Standarde în procesul de creare a unui magazin online profesionist
Într-o luptă permanentă de combatere a ratei de conversie de 1% (medie), web designerii au ca scop identificarea și respectarea unor standarde de performanță pentru a realiza un magazin online profesionist. Există anumiți indici de performanță (KPI) în mediul online, care demonstrează dacă magazinul tău online este unul eficient sau mai ai de lucru la el.
Astăzi ne-am gândit să-ți prezentăm și să detaliem 3 dintre aceștia.
Rata de conversie – cel mai important indice de performanță în crearea și administrarea unui magazin online profesionist
Rata de conversie a magazinului tău este cu siguranță un scop în sine. Toți deținătorii de magazine online sunt înnebuniți de acest indice. El reprezintă numărul de clienți pe care îl obții în urma traficului pe magazinul tău. Poate fi măsurat în diverse moduri și, bineînțeles, asociat cu diverse acțiuni. Rata de conversie poate fi reprezentată de un click pe o anumită pagină. Poate fi vorba de descărcarea unei oferte sau de abonarea la newsletter. Însă cea mai puternică modalitate de conversie esta acțiunea de cumpărare.
Altfel spus, câți vizitatori de pe magazinul tău online devin cumpărători concreți ai un produs?
De fiecare dată când ești în procesul de creare a unui magazin online, acest indice este primul ce ar trebui să te îngrijoreze. Cum faci acel magazin cât mai convertibil? Găsești un articol interesant despre cum poți crește rata de conversie aici.
Frecvența de cumpărare – un alt indicator de performanță pentru magazinul tău online
Dacă îți creezi un magazin online pentru afacerea ta, vânzările oricum o să apară în timp. Însă pe tine nu te interesează doar să vinzi. Ci te interesează cât vinzi. Astfel, conversiile trebuie să fie urmate și de un element de repetitivitate.
Magazinul tău trebuie să aibă o frecvență de cumpărare ridicată, pentru a fi profitabil.
Bineînțeles, aici discutăm în primul rând despre specificul produsului. Dacă vinzi online haine, s-ar putea ca frecvența să fie una incredibil de ridicată (domeniul fashion este pe locul 2 la cea mai mare rată de conversie în online alături de componentele IT și ebook-uri). Dacă deții un site de echipamente tehnice: instalații, elemente de decor interior etc. s-ar putea ca frecvența de cumpărare să fie una mai mică.
Însă și site-ul tău, alături de strategia de vânzare, pot influența acest indice de performanță. Aici este foarte important cât de mult accent pui pe campaniile de remarketing, spre exemplu. Prin intermediul lor ai putea atrage clienții mai des și ai putea mări frecvența de cumpărare. Poți vedea mai multe detalii despre cum faci o campanie de remarketing aici.
Cu cât faci clienții să se reîntoarcă mai des pe magazinul tău, cu atât acesta este mai profitabil pentru tine. Folosește-te de CTA-uri de tip pop-up cu oferte, folosește-te de promoții pe termen scurt și de newslettere pentru acest lucru.
Rata de abandon a coșului – dușmanul de moarte al ratei de conversie – un alt indice de performanță crucial
Știi acea senzație în care vorbeai cu un prieten și erai cât pe ce să-l convingi de părerile tale și de viziunea ta asupra unui lucru? Îl vedeai cum intră parcă în transă, simțeai cum alunecă ușor ușor în mrejele tale și vedeai că deja e încântat să te asculte. Apoi…
Apoi totul s-a prăbușit și el parcă s-a trezit la realitate.
Este exact aceeași situație și cu rata de abandon a coșului, care de cele mai multe ori e de peste 70% în cazul magazinelor online. Posibilul client intră pe site-ul tău, ajunge pe pagina produselor și găsește ceea ce dorește, comandă, iar apoi pur și simplu în etapa de finalizare a comenzii părăsește site-ul. Ori asta, ori mai rău, nici nu ajunge să mai vizualizeze coșul după ce a adăugat un produs în el.
Aceasta este o situație foarte des întâlnită în online. Tocmai de aceea rata de conversie medie este de 1% (1,36% în 2016, conform unui studiu realizat de agenția Compass). Magazinele online de succes se bucură de rate de conversie de până la 3 – 4%.
Există însă și giganți care domină piețele cu rate de conversie de până la 20%. Ei bine, cum reușesc aceste magazine? Simplu! Reușesc să identifice acele elemente care distrag atenția cumpărătorului și le elimină din pagina în care este prezentat formularul de finalizare a comenzii.
Ba mai mult, se folosesc foarte mult de sugestii în cadrul câmpurilor de completat în formular. Îți scriu clar unde să-ți completezi numele și ce trebuie să scrii în continuare. Îți spun direct: scrie aici adresa ta de email pentru a confirma comanda!
Aceasta este o tehnică extrem de des întâlnită pentru a influența vânzarea. Este o tehnică de închidere (așa cum este ea cunoscută în termenii de specialitate).
Respectând aceste 3 indicatoare de performanță în crearea și administrarea unui magazin online profesionist, cu siguranță veți avea succes și veți putea să maximizați vânzările în cel mai scurt timp. Pentru alte detalii și noutăți cu privire la mediul online, urmărește blogul nostru în continuare.
Lasă un răspuns