
Roboți Software – Optimizarea Proceselor prin Soluții RPA
Vrei să scalezi afacerea ta și întâmpini blocaje în acest sens? Sau simți că angajații tăi fac lucruri repetitive care pot fi înlocuite foarte simplu de un roboțel? Soluția pentru tine este automatizarea proceselor prin soluții RPA!
Cu roboții software poți avea angajați mai fericiți, care se ocupă de lucrurile în care au cu adevărat un aport. Sau pot să petreacă timpul suplimentar obținut pentru a avea o productivitate mai mare.
Roboți software
RPA este abrevierea conceptului „Robot Process Automation” și reprezintă un software care este conceput să interpreteze și să gestioneze date. Generând acțiuni în timp ce este conectat la alte sisteme, roboții software execută practic sarcini repetitive în locul tău. Factorul uman nu trebuie neapărat înlăturat complet, dar vine ”ajutat” de acești roboți care preiau atribuțiile repetitive (și frustrante de multe ori).
Economisești 90% din cheltuielile unui departament folosind o combinație de roboți și oameni în parcurgerea proceselor!
Varianta tradițională de a face lucrurile
De exemplu, un proces tradițional de vânzare online, de regulă, include următorii pași:
- utilizatorul completează formularul de contact
- datele de contact vin pe mail, iar de acolo sunt preluate de departamentul de sales
- agentul de vânzări redactează o ofertă pe care mai apoi o trimite potențialului client
- agentul face follow-up telefonic și/sau în scris pentru acceptarea ofertei
Pare simplu, corect? Este simplu, dar este greu de scalat! Cu cât vei avea mai multe lead-uri, cu atât vei avea nevoie de mai mulți agenți de vânzări. Mai mulți agenți de vânzări reprezintă costuri mai mari cu salariile, impozitele și resursele alocate. Și complexitatea afacerii crește în loc să scadă!
Soluția: roboți software care să preia din sarcinile agentului de vânzări
Același proces de vânzare către un potențial client se poate automatiza 90% prin integrarea unui robot:
- utilizatorul completează formularul de contact
- oferta se generează și se calculează automat, trebuie doar aprobată de agent
- oferta, odată aprobată, este trimisă automat de către robotul software
- robotul software face follow-up la 1, 2, 3, etc zile. Agentul poate avea o discuție telefonică cu clientul, pentru a interveni factorul uman
Practic, potențialul client primește oferta și mesajele automate prin automatizarea RPA, dar el vede mesajele ca venind de la agentul de vânzări. Acum procesul este mult mai simplu, mai transparent și mai rapid. Mai jos găsești o captură video cu robotul software „la lucru”:
Ce este RPA?
Automatizarea Robotizată a Proceselor înseamnă roboți software ce pot fi programați prin intermediul unei interfețe pentru a gestiona date și aplicații în scopul îndeplinirii unei game largi de sarcini repetitive în locul unui utilizator uman.
De exemplu, un robot se poate conecta la aplicații și programe, poate gestiona date, fișiere sau directoare, este capabil să completeze formulare și baze de date sau să deschidă și să trimită emailuri către echipe întregi. Toate acestea în răstimpul în care tu abia ți-ai deschide calculatorul.
Mai mult timp – Roboții lucrează de multe, multe ori mai rapid decât ține. Așa că „angajează” roboți și termină treaba cât ai clipi, în timp ce tu găsești lucruri mai bune de făcut cu timpul tău.
Lasă un răspuns