Iti place sa dezvolți oameni? Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Iti place sa dezvolți oameni?
Aplică acum la poziția noastră de Coach!
Scris pe 27 septembrie, 2017
5 min timp de citire

Standardele unui website de succes: practici utilizate și statistici relevante

Într-o lume în care domeniile .RO înregistrate au depășit jumătate de milion, standardele de web design sunt o problemă cu adevărat importantă, dacă dorești ca website-ul tău să fie vizibil. Un website de succes este un website care ține cont de aceste standarde și care le aplică negreșit. 

Care sunt standardele unui website de succes în webdesign? Ce spun specialiștii?

Agențiile de webdesign din întreaga lume iau mereu ca exemple ale succesului site-uri precum: Apple, Samsung și alte asemenea branduri. A te inspira din aceste platforme reprezintă sau nu succesul? Rămâne să vedem în cele ce urmează. Specialiștii au hotărât în urma analizei a 50 de site-uri de top care sunt standardele care le respectă fiecare site în parte, pentru a-i asigura succesul în rândul utilizatorilor. 

Ce au site-urile de succes în comun? Ce practici adoptă fiecare site de succes și cum se evidențiază acest lucru? Iată ce au descoperit în final observatorii. 

  • 100% din site-urile cercetate au LOGO-ul în stânga sus

Acest lucru poate fi considerat, așadar, STANDARD. Acesta este un real trend în cazul platformelor care au deja succes în online. Deci, aplicarea acestei practici ar putea aduce succes și site-ului tău, cel puțin în ceea ce privește identificarea și diferențierea lui pe piață. 

  • 44% din site-urile analizate au pagina de contact situată în partea dreaptă

Ei bine, acest lucru nu pare a fi STANDARD, deoarece nici măcar majoritar  (peste 50 procente) nu se impune ca poziția paginii de contact să fie dreapta. Totuși, pare a fi un trend destul de utilizat. Așadar, dacă 4 site-uri din 10 au pagina de contact în dreapta, poate ai dori să respecți și tu acest pattern. Site-urile de succes respectă anumite formate, deoarece sunt construite în funcție de comportamentul consumatorilor. Ei sunt cei ce dictează aceste practici, prin modul în care navighează.

  • 88% dintre site-uri au meniul așezat în header, pe orizontală

Acest lucru este evidențiat din nou ca un STANDARD. Bineînțeles, există și site-uri cu meniuri hamburger sau cu altă așezare. Însă, din cele top 50 site-uri analizate, peste 80% aveau meniul clasic, așezat sus, în header, pe verticală. Acesta este un lucru de luat în calcul când gândești logica navigării pe site-ul tău. 


Dacă vrei să vezi o altă modalitate creativă de a-ți așeza paginile în site, citește acest articol!


  • 32% din site-urile analizate aveau un slideshow pe homepage

Ei bine, nici această practică nu poate fi considerată un standard. Însă, 3 din 10 site-uri iată că preferă să înceapă contactul cu utilizatorul printr-un slider. Acesta este reprezentat de secțiunea animată din partea de sus a paginii unde se „plimbă” 2 – 3 poze reprezentative pentru site și domeniul de activitate al acestuia. Este un bun element de design și un puternic element de contact. Poate fi privit ca o carte de vizită. Aici îți treci cele mai importante informații despre site-ul tău, în 5 – 10 cuvinte. 

  • 78% din website-uri aveau un CTA în prima secțiune a site-ului

Aceste elemente se regăsesc de cele mai multe ori ca un buton pe slider. Ele reprezintă oarecum un standard, din câte putem observa. Nu ajung la cifre impresionante de 85 – 90 – 100%, însă dacă 7 din 10 site-uri le au, putem considera că sunt o practică ce aduce succesul unui website. Aplicabilitatea acestui CTA poate crește rata de conversie cu peste 20%, conform unor specialiști. Așadar, nu te va încurca cu siguranță. 

  • 54% dintre site-urile analizate au un buton de SEARCH în header

Această practică nu reprezintă un standard, însă iată că este totuși majoritară. Conform specialiștilor, acest buton de căutare este util mai ales în cazul magazinelor online. Aici sunt foarte multe produse, iar utilizatorii trebuie să le poată găsi în cel mai simplu mod. Ai putea ține cont de acest lucru când îți construiești site-ul.

  • 72% dintre platforme aveau butoane sociale în footer

Deși nu există statistici concludente despre nivelul de utilizare a acestor butoane, ele iată că există pe un număr impresionant de site-uri, în același loc. Acest lucru poate fi considerat un STANDARD (deși specialiștii consideră ca fiind standard doar practicile ce depășesc 80%). 

 

Pentru mai multe statistici, iată rezultatele interpretării complete aici.  

Așadar, concluzia specialiștilor este că: 

  • practica ce trece de 79% ca utilizare în web design reprezintă un STANDARD de succes. 

Noi considerăm însă că și 78% sau ce trece peste 75% poate face ca o platformă să fie definită ca un website de succes.

  • practicile situate între 50% – 79% reprezintă un trend de CONVENȚIE (Convention Webdesign)
  • ce nu reușește să atingă majoritatea (49% sau mai puțin) poate induce în confuzie utilizatorul. 

Tu ce standarde din cele de mai sus respecți pe site-ul tău? 


Dacă dorești un website de succes care să respecte aceste standarde și să vândă încă din prima CONTACTEAZĂ-NE!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project