Penetrarea smartphone-ului mediul digital
Mediul Digital
Nu există nicio îndoială că mediul digital este în continuă expansiune, iar avantajele sunt mai mult decât evidente pentru mediul economic și pentru situația antreprenorială din România, așa încât mai rămâne de discutat simpla problemă a eficientizării modului de lucru în această industrie digitală.
Aceste probleme au fost abordate de oameni cu adevărat competenți și dezvoltate în cadrul unor companii de milioane, așa încât soluțiile pot fi importate fără absolut nicio problemă și dezvoltate în manieră continuă la noi.
De exemplu, unul dintre cele mai de impact evenimente din istoria ultimului secol în materie de digitalizare este introducerea pe piață a smartphone-ului.
Din nou, modul în care acesta și-a făcut loc în nișa de dezvoltare a comunicării și avantajele sale pentru adepții acestor tehnologii sunt indiscutabile, însă este interesant de analizat impactul pe care l-a avut acest device în mediul IT și în Advertising, doi dintre pilonii actuali ai dezvoltării economice.
Studiul de caz realizat de Samsung
Pentru a face o raportare reală asupra impactului este necesar să apelăm bineînțeles la surse de încredere, cum ar fi studiile de piață. Un foarte bun exemplu în acest sens este un studiu de caz realizat de Samsung, prezentat pe larg în articolul de specialitate Dynamic Capabilities at Samsung: Optimizing Internal Co-opetition.
În acest articol este prezentată maniera în care Samsung dezvoltă întreaga strategie de management la nivel intern, bazată pe acțiuni simultane la nivelul concurenței și al cooperării, pentru a reuși să dezvolte în continuare compania pe piața smartphone-urilor, produsul care angrenează la momentul actual publicul țintă în mod majoritar.
Boom-ul Apple și reacția Samsung
Istoria prezentată aici este simplă: În momentul apariției boom-ului Apple pe piață (2007), Samsung nu era pregătit pentru a lansa un smartphone care să facă concurență acestui brand. Cu toate acestea, în doar 3 ani de zile, Samsung lansează pe piață Galaxy S1, în 2010, ajungând până la final de an să vândă la fel de multe smartphone-uri ca Apple, iar în 2013 ajungând să fie lider pe piață, cu o cotă de piață de 32%.
Care a fost secretul Samsung? Răspunsul este unul simplu: dezvoltarea dinamică a companiei. Samsung s-a comportat ca o umbrelă pentru toate brandurile dezvoltate de ei și au privit cooperarea ca pe o soluție pe termen lung. Doar câteva companii din lume reușesc să internalizeze cu succes și etapa de producție, marketing, dezvoltare de business, vânzări și toate celelalte departamente. De asemenea, concurența a reprezentat pentru Samsung nu doar un imbold de a depăși obstacole, ci și o linie de ghidaj pe piață. Bazându-se pe o filosofie ce a armonizat cooperarea între departamente și ghidajul provenit din istoricul concurenților, Samsung a reușit să ofere astăzi unul dintre cele mai importante instrumente din mediul digital: smartphone-ul.
Cote de piață
Acesta a influențat jungla online încă din primele zile ale apariției sale. Cât de decisiv s-a impus pe piață și cât de mult a influențat tendințele, ne spun întotdeauna cifrele.
- Penetrarea smartphone-ului pe piață, în 2015, este de peste 60%. (Cota de piață Samsung este de 22,5%)
- Peste 75% din utilizatorii smatphone folosesc aplicații precum: Facebook, Google, aplicații mobile ale diverselor site-uri. (Android-ul înregistrează o piață de peste 80% pe utilizarea aplicațiilor)
- Aproape 80% din utilizatori se informează online înainte de a cumpăra sau de a încerca un produs / serviciu
Din aceste 3 scurte informații putem calcula cu ușurință impactul pe care l-a avut Samsung pe piață de la lansarea sa, din anul 2010.
Cu ce ne avantajează pe noi acest fapt?
În calitate de pioni pe piața de web design, trebuie să știm că în zilele noastre noțiunea de User Experience și Page Quality sunt printre cele mai importante elemente din jungla online pe care trebuie să ne axăm.
Studiul menționează faptul că 79% din persoanele ce nu reușesc să vadă un site pe mobil nu vor mai intra pe acel site și vor căuta alte variante, iar 52% din utilizatori nu mai interacționează cu acea companie pe viitor. Iată, așadar, care este impactul mobilelor pe piața de web design & development.
Importanța mobile responsive și UX Experience
Dacă nu aveți un site adaptabil pentru mobile este posibil ca peste 70% din clienții dumneavoastră să părăsească pagina în favoarea concurenței.
După cum spuneam, peste 80% din posesorii unui smartphone se informează online, iar o statistică cu adevărat surprinzătoare în acest sens este rata de conversie, care este de aproximativ 90% în cazul mobilelor (90% din oameni contactează compania, cumpără sau interacționează cu produsele și serviciile măcare odată).
Așadar, smartphone-ul și-a declarat de mult supremația pe piață, iar Samsung a reușit să adapteze strategia de produs și să ofere o șansă enormă pe piață pentru consumatori și pentru marketeri. Totul ține de modul în care decidem să folosim aceste informații.
Dacă dorești să deții un site adaptabil și să iei în calcul studiul realizat de Samsung, dacă dorești ca site-ul tău să convertească și afacerea ta să fie la un simplu click distanță de succes, echipa de profesioniști Baboon te așteaptă. Contactează-ne aici și hai să discutăm despre afacerea ta!
surse: Harvard Business School, Wikipedia
Lasă un răspuns