Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Căutăm un full-stack developer. Aplică acum!
Scris pe 14 octombrie, 2017
4 min timp de citire

Spațiul alb și butoanele de acțiune – 3 reguli UX pentru combinarea acestora în designul perfect

Studiile de specialitate au demonstrat că prima impresie a utilizatorului unui site este strict influențată de designul paginii pe care ajunge. Iar designul este un element foarte subiectiv, la fel ca și preferințele utilizatorilor. El face apel de cele mai multe ori la culori și la modul de aranjare a elementelor pe o pagină. În funcție de aceste elemente au fost create și anumite reguli UX. Dacă le respectăm pe acestea, site-ul nostru ne va asigura succesul afacerii pe piață.

Fiecare site are un scop bine determinat. Acesta se rezumă de obicei la vânzări. Pentru a ajunge să vândă, un site trebuie să îndrume utilizatorul, să îl îndemne să acționeze. Acest lucru se realizează prin butoanele de acțiune. Cu cât acestea sunt mai convingătoare, cu atât va fi mai ușor să atragă utilizatorul și să-l facă să acționeze. Iar atractivitatea butoanelor nu ține doar de conținut. Un foarte important element este designul și în acest caz.  

Iată câteva reguli UX pe care le putem aplica pentru a ne asigura că site-ul nostru va avea succes.

Cum realizăm butoane web atractive din punct de vedere al designului?

Cel mai important lucru în designul unui buton de acțiune îl reprezintă culoarea butonului. De asemenea, spațiul negativ (spațiul din jurul butonului) este și el important. Între cele două trebuie să existe un contrast puternic, pentru ca butonul de acțiune să iasă în evidență. 

Astfel, Regula Contrastului este primordială în acest caz.

Cele mai contrastante scheme de culori sunt: 

  • galben pe negru / negru pe galben
  • albastru pe alb 
  • roșu pe alb 

Folosirea acestor scheme de culori între buton și spațiul negativ poate asigura succesul acelui buton. Astfel spus, îl poate ajuta pe utilizator să interacționeze cu butonul. 


Mai multe lucruri despre importanța culorilor în web design poți afla din acest articol!


Spațiul negativ este extrem de important. O altă regulă care se aplică în acest pas este Regula Formelor – Law of Gestalt. Dacă o formă este extrem de apropiată de altă formă, ele vor fi percepute ca unitate. Astfel, dacă butonul de acțiune nu este eficient izolat în spațiul negativ, el poate fi perceput ca unitate a unei alte secțiuni. În acest caz butonul își va pierde total din relevanță și cu siguranță nu va influența conversia. 

Aici intră în discuție culoarea albă. Whitespace-urile din web design sunt extrem de importante. Elementele de whitespace sunt: 

  • margins, padding, gutters 
  • spațiile albe dintre secțiuni
  • line spacing-ul și backgroundul – spațiul negativ

Reguli UX: De ce ar trebui ca spațiul negativ să fie întotdeauna alb?

Albul este o non-culoare. Așadar, fiecare culoare așezată deasupra albului va contrasta. Este de două ori mai ușor să identificăm un buton de acțiune plasat pe alb decât pe o altă culoare. Spațiile albe ale site-urilor nu trebuie văzute ca simplu background, ca element negativ. Ele trebuie folosite strategic pentru a izola butoanele CTA și pentru a delimita extrem de clar secțiunile site-ului. 

Albul va ajuta site-ul să arate mai îngrijit, însă, cel mai important, va ajuta vizitatorul să înțeleagă scopul fiecărei secțiuni. 

Conform specialiștilor, paginile cu mult spațiu alb au ajutat cu până la 20% mai mulți utilizatori să citească conținutul și să interacționeze cu site-ul. De ce credeți că majoritatea magazinelor online au un fundal alb? Deoarece administratorii doresc să scoată în evidență produsele, secțiunile de cumpărare și butoanele de acțiune. Iar acest lucru funcționează. 

Cât de important e conținutul în cazul butoanelor de acțiune?

Conținutul este TOTUL în cazul acesta. Ai la dispoziție 2 – 3 cuvinte pentru a împinge utilizatorul să dea click pe buton. Aici trebuie să iei în calcul Regula Less is MoreAceasta se aplică și în design. Mai puține culori mai multă claritate. Însă în ceea ce privește conținutul ea este prima regulă pe care ar trebui să o luăm în calcul.

Cu cât mai puține cuvinte cu atât mai puternic și mai convingător va fi butonul.  Începe întotdeauna cu un verb și păstrează tonul imperativ. Acestea sunt butoanele care aduc conversii, conform specialiștilor.

 


Vrei să mai descoperi și alte reguli UX care te vor ajuta să-ți construiești un site profesionist, care să vândă din prima? 

Clik AICI și AICI!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Începe Proiectul TăuStart your Project