SEO prin imagini

SEO prin imagini: cum folosim imaginile pentru a ne îmbunătăți RANK-ul SERP?

Deși la prima vedere pare a nu avea legătură imaginile cu domeniul SEO, să știți că nu este așa. Imaginile fac parte din conținutul website-ului, așa încât există și în ceea ce le privește anumite reguli de optimizare. Prin respectarea acestora nu doar că vei reuși să obții rezultate mai favorabile ca design, dar te vei putea bucura și de câteva avantaje în rank-urile SERP.

Cum folosești imaginile pentru o mai bună poziționare SEO?

Deși nu sunt un factor principal, imaginile pot reprezenta o modalitate de a te optimiza pentru motoarele de căutare. Iată câteva sfaturi pe care le dau specialiștii în ceea ce privește optimizarea imaginilor.

  1. Folosește imagini reale, în defavoarea celor stock

De cele mai multe ori, atunci când te vei uita pe pagina de echipă a unui website vei vedea imagini de stoc. Specialiștii spun că acest lucru este o greșeală. Google nu va identifica, cu siguranță, că oamenii din poză nu sunt și angajații tăi, însă specialiștii spun că fotografiile reale vor atrage cu siguranță mai multe interacțiuni în social media. Iată un exemplu despre cum ar trebui să arate o pagină „despre noi” pe un website: pagina despre noi Baboon.

Spre exemplu, mulți vizitatori vor căpăta încredere în site-ul tău mai rapid, dacă vor vedea exact oamenii care se ocupă de acel proiect în spate. Există o șansă și mai mare ca aceștia să-ți devină clienți, deoarece deja o primă impresie de „cunoaștere” se va lega între echipă și vizitatorul de pe website.

  1. Numele fișierului – Cum alegi numele ideal pentru imaginile de pe website?

Numele imaginilor de pe website-ul tău este o modalitate excelentă de a indexa imaginile în Google Images. Poți selecta cuvintele cheie principale de pe pagină pentru a le folosi ca nume de imagini. Astfel, daca vizitatorii vor căuta numele principal al serviciului tău pe Google, dacă site-ul nu va apărea în top poziții, ai totuși o șansă să apari mai sus cu imaginea reprezentativă a paginii. Iar de pe aceasta, vizitatorul va ajunge tot pe site.  

Exemplu: Dacă vei avea pe pagină o poză cu bicicleta pentru copii, aceasta nu ar trebui să se numească DSC10049596.jpg. Ea ar trebui să se numească bicicleta-copii.jpg.

  1. Formatul pozei – care este formatul potrivit pentru imaginile de pe website?

Specialiștii spun că fiecare format al unei imagini își are scopul bine definit. Dacă dorești imagini pentru slider, cu o gamă de culori mai vie, cu o claritate mai mare, JPEG este formatul ideal.

Dacă dorești însă o imagine mică, pentru un produs, o imagine care ar trebui să păstreze un background curat, PNG-ul este soluția pe care o cauți. Acestea sunt imagini cu background transparent.

Logourile de pe website-ul tău ar trebui să fie în forma SVG. Iar iconii la fel. Asta tocmai pentru că vei putea să scalezi aceste imagini să le redimensionezi, fără a pierde calitate.

Formatele nu te vor ajuta însă doar pentru grafică. Dacă vrei să vezi mai multe detalii despre grafica ideală a unui website, trebuie să citești acest articol.

Însă imaginile nu te ajută doar pentru o grafică mai cool. Spre exemplu, înlocuirea unor JPG-uri cu PNG-urile te vor ajuta să scutești o mulțime de resurse pentru încărcarea mai rapidă a site-ului. Iar viteza site-ului este unul dintre cei mai importanți factori SEO. Iată așadar o legătură între imagini și procesul de SEO pentru website-ul tău.

  1. Dimensiunile imaginilor – Redimensionează imaginile de pe site, nu le seta doar display rate-ul mai mic

O imagine de 2500 / 1500 px. care va fi setată să se afișeze la 250 / 150 px. va consuma tot resursele unei imagini de 2500 / 1500 px. Ea va trebui să se încarce total, pentru a putea fi afișată. Așadar, nu schimba doar modul de afișare a imaginii. Redimensionează complet imaginea la 250 / 150 px. pentru a economisi resurse.

  1. Folosește imagini Responsive

Fiecare imagine de pe website-ul tău ar trebui să aibă setat atributul SRCSET. Acesta se va ocupa de imaginile tale, așa încât ele să fie adaptabile pe orice dispozitiv. Acest sfat este de fapt obligatoriu de implementat, deoarece adaptabilitatea site-urilor este, începând cu anul trecut, un factor principal în optimizarea pentru motoarele de căutare.

Iată așadar 5 sfaturi pentru a optimiza imaginile pe website-ul tău. Folosește aceste sfaturi pentru a te poziționa mai bine pe motoarele de căutare. Dacă dorești mai multe sfaturi despre SEO, poți citi și acest articol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *