Optimizare SEO off-page (Link Building) – Partea I

SEO rank

Am scris cu atât ”patos” despre acest subiect că a trebuit să-l împart în două articole diferite. Vezi cel de-al doilea articol aici.

Vrei să afli ce înseamnă o campanie de link building și cum poate site-ul tău să urce în pozițiile Google până în punctul în care depășești toată competiția? În acest articol voi explica pe larg ce presupune optimizarea SEO off-page, ce instrumente poți folosi și de ce să te ferești.

Am explicat în primul articol din această serie că optimizarea on-page este ”fundația” în materie de SEO, dar că reprezintă doar 5% din totalul optimizării organice. Ei ghici unde sunt ceilalți 95%! Optimizarea SEO off-page este cel mai important aspect ce ține de SEO și poate propulsa domeniul tău în prima pagină pe orice căutare dorești!

Optimizare SEO off-page

SEO rankO traducere mot-a-mot a noțiunii ”off-page” ar fi ”în afara paginii”. Deci atunci când spunem ”off-page” ne referim la toată activitatea domeniului tău în afara site-ului. Google înregistrează în evidențele sale toate locurile în care este menționat site-ul tău:

  1. articole de specialitate cu link către tine
  2. activitate social media
  3. cont Google Business și recenzii
  4. comentarii pe bloguri
  5. comentarii pe youtube
  6. bannere pe alte site-uri
  7. campanii PPC și display

*** se spune că Google ”vede” inclusiv activitatea site-ului tău off-line, în sensul că își dă seama atunci când site-ul tău este relevant pe un anumit domeniu. Dacă mă gândesc acest lucru ar fi perfect posibil prin evaluarea căutărilor pe Google cu numele brandului tău. Cu cât ai mai multe căutări cu brandul tău, cu atât este mai probabil să crești și în alte căutări organice!

Ei, toată această activitate în afara site-ului stabilește care este relevanța și respectiv autoritatea paginii tale în raport cu altele. Autoritate este cea care stabilește dacă site-ul tău este relevant pentru utilizator și respectiv dacă ar trebui poziționat sus în căutări. Această noțiune de autoritate este extrem de importantă, așadar voi menționa cuvântul în mod repetat mai jos.

Ce influențează mai exact autoritatea unui site?

Subiectul este destul de complex încât să reușesc să-l structurez în câteva rânduri, deoarece Google analizează o pagină dintr-o multitudine de direcții. Dar voi încerca să sumarizez lucrurile importante mai jos așa cum am făcut în capitolul precedent.

Așadar, consider că cele mai relevante acțiuni care pot avea un efect în pozițiile Google sunt:

  • campanii de link-uri – eu recomand advertoriale pe site-uri autoritare și cât mai apropiate de domeniul tău
  • recenzii Google Business
  • link-uri pe paginile furnizorilor tăi
  • postări și activitate social media
  • comentarii blog și / sau Youtube pentru o diversificare cât mai mare
  • link pe wikipedia dacă este posibil, chiar dacă acesta este nofollow

Diferența între link-uri no și dofollow

Atunci când este plasat un link pe un alt site către site-ul tău, acesta este marcat în cod ca fiind nofollow sau dofollow. Diferența în interpretările motoarelor de căutare este simplă:
nofollow = acest link NU transferă autoritate (adică site-ul care primește traficul nu crește în autoritate datorită link-ului)
dofollow = acest link va transfera autoritate (google este atenționat că aceasta este o ”recomandare”, așadar autoritatea site-ului care primește link-ul ar trebui să crească în autoritate)

Cu nofollow sunt marcate toate link-urile din:

  • social media (Facebook, Instagram, Linkedin, etc)
  • comentarii blog/Youtube
  • bannere display (fie că sunt prin Google Adsense sau cumpărate direct)
  • wikipedia

Cu dofollow vor fi marcate cele de mai jos, iar acestea sunt cele care dau autoritate site-ului tău:

  • advertoriale (articole plătite) pe alte site-uri sau articole de blog
  • articole de presă cu brandul tău menționat
  • link-uri în sidebar pe alte pagini

Asta înseamnă că ai nevoie doar de link-uri dofollow? Nu! Ai nevoie de toate cu o diversitatea cât mai mare. Când vine vorba de SEO, este bine să ai diversitate a.î. lucrurile să pară cât mai naturale.

”Ce fel de brand apare doar cu link-uri dofollow? Un brand care vrea să forțeze sau să influențeze căutările în indexul meu!” – s-ar putea gândi Google 🙂

Instrumente SEO off-page

Cel mai important instrument dintre toate este Google Webmaster Tools, consola Google în care poți vedea activitatea online a site-ului tău:

  • link-uri pe alte site-uri care duc către site-ul tău
  • link-uri interne (în site-ul tău)
  • atenționări de securitate Google
  • notificări user experience și responsive
  • trafic organic către site-ul tău (cuvinte cheie, click-uri, număr căutări și poziția site-ului tău)

Integrarea cu consola Google este extrem de importantă atunci când rulezi campanii SEO pentru site-ul tău. Practic, informațiile de aici sunt singurele pe care ți le va da motorul de căutare. Așadar profită de această consolă și de informațiile de care dispui aici.

Există și alte platforme care îți pot de indicații utile legate de autoritatea site-ului tău. Una dintre acestea este Majestic. Aici poți vedea Trust Flow și Citation Flow, doi indici relevanți atât pentru site-ul tău, dar și pentru evaluarea altor site-uri pe care vrei să obții un link.
Trust Flow – îți arată cât de încredere este site-ul respectiv în funcție de calitatea link-urilor
Citation Flow – îți arată un indice de autoritate în funcție de numărul de link-uri pe care site-ul tău le primește

Continuare articol

Întrucât informația era destul de multă și toată relevantă a trebuit să scriu despre acest subiect în două articole diferite. Așadar te rog, în cazul în care după atâta informație ești încă interesat de subiect, vezi și articolul Optimizare SEO off-page (Link Building) – Partea II

Despre autor:

Anuță Gabriel, Business Manager la Baboon Software, companie care oferă servicii de web development, promovare online și mentenanță website-uri.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

small_c_popup.png

Ce vânzări ar trebui să ai de fapt

What sales should you actually have

Completează chestionarul nostru și obține sfaturi personalizate
care te vor ajuta să crești considerabil vânzările online
în mai puțin de 30 zile

Take our quiz and get customized advice that will walk you trough
how you can get more revenue in less than 30 days

(durează 2 minute)

(less than 2 minutes)