Revoluționarea pieței online prin aplicații mobile
Repetăm întruna la Baboon faptul că mediul online este o jungă în continuă schimbare și de multe ori nu ne face plăcere să repetăm clienților același lucru, însă acesta este purul adevăr.
Mediul online se schimbă, iar noi ne schimbăm odată cu el. Ne schimbăm cerințele, strategiile și modalitățile de abordare. Firmele se schimbă constant încercând să ajungă mai bune, mai performante, mai eficiente în această junglă tehnologică.
Un impact foarte important în această schimbare îl are la momentul actual, în domeniul web designului, piața de aplicații mobile.
Care este importanța aplicațiilor mobile în mediul online?
Mediul online este în continuă schimbare, iar factorii de decizie ce influențează alegerea unui consumator cu privire la site-ul cu care urmează să interacționeze suferă și ei modificări, însă regulile de bază nu se schimbă niciodată.
VITEZA și INTERACTIVITATEA vor rămâne pentru totdeauna elementele primordiale în jungla online, în ceea ce privește diferențierea. Tocmai de aceea, aplicațiile mobile se bucură din ce în ce mai mult de succesul fulminant pe piață. Acestea sunt gândite ca un element de interactivitate, iar implementate în mod profesionist, pot aduce un plus de viteză și vigoare pentru brandul ce alege o astfel de aplicație.
Ele sunt foarte importante deoarece reprezintă o punte clară de legătură între consumator și brand, fiind un element foarte important de angrenare a noilor utilizatori pe site și de fidelizare a celor existenți deja.
Piața aplicațiilor mobile în cifre – studiu de caz
Conform unui studiu de caz realizat de specialiștii Michael E. Porter și James E. Heppelmann, aplicațiile mobile au schimbat definitiv modul de abordare a firmelor de IT, ajungând să determine schimbări structurale radicale în industriile creative, reprezentând o adevărată opțiune în ceea ce privește promovarea prin elemente interactive.
Cifrele vorbesc de la sine în acest sens. Conform unui raport, AppStore s-a bucurat de o creștere de peste 100% în ceea ce privește descărcarea de aplicații mobile din magazinul de aplicații iOS în anul 2015.
Deși o majoritate covârșitoare a venitului AppStore este generat din jocuri, aplicațiile încep să urce în clasamente din ce în ce mai mult. Unul dintre cele mai importante trenduri în anul 2015 a fost reprezentat de aplicațiile de ridesharing (Uber fiind pe primul loc), urmat fiind de aplicațiile site-urilor de dating (Tinder) și aplicațiile de video streaming.
Piața Video Streaming
În America aproximativ 67 de milioane de utilizatori sunt abonați la servicii de video streaming, piața acestei nișe generând venituri de până la 4.75 miliarde de dolari pentru provideri. Netflix conduce detașat această nișă, deținând o cotă de 71% din piața de video streaming din SUA și 68% din piața canadiană.
Nici în Europa nu stă rău operatorul american. 80% din piața din Marea Britanie este declarată fan Netflix, în timp ce în Germania și Franța Netflix deține o cotă de 40%, respectiv 37%.
Aplicațiile au acaparat și piața românească, demonstrând importanța lor în mediul online și atragând consumatori prin beneficiile extrem de vizibile în mediul online.
Spre exemplu, BRD România a raportat o cifră absolut colosală în ceea ce privește utilizarea aplicației my BRD Mobile, Roxana Petre (Management Produse şi Canale Alternative în cadrul BRD Groupe SocGen) declarând că peste 60% din clienții BRD folosesc acest modul pe Android, iar aproximativ 30% experimentează aplicația pe iOS.
Concluzia specialiștilor din domeniu
Într-o asemenea goană după modernizare și eficientizare în comunicarea online, aplicațiile au reușit să se impună ca fiind o opțiune interesantă de luat în calcul în strategia de promovare a unui brand. Specialiștii au îndrăznit să caracterizeze această influență drept “cea mai substanțială schimbare în industrie de la cea de-a Doua Revoluție Industrială”, atrăgând atenția asupra faptului că efectele penetrării aplicațiilor mobile pe piață încep să se vadă deja și în celelalte ramuri industriale.
Lasă un răspuns