Pop-up | Imbunatatirea experientei utilizatorului

Pop-Up UX Design

Ce este un Pop-Up?

Pop-up-ul este o fereastra care apare pe ecran deasupra altor ferestre sau documente si care este folosit in general pentru afisarea ofertelor, posibilitatii de a te abona la newletter sau altele. Un pop-up este necesar de cele mai multe ori pe platformele de eCommerce dar nu numai.

Folosite corect, in momentul potrivit pot fi foarte benefice afacerii tale directionand vizitatirii pe anumite pagini.

Utilizarea gresita a pop-up-urilor poate avea un efect negativ asupra vizitatorilor sau chiar sa-i alunge de pe site.

Pop-up-ul poate avea un efect POZITIV, imbunataind experienta utilizatorului atunci cand:

  • Ofera posibilitatea de a inchide fereastra imediat printr-un buton X (escape) evideniat, intr-o locatie “naturala” (in susul coltului drept sau stang ca si in Windows sau OSX)
  • Textul este scurt si la obiect. Eu personal (Attila) ma astept sa vad un titlu, descriede de doua randuri, o imagine alaturata si un buton call-to-action care sa ma conduca la elementul / pagina respectiva
  • Vine insotit de optiunea de a renunta la aparita pop-up-ului pe viitor. Poate fi un check-box (caseta de bifat) cu mesajul: ☒ Don’t show this popup again. Astfel incurajam libertatea de alegere, posibilitatea de a personaliza
  • Aplica un overlay inchis la culoare (de obicei negru) cu opacitate foarte mica in spatele lui astfel atragand atentia intr-un nivel moderat dar nu impunator
  • Evidentieaza cuvintele cheie sau cele importante print-o alta culoare sau diferite stiluri de design incat sa nu fie deranjant
  • Prezinta o oferta, noutati  sau un voucher de reducere pe care o poti obtine abonandu-te cu emailul tau
  • Apare doar dupa cel putin 10 secunde dupa accesariea paginii, (eventual cu intervale de 60 secunde daca se crede necesar – nu recomand, mie nu mi-ar placea) oferint destul timp vizitatorlor sa vada cel putin daca au intrat pe siteul dorit
  • Atunci cand arata asa:Pop-up. Imbunatatirea experientei utilizatorului.

Pop-up-ul poate avea un efect NEGATIV, afectand experienta utilizatorului atunci cand:

  • Activarea ferestrei de pop-up imediat dupa accesarea sitului, chiar inainte sa vezi / accesezi continultul paginii respective
  • Butonul X este ascuns, putin vizibil sau absent (ele pot fi inchise printr-un click in afara ferestrei de pop-ul daca sunt setate corect UX)
  • Lipsa butonului call-to-action chiar daca toata fereastra este imagine-link
  • Lipsa imaginilor reprezentative care trebuie alese cu grija pentru o legatura cat mai stransa cu continutul infratit
  • Apar prea des, chiar pe fiecare pagina sau intr-un interval de timp prea mic
  • Prea mult text, sau prost redactat
  • Design diferit fata de tema sitului
  • Apare chiar si pe ecranele mici cum ar fi telefonul mobil

Pe de alta parte exista numeroase tipuri de pop-up:

  • Click Pop-Up : in momentul in care dai click pe un element anume.
  • Exit : doar la iesirea in pagina.
  • Scroll : apar atunci cand un vizitator a defilat in jos un anumit procent din pagina.
  • Multi : mai multe pop-up-uri la intrarea.
  • Entry : doar la intrarea in pagina.
  • Come And Go : la intrarea si la iesire din pagina.
  • Timed : dupa o anumita perioada de timp, intre 5 si 10 secunde.
  • Mouseover : doar cand plutim cu mouse-ul peste o imagine sau text, fara sa apasam click.
  • Floating : nu merge mai departe, pana cand se realizeaza o anumita actiune.
  • Channel Opener : se deschide o fereastra de modul de canal in ecran complet insa doar in Internet Explorer.
  • Modeless Window : ramane la partea de sus a browser-ului pana cand pagina este inchisa.
  • Full Screen Trap : care se deschide pe ecran complet si nu include nici un buton de iesire sau de actiune. Singura modalitate de a inchide este prin apasarea Alt + F4.
  • Drop Down : acest tip va scade in jos ca o perdea.
  • Floating Banner : animatie cu un avion care zboara cu un banner legat de coada.
  • Chromeless : non-standard si fara borduri sau linii delimitatoare.
  • Sticky : plutitoare care apar intr-un colt, stand lipite de partea de sus a browserului indiferent de scroll.

In concluzie noi cei de la Baboon bazandu-ne pe acest articol recomandam folosirea pop-up-ului. Speram ca v-am ajutat sa intelegeti functionalitatea acesteia si stam la dispozitia dvs. pentru orice nelamurire in sectiunea de comentarii. Multumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)