Proiectele B2B – Cum realizezi un website care se adresează unui segment de public business?
Directorii de marketing și antreprenorii din online își cunosc foarte bine domeniul, iar atunci când vine vorba de micile secrete ale domeniului lor de activitate, aceștia ar putea face diferența.
De aceea, când primim cereri de realizare website-uri e o reală plăcere pentru noi să facem echipă cu clientul, cu reprezentanții departamentului de marketing din echipa clientului, pentru a livra rezultate.
De ce anume vă spunem tocmai astăzi acest lucru? Ei bine, pentru că în cadrul realizării unui website de prezentare B2B, strategiile de care avem nevoie, ca și rezultatele ulterioare pe care trebuie să le oferim diferă față de un website B2C – un magazin online, spre exemplu.
În plus, fiecare proiect de web design B2B poate fi cu totul diferit față de celelalte. În lumea business to business marketingul online, strategiile de branding și de prezentare diferă de la proiect la proiect și de la o nișă la alta.
Cum realizezi cel mai eficient website B2B în această situație?
Odată ce îți dai seama că afacerea ta are nevoie de un nou website, tu, ca director general sau director de marketing, va trebui să urmezi câțiva pași care vor eficientiza procesul de creare și proiectare.
În continuare vei găsi câteva sfaturi pentru crearea un proiect de web design cum se cuvine.
Noi considerăm că înainte de a-ți alege agenția prin intermediul căreia dorești să lucrezi, va trebui să:
- Stabilești clar scopurile și obiectivele tale – această informație te va ajuta să alegi cea mai potrivită agenție care va răspunde nevoilor tale în conceperea proiectului tău de design. În plus, trebuie să precizezi și agenției aceste informații.
- Scrii o listă de criterii obligatorii și opționale. Există particularități sau funcții pe care ai vrea să le vezi pe noul site? Există vreo problemă cu site-ul actual, pe care ai vrea să o rezolvi cu noul site? Ai văzut ceva interesant la alte site-uri, lucru care ai vrea să îl vezi și la site-ul tău? Completează această listă, și împărtășește-o cu agenția aleasă.
- Menționează conținutul de care ai nevoie. Verifică-ți rapid site-ul și vezi dacă actualul conținut este clar, dacă are nevoie de câteva corecturi sau trebuie luat de la capăt. Iar dacă trebuie rescris de la capăt, la Baboon ai servicii specializate de copywriting la care să apelezi. Nu uita, conținutul este un proces care implică destul de mult timp. Intră aici și vezi care sunt pașii în care se lucrează această etapă la Baboon.
- Adună-ți echipa de oameni care vor ține legătura cu agenția web sau delegă acest rol unei singure persoane. Multe dintre amânările unui proiect de web design sunt din cauza lipsei de resurse și personal. Ai putea să eviți acest lucru, planificând rolurile și responsabilitățile fiecărei membru al echipei și asigurându-te că ei știu ce trebuie să facă și cum în comunicarea cu agenția.
- Colectează toate informațiile despre companie. Orice web designer, va lucra cu fișiere digitale precum logo-uri, pozele companiei, ghidul brand-ului, broșurile de prezentare ale vânzărilor, logo-urile sectorului, studiile de caz etc… Încearcă să colectezi toate aceste informații într-un singur loc Acest lucru îți va economisi timp când vei începe să lucrezi la proiect. Iar dacă ai nevoie de ajutor pe partea grafică, iată ce anume ar trebui să cauți la agenția care îți creează site-uri. Unele agenții, precum Baboon, oferă și pachete de servicii grafice incluse.
- Discută cu cei implicați din agenție despre participarea la proiect și despre aprobarea proiectului. Este esențial ca un proiect de web design B2B să fie aprobat și susținut de angajații și de liderii companiei. Crearea unei prezențe digitale profesionale este un angajament și nu va avea succes dacă nu ai sprijin intern – mai ales din partea conducerii. Iată echipa ce se va ocupa de proiectul tău și pe aceeași pagină vezi și care sunt pașii prin care noi, la Baboon, livrăm astfel de proiecte Business to Business – detalii aici.
Ce lucruri ar trebui să știe agenția care se ocupă de site-ul tău?
După ce ți-ai făcut planul proiectului, stabilește-ți așteptările. Este important ca acestea să fie corespunzătoare, setate în funcție de buget, de timpul alocat construirii noului site și corelate cu realitatea. Aceste așteptări ar trebui comunicate și negociate cu agenția.
Dacă vrei să termini proiectul la o anumită dată pentru a atinge un anumit obiectiv, fii sigur ca cei de la agenție știu asta. Pentru a realiza un website profesional proiectat frumos și personalizat, durează, în medie, de la 3 la 6 săptămâni, de la început la lansare, dar pentru website-uri mai mari și mai dificile, acest timp s-ar putea prelungi.
Negociază fiecare aspect al realizării și lansării website-ului tău cu cei din agenție. În acest fel, proiectul tău B2B își va asigura succesul. Iată și portofoliul nostru, dacă dorești să vezi ce astfel de proiecte am livrat noi. Iar dacă te-ai hotărât cu privire la agenție și dorești să ne alegi pe noi ca parteneri pentru dezvoltarea website-ului companiei tale, contactează-ne!
Lasă un răspuns