Optimizare SEO off-page (Link Building) – Partea II
De ce fel de link-uri trebuie să te ferești?
Cred că este util să ne întoarcem la fundamente și să explic un principiu simplu: Google nu își dorește ca tu sau oricine altcineva să influențeze căutările și pozițiile organice. De aceea este foarte important ca optimizarea SEO off-page să fie făcută încet. Așa cum o mâncare bună se face la foc mic, așa și optimizarea organică are rezultate mai bune și este mai stabilă atunci când ai răbdare și aduci link-urile rând pe rând, la o distanță de zile sau chiar săptămâni unele de altele.
Unele dintre cele mai nocive site-uri pe care poți avea link sunt așa zisele ”ferme de link-uri” sau directoarele web. Aceste platforme funcționează pe un sistem relativ simplu: prezintă pagini ale unor alte site-uri cu link către ele, fără a furniza un conținut relevant sau util pentru utilizator.
Având în vedere rolul lor de a genera doar link-uri plătite, Google a marcat acest tip de platforme ca fiind nocive. Astfel, un link în directoarele web îți va face mai mult rău decât bine.
Link-ul în sidebar pe un alt site poate fi de asemenea nociv, întrucât îți va furniza foarte multe link-uri inbound dintr-o dată. Sidebar-ul este prezent în multe pagini din site-ul respectiv, poate chiar în toate. Dacă tu ai 2-3 link-uri externe și deodată vin încă 2000, Google va marca site-ul tău ca fiind unul care încearcă să influențeze căutările organice. Și cum motorul de căutare nu își dorește asta, cel mai probabil te va penaliza.
Schimbul de link-uri este de asemenea inutil sau poate chiar să-ți facă rău. Vei avea probabil oferte de la diferite site-uri să faceți schimb de link-uri. Acest lucru este interzis de Google încă din 2008 și este identificat prin Panda. Dacă un site ți-a propus ție schimbul de link-uri, cel mai probabil este o practică de-a lor și deja sunt ”marcați” de roboțelul de penalizare Panda.
7 mituri false despre SEO
Atunci când vine vorba de SEO, adevărul este că nimeni nu știe exact cum funcționează algoritmii Google. Motorul de căutare este într-o continuă dezvoltare și survin modificări în fiecare an. De aceea experții SEO au păreri atât de împărțite, este normal ca lucrurile să fie cel puțin neclare.
Cu toate astea, voi demonta miturile de mai jos întorcându-mă la fundamente și utilizator.
Mitul 1: ”Google va penaliza conținutul duplicat”
Ar fi frumos să fie adevărat. Logica este simplă și corectă: ”copiezi de la alții, nu aduci plus valoare în indexul nostru”. Dar… hai să ne întoarcem la ce poate și ce nu poate Google. Motorul poate identifica ușor un conținut duplicat prin diferite instrumente automate sau roboți. Dar de unde știe care a fost conținutul original, având în vedere că roboții săi nu pot să facă indexarea în momentul postării. (unele articole se indexează în zile sau chiar săptămâni)
Deci cine credeți că va fi primul în căutări pe un text copiat? Site-ul cu cea mai mare autoritate!
Mitul 2: ”SEO înseamnă să am o consistență bună de cuvinte cheie”
Nimic mai fals! Întoarce-te le utilizator și vei vedea că lui nu îi place să vadă o pagină cu cuvinte cheie inserate artificial. Concluziile le tragi singur.
Mitul 3: ”Pot ajunge în primele poziții Google, fără să rulez campanii de link building”
Parțial adevărat! Da, poți ajunge printre primii dacă domeniul tău este unul foarte nișat sau dacă ești printre singurii furnizori pe o anumită piață în domeniul tău. Dar dacă serviciul / produsul tău are competiție, este cazul să te înarmezi cu un buget consistent.
Mitul 4: ”Atunci când fac un site nou voi pierde pozițiile actuale”
Este adevărat că motorul de căutare poate fi ”bulversat” la o reindexare cu site nou. Dar dacă site-ul și partea de SEO on-page sunt făcute bine + sunt realizate redirecționările necesare, site-ul tău va crește cu siguranță în căutări.
Mitul 5: ”Competiția este prea acerbă. Nu am șanse să bat eMag”
🙂
Din nou, nimic nu este garantat atunci când vine vorba de SEO, nici măcar pentru eMag. Dacă site-ul tău devine suficient de relevant pe nișa ta, eMag (care este un monstru de varietate) nu mai are ce căuta în fața ta.
Mitul 6: ”Nu are de ce să dureze 1 an. Eu știu pe cineva care a ajung în primii 3 în câteva săptămâni”
Este timpul să povestim despre Black SEO. Acest concept a apărut la finalul anilor 2000 și practica lui poate aduce rezultate bune pe termen scurt, dar dezastruoase pe termen lung. Atunci când cineva îți promite ceva similar fugi cât poți de tare în cealaltă direcție!
Mitul 7: ”Eu pot să-mi fac singur SEO”
Acest mit este corect. Dar îți dorești să aloci atâta energie pe ceva care poate fi cumpărat mult mai ușor. Orice expert SEO probabil a stricat câteva site-uri până să învețe ce funcționează și ce nu.
Concluzie
Profit de ocazie să-ți mulțumesc că ai ajuns până aici și că ai reuțit să parcurgi acest material. Chiar sper să te ajute în luarea deciziilor legate de SEO. Dacă te-ai decis deja și vrei sp colaborăm scrie-mi un mesaj pe gabriel@baboon.ro și te ajut cu drag.
Despre autor:
Anuță Gabriel, Business Manager la Baboon Software, companie care oferă servicii de web development, promovare online și mentenanță website-uri.
Lasă un răspuns