găsiți aici.
Experiența Utilizatorului – un alt factor decisiv pentru succesul pe piața de web design
De asemenea, termenii de UX și UI devin din ce în ce mai des rostiți în mediul online, iar piața de web design trebuie să țină cont de absolut toți factorii impuși de dorințele și experiența utilizatorilor pe platforme.
Conform Adobe, 38% din utilizatori nu vor mai interacționa a doua oară cu un site dacă îi consideră layout-ul grafic neatractiv. De asemenea, foarte mulți dintre utilizatori verifică ergonomia site-ului. Pentru foarte mulți utilizatori (51%) contactul este cea mai importantă pagină de pe site, iar pentru 48% din utilizatori serviciile trebuie să fie extrem de vizibile. Astfel, ei vor să fie cât mai aproape de aceste pagini în momentul intrării pe site – conform KoMarketing.
Mai mult decât atât, după ce au intrat pe HOME, a doua pagină vizitată este cea de servicii (peste 86% din utilizatori urmează acest eșalon).
Găsești și mai multe detalii aici. Iar pentru a te familiariza cu termenii de UX și UI, pentru a vedea ce presupun și cum poți să îmbunătățești poziția acestor factori, poți citi acest articol.
Concluzii
Piața de web design din România este în continuă creștere, iar din ce în ce mai multe orașe românești încep să devină poll-uri de dezvoltare în IT. Acest lucru determină și salariile mari din IT și oportunitățile nenumărate de job-uri.
Tendințele arată că în următorul an piața de web design poate ajunge la creșteri de până la 30%. Acest lucru nu poate decât să ne bucure. Vom avea din ce în ce mai multe oportunități de a vă fi alături.
Hey, very nice site. I came across this on Google, and I am stoked that I did. I will definitely be coming back here more often. Wish I could add to the conversation and bring a bit more to the table, but am just taking in as much info as I can at the moment. Thanks for sharing.